דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חנה קנייזבה מיננקו

ספורט / מיננקו הישראלית זכתה במקום ה-4 בגמר הקפיצה המשולשת באליפות העולם

הספורטאית, שסבלה השנה מפציעה ולא הרבתה להתחרות, נראתה מלאת ביטחון והתעופפה למרחק של 14.42 מטרים, שיפור מדהים של 25 ס"מ להישג השיא שלה השנה

חנה קנייזבה מיננקו סיימה במקום הרביעי באליפות העולם בלונדון. (Photo by Oliver Kremer at Pixolli Studios/Getty Images)
חנה קנייזבה מיננקו סיימה במקום הרביעי באליפות העולם בלונדון. (Photo by Oliver Kremer at Pixolli Studios/Getty Images)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הישג מדהים לחנה קנייזבה מיננקו בגמר הקפיצה המשולשת באליפות העולם בלונדון, שהתקיים אמש (שני). מיננקו, סגנית אלופת העולם היוצאת שיפרה ב-25 ס"מ את תוצאת הכניסה שלה לגמר וסיימה במקום הרביעי והמכובד, אחרי הופעה נהדרת עם שיפור של מקום אחד מהגמר באולימפיאדת ריו שמשאיר אותה כאחת הקופצות הטובות בעולם.

מיננקו בת ה-26 שסבלה מפציעה טורדנית ולא הרבתה להתחרות השנה, הגיעה אל הגמר בתוצאה של 14.17 מטרים, אותה קבעה ביום שבת במוקדמות. הישראלית, סגנית אלופת העולם בבייג'ינג 2015, קבעה אז את שיאה הישראלי שעומד על 14.78 מטרים, וקיוותה לסיים את שלוש הקפיצות הראשונות שלה עם תוצאה שתציב אותה בין שמונת הקופצות הראשונות ותזכה אותה בשלוש קפיצות נוספות בסיבוב השני והמכריע.

מיננקו פתחה עם קפיצה טובה, ללא פסילה, למרחק של 14.11 מטרים שנתנה לה ביטחון להמשך והציבה אותה במקום השביעי. בקפיצה השנייה, הישראלית לא הצליחה לשפר את מיקומה כשזינקה למרחק של 14.04 מטרים ונותרה במקום השביעי. מיננקו שידועה כאחת שמתעלה בקפיצה האחרונה, נראתה מלאת ביטחון לקראת הקפיצה השלישית והאחרונה בסיבוב הראשון.

הישראלית החלה טוב בשלב ההרצה והמשיכה עם קפיצה נהדרת למרחק 14.29 מטרים שהקפיצה אותה למקום החמישי עם התוצאה הטובה ביותר שקבעה השנה. הקופצת שסיימה במקום הראשון בסיבוב הייתה איברגואן מקולומביה שזינקה למרחק של 14.89 מטרים ואחריה רוחאס הוונצוליאנית שקבעה מרחק של 14.83 והקדימה את רייפאקובה מקזחסטן עם 14.77 מטרים.

ב"גמר של הגמר" בו קופצות רק השמונה הכי טובות עד כה, מיננקו ידעה שכדי להלחם על מקום בפודיום עליה לשפר את תוצאתה מעל ומעבר ליכולתה הנוכחית. הישראלית יצאה לקפיצה הרביעית שלה אבל החליטה לבלום ופסלה. בניסיון החמישי מיננקו ידעה שעליה לבצע קפיצה טובה ונקייה לפני הקפיצה אחרונה. היא החלה נהדר את ההרצה, דרכה בצורה מיטבית על קרש הקפיצה והתעופפה למרחק של 14.42 מטרים, שיפור מדהים של 25 ס"מ להישג השיא שלה השנה, שהקפיץ אותה למקום הרביעי.

בקפיצה האחרונה לא הצליחה מיננקו להתעלות וקפצה למרחק של 13.97, אך סיימה בכל זאת במקום הרביעי והנהדר שהוכיח שגם בשנה פחות טובה, היא עדיין שייכת לצמרת העולמית של הקפיצה המשולשת.

מי שניצחה בגמר ולא הפסיקה לחגוג הייתה רוחאס מוונצואלה הצעירה בת ה-21, מדליסטית הכסף מריו, שזינקה בקפיצה החמישית שלה למרחק של 14.92 ס"מ ועקפה את איברגואן מקולומביה, אלופת העולם במוסקבה 2013 ובבייג'ינג 2015, שסיימה את התחרות בתוצאה של 14.89 מטרים והסתפקה בכסף. בארד זכתה אולגה רייפאקובה הקזחית שקבעה תוצאה של 14.77 מטרים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!