דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

חקירות נתניהו / הרו מתגונן: "זה לא שולה זקן", "זה לא פרשיה שאני פתחתי"

על פי חדשות 2, כך אמר ראש הסגל לשעבר של נתניהו שהפך לעד מדינה | על רקע ההתפתחות בחקירה, הביעו ח"כ בימין תמיכה בנתניהו | דיווח: החלטה של מנדלבליט - בתחילת 2018

נתניהו וארי הרו (צילום ארכיון: מרים אלסטר \ פלאש90)
נתניהו וארי הרו (צילום ארכיון: מרים אלסטר \ פלאש90)
שי ניר

"זה לא דומה (לשולה זקן, ש.נ) – זה לא שעברתי על החוק יחד עם נתניהו ועכשיו אני מחפש להפיל את זה עליו כדי לחמוק מעונש" כך אמר ארי הרו, לשעבר ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, למקורביו עפ"י פרסום חדשות 2 מאתמול (ראשון) והוסיף, "מאשימים אותי בעבירה שאיננה קשורה אליו ולדעתי לא עברתי אותה". דבריו של הרו למקורביו באים על רקע חתימתו על הסכם עד מדינה בפרשות תיק 1000 ו-2000 אשר בתמורה לעדותו ירצה עבודות שרות לתקופה של חצי שנה וישלם קנס כספי.

"הברירה היא לא אם אני או הוא (ראש הממשלה בנימין נתניהו, ש.נ.) הולכים לכלא, אלא אם אני אלך לכלא ללא סיבה או לא", הסביר הרו למקורביו את החלטתו להפוך לעד מדינה. "ההגדרה של עד מדינה זה מישהו מבפנים שבא ומתהפך על הבוס שלו. זה לא נכון. תיק 2000 זה לא פרשיה שאני פתחתי. זה משהו שבעל כורחי נפל עליי כשהייתי שם. היכולת שלי לדבר או לדבר עם המשטרה זה לא רלוונטי". ביחס למידע אותו מסר למשטרה אמר הרו עפ"י הפרסום, "לא חשבתי בזמן אמת שאלה עבירות פליליות וגם עכשיו אני לא מתיימר לקבוע זאת. לכן הטענה שזה 'לפתוח על נתניהו' איננה נכונה. זה לא עולם המושגים שלי בכלל".

ביחס לפרשה בה הוא עצמו חשוד בהפרת אמונים ובקבלת דבר במרמה אמר הרו, "האישום נגדי מופרך" והוסיף, "לא עשיתי דבר לגבי החברה בלי להתייעץ עם עורך דין. בנסיבות אחרות הייתי יוצא למאבק, אבל במצב הנוכחי ולאור המשאבים שהושקעו אין בזה טעם. זה שאני אקבל כנראה כמה חודשי עבודות שירות, אם הראיות נגדי היו כל כך חזקות הייתי הולך לחמש שנים בכלא ולא היו מסכימים בפרקליטות לרדת כל כך".

במהדורת חדשות הערב ב"כאן 11" פורסם לראשונה כי נתניהו צפוי להיחקר עוד ארבע פעמים לפחות בפרשות 1000 ו-2000 וכי רעייתו, שרה נתניהו, צפויה להיחקר גם היא בתיק 1000. עוד פורסם כי המשטרה צפויה לפרסם את המלצתה לקראת תקופת החגים, או לכל המאוחר מיד לאחר מכן. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי להכריע בנושא בתחילת 2018. עוד דווח כי גורם בפרקליטות מסר כי ניתן יהיה להגיש כתב אישום בתיקי 1000 ו-2000 גם ללא עדי מדינה.

גם בפרשת בזק בה מעורב מנכ"ל משרד התקשורת, מינויו האישי של נתניהו, משה פילבר, נרשמה מוקדם יותר אתמול התקדמות. בית משפט השלום בתל אביב האריך בעוד 30 ימים את הרחקתו של פילבר מהמשרד. "הגרסאות של פילבר מתפתחות, אי אפשר לתת בהן אמון", אמר בדיון נציג הרשות לניירות ערך, והוסיף כי "התקשורת הסמויה עם אנשי בזק הייתה באמצעות מיילים פרטיים". השופטת רונית פוזננסקי כץ קבעה כי "יש בעייתיות רבה במסמכים שהעביר (פילבר). יש אינדיקציה להתנהלות בעייתית במובן של העברת מסמכים, ולא רק".

בתוך כך בכירים במערכת הפוליטית, מבין אלה המסכימים להתבטא בפומבי, יצאו להגנתו של נתניהו בעניין חקירותיו וביחס ללחץ הציבורי הגובר בקריאה לנתניהו להתפטר זאת לאחר שביום שישי האחרון, ערב כניסת השבת, נתניהו אמר בסרטון בחשבון הפייסבוק שלו ביחס לפרסומים השונים ביחס לחקירותיו, "אי אפשר בלי פרשיית השבוע, אז אני מבקש לומר לכם אזרחי ישראל, אני לא מתייחס לרעשי הרקע, אני ממשיך בעבודה למענכם." ביום רביעי הקרוב מתוכנן אף אירוע תמיכה בגני התערוכה בתל אביב, כשעל ההזמנה עליו כתוב כי יתקיים בנוכחות "כל שרי הליכוד".

"מדינת ישראל זקוקה ליציבות ואנו מעניקים תמיכה לממשלה לאומית זו ומחויבים להמשך פעולתה. לראש הממשלה עומדת חזקת החפות ואני מקווה שהחקירה תסתיים ללא כתב אישום." כך אמר שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט שנעמד לימין נתניהו והוסיף, "יש לי אמון מלא ברשויות אכיפת החוק וביועץ המשפטי לממשלה, ללא לחצים פוליטיים והפגנות מיותרות." ביחס לחשש כי חקירותיו של נתניהו עשויות להביא להפלת ממשלת הימין אמר בנט, "ממשלת ימין לאומי הכרחית לביטחון ישראל, ונמשיך להוביל דרך זאת עד לבחירות, שאנו מקווים שיהיו במועדן" והוסיף, "הציבור שרואה בנו את ההנהגה הלאומית של ישראל מצפה לכך שננהג באחריות ובממלכתיות."

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה על החקירות, "שלטון החוק פירושו לאפשר לרשויות לחקור ללא שיבוש. הרעש והצלצולים סביב החקירה לצד ההדלפות המגמתיות מונעת מהציבור לקבל תמונת אמת. הרצון להדיח ראש ממשלה בכל מחיר, הוא פגיעה בדמוקרטיה. נדרשת הפסקת אש מכל המנסים להעמיד את נתניהו במטווח.  לגיטימי לבקר שלטון. לא לגיטימי לכפות על רשויות חקירה תוצאה מוכתבת מראש".

ח"כ יואב קיש (הליכוד), האשים את השמאל בישראל כי במקום ניצחון בבחירות הוא מקווה לניצחון בבית המשפט, "כמעט עשור ושלוש מערכות בחירות רצופות השמאל מנסה לעלות לשלטון ולא מצליח. פעם אחרי פעם, העם בישראל מושיב אותו בצד ומביע בו אי אמון מוחלט. השמאל ממהר ומתלהב להאשים כשהמטרה היא הפלת נתניהו דרך חקירות ולא דרך הבוחר. מציע לכולם לחכות בסבלנות לסיום החקירות ולהחלטת היועץ המשפטי. כל אמירה אחרת עכשיו היא מוטה ועם מניעים פוליטיים."

צעירי הליכוד גם הם יצאו בהודעה והגדירו את התפתחויות החקירה של המשטרה כ"קמפיין אגרסיבי", "למרות הקמפיין האגרסיבי נגד נתניהו, הציבור מבין – שלטון הליכוד הוא הטוב ביותר למדינה והתוצאות באות לידי ביטוי בשטח. וחשוב להזכיר – כל אדם הוא חף מפשע, עד שהוכחה אשמתו."

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר כי "ראש הממשלה מוביל את מדינת ישראל באחריות ובמקצועיות ויש לתת לו גיבוי חרף המתקפה הפוליטית והתקשורתית נגדו . האמירות הקובעות שראש הממשלה אשם כל עוד לא הוכח אחרת הן אמירות הזויות שאין להן מקום במדינה דמוקרטית. למרות שמפלגות השמאל נכשלות בקלפי כבר שנים רבות, עליהן להבין שאין דרך לעקוף את רצון הבוחר דרך הפעלת לחצים פסולים. על כולנו לסמוך על היועץ המשפטי לממשלה ועל רשויות החוק העושות עבודתן נאמנה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!