דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

כדורגל העולמי / תכנית האימוץ של הכדורגל הסיני על ידי הבונדסליגה עולה שלב

הסינים החליטו להפוך למעצמת כדורגל והם נוקטים באמצעים דרמטיים במיוחד, בין השאר העברת הנבחרת הסינית עד גיל 20 כולה לגרמניה, לשנה של משחקי אימון מול קבוצות הליגה הרביעית | האינטרס הגרמני חוצה בהרבה את הרוח ספורטיבית

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא סין שי ג'ינפינג צופים במשחק כדורגל בין נבחרות סין וגרמני בברלין, יולי 2017 (AP Photo/Michael Sohn, pool)
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא סין שי ג'ינפינג צופים במשחק כדורגל בין נבחרות סין וגרמני בברלין, יולי 2017 (AP Photo/Michael Sohn, pool)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

כחלק מהחלטתו האסטרטגית להפוך את סין לאימפריה בכדורגל גברים, הכריז נשיא סין שי ג'ינפינג על תכנית 50 הנקודות של הכדורגל הסיני, והממשל המקומי החל להשקיע כספים אדירים וכוח אנושי רחב. נקודת השיא של התכנון המחודש היא תכנית בשם "חמשת הכוכבים" שנבנתה ביחד עם התאחדות הכדורגל הגרמנית, שמעטה תפקח על פיתוח הנבחרות, הליגה ותרבות הכדורגל בסין.

במהלך חודשי הקיץ הגיע שיתוף הפעולה הסיני גרמני לשיא, כשהתאחדות הכדורגל הגרמנית לקחה על עצמה אחריות כמעט בלעדית על בניית וקידום הליגה הסינית ואת שחקניה הצעירים של סין, פרויקט שנשען רבות על קידום מחנות של הנבחרות הסיניות הצעירות בגרמניה. השנה פרויקט הדגל יהיה שיתוף הנבחרת הסינית עד גיל 20 ב-16 משחקי ידידות מול קבוצות מהליגה הרביעית בגרמניה. במהלך אותה תקופה תתגורר הנבחרת הסינית  בסמוך לעיר היידלברג ותעבור הכנה לקראת טוקיו 2020 ע"י מאמן הנבחרת החדש הגרמני לארס איסקה ,שהיה עוזר המאמן של הנבחרת הצעירה הגרמנית בין השנים 2013 ל-2016.

מבחינת הגרמנים, האינטרס בפיתוח התכנית חורג מעבר לתמורה הכלכלית הישירה. השותפות שנוצרה בין המדינות בתחום זה מקדמת את שיתוף פעולה הפוליטי בין שני המדינות, דבר שקיבל ביטוי באירוע ההשקה בו נכחו יחדיו נשיא סין שי ג'ינפינג וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. בביקור שערך נשיא סין בגרמניה צפו השניים במשחק אימון בין נבחרות גרמניה וסין עד גיל 12. בסוף המשחק קבלו ראשי המדינות תקציר והסבר על התכנית הפיתוח כולה.

במהלך חודש יוני התקיימה הוועידה הראשונה לקידום שיתוף הפעולה הגרמני סיני בעיר פרנקפורט שבגרמניה. במפגש הפסגה נוחו כ-200 איש, בערך 100 נציגים מכל מדינה. המטרה המרכזית של השיחות הייתה הסכמה על פרויקט "חמשת הכוכבים" שיתקיים בחמשת השנים הקרובות ויכלול: אימון מאמנים, פיתוח כישרונות צעירים, ארגון תחרויות, פיתוח תרבות כדורגל ופיתוח כללי של הכדורגל בסין. החיבור יתקיים דרך אירוח נבחרות הצעירות למחנות אימונים ומשחקים בגרמניה, שיעמדו בסטנדרטים גרמנים גבוהים. ממד נוסף בשיתוף הפעולה יתקיים ברמת המועדונים, כאשר מועדוני הבונדסליגה התחייבו לעזור למועדוני הליגה הסינית וללוות אותם דרך פיתוח אסטרטגי וניהולי ברמות הגבוהות ביותר.

קריסטיאן סיפרט, מנכ"ל הבונדסליגה, התייחס לשיתוף הפעולה באתר הבונדסליגה וכתב "השותפות שיצרנו בנובמבר, הוא השיתוף פעולה הגדול ביותר בין מדינה אירופאית לסין, זה מעניק לה מימד מיוחד"." ד"ר פרדריק קורטיס המזכיר הראשי של התאחדות הכדורגל הוסיף "אנו פועלים בשיתוף פעולה עם סין מאז 2006. הועידה הגרמנית-סינית היא אבן דרך חשובה בשיתוף הפעולה בין שני המדינות".

למרות ההתלהבות הרבה בצד מקבלי החלטות, נראה כי המועדונים שעתידים להשתתף במשחקי האימון פחות מתלהבים מהפרויקט. בהסכם המקורי הנבחרת הצעירה הייתה אמורה להצטרף כקבוצה מהמניין לרגיוליגה הדרום מערבית ולשחק כל שבוע מול אחת מ-19 הקבוצות בליגה, אבל לאחר ביקורת רבה על הפרויקט הוחלט שהסינים ישחקו רק מול 16 הקבוצות שהסכימו ורק משחק אחד מול כל קבוצה במקום שניים. המשחקים אמורים להתחיל מסוף חודש נובמבר וישחקו גם מול קבוצות המילואים של שטוטגרט, מיינץ, הופינהם ופרייבורג. כל אחד מהמועדונים שישתף יקבל 15 אלף דולר על משחק האימון, סכום לא מבוטל לקבוצות הקטנות יותר בליגה הרביעית בגרמניה.

שלושת הקבוצות שבחרו לא להשתתף במשחקי הידידות הן שטוטגרט קיקרס, טוס קונבלס וולדהוף מאנהים. מרקוס קומפ המנהל של וולדהוף מאנהיים הסביר את סדר העדיפויות הדי פשוט של קבוצתו לתקשורת הגרמנית "ההצלחה הספורטיבית בליגה, היא בעדיפות עליונה אצלנו. ולכן אנו צריכים לאפשר זמן החלמה וזמן הכנה למשחקים הבאים שלנו בליגה" למרות שקידום הכדורגל הוא תמיד דבר מבורך, כנראה שכסף עדיין לא קונה את הכל בספורט ואולי בגרמניה היו צריכים להציע פתרונות יצירתיים אחרים במקום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!