דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ורווחה

חברה / הממשלה תתמוך באתר "כל זכות", המרכז מידע על זכויות חברתיות

האתר, שהוקם ב-2010, מרכז אלפי דפי מידע על זכויות חברתיות בשפה פשוטה ובהירה | הממשלה תממן את פיתוחו ב-10 מיליון ש"ח ותשתף פעולה עם הזנת התוכן באתר | השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל: "במקרים רבים הזכויות נשארות עמוק בספרי החקיקה, מבלי שלציבור ברור מהן זכויותיו"

אתר "כל זכות" (צילום מסך מתוך האתר, גרפיקה: אידאה)
אתר "כל זכות" (צילום מסך מתוך האתר, גרפיקה: אידאה)

האתר "כל זכות" (www.kolzchut.org.il), המרכז מידע בנושא זכויות חברתיות בישראל, יזכה לסיוע ותקצוב ממשלתי. שרת המשפטים איילת שקד, והשרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, הודיעו על השקת מיזם חדש בשיתוף ג'וינט ישראל, שבמרכזו פיתוח משמעותי של האתר ויצירת שיתוף פעולה וממשק עבודה שוטף בין משרדי הממשלה לבין האתר. במשרד המשפטים אמרו כי המיזם צפוי להביא להרחבה משמעותית של תחומי התוכן באתר, כך שמידע אודות זכויות חברתיות ושירותים ממשלתיים יהיה נגיש מכל מקום, ובשפה פשוטה וברורה, בעברית ובערבית. בשנתיים הקרובות תשקיע הממשלה באתר כ-10 מיליון ש"ח.

"כל זכות" הוא אתר אינטרנט שמטרתו להנגיש את כלל הזכויות המגיעות לאזרחי ולתושבי ישראל. האתר הוקם בשנת 2010 ע"י שני אנשי תוכנה – ארז פרלמוטר ואמיתי קורן, ועד היום נכתבו בו כ-5,000 דפי אינטרנט המפרטים על זכויות חברתיות ומימושן בשפה פשוטה ובהירה. הידע והעדכונים באתר מתבססים על קהילות ידע בתחומים שונים, המורכבות מעשרות ארגונים חברתיים ומומחים. אזרחים "מן השורה" יכולים לפנות לאתר ולהציע תיקונים או הצעות ייעול. על פי הדוח השנתי של האתר, בשנת 2016 נכנסו אליו 4.121 מיליון משתמשים. התחומים שזכו למספר הדפים הנצפים הרב ביותר הם תעסוקה וזכויות עובדים, פנסיה ואנשים עם מוגבלויות.

האתר פועל כחברה לתועלת הציבור שפרלמוטר הוא יו"ר מועצת המנהלים שלה וקורן הוא המנכ"ל. עד היום מומן האתר מכספי תרומות בלבד. לצורך שיתוף הפעולה בין משרדי הממשלה לאתר הוקמה ועדת היגוי שתקבע את העקרונות לשיתוף הפעולה ולתקצוב האתר. בראשות הוועדה תעמוד מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור, והיא תכלול נציגים ממשרד הבריאות, משרד החינוך, משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים וכן הביטוח הלאומי והרשות לפיתוח כלכלי בחברה הערבית. לצידם, חברים בוועדה מומחה מהאקדמיה בתחומי הנגשת המידע לבני הגיל השלישי, מומחה חדשנות מעיריית תל אביב ונציגי מגזר שלישי. הוועדה תקבע את העקרונות לשיתוף הפעולה ולתקצוב האתר.

בהודעה על שיתוף הפעולה נכתב כי "במשרד המשפטים מאמינים כי החיבור החדשני עם "כל זכות" ושיתוף הפעולה עם מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי, יהיו מכפיל כוח הדדי, כאשר "כל זכות" מספקת את הפלטפורמה, בעוד שמשרדי הממשלה מספקים משאבים כספיים לצד הון אנושי מעולה המגויס לטובת הזנת והעצמת הפרויקט". עוד נכתב כי המיזם יכלול תרגום מלא של תכני האתר לשפה הערבית.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה כי ״משרד המשפטים לוקח אחריות לא רק על כתיבת החוקים ופתרון הבעיות המשפטיות, אלא גם על האופן שבו מונגש המידע אודות הזכויות לאזרחים. לא בשפה משפטית מסורבלת, אלא בפשטות ובבהירות. המיזם מבטא תפישה חדשנית של שיתוף פעולה עם יזמות חברתית וטכנולוגית במגזר השלישי כדי להפוך את המידע על מימוש זכויות לנגיש ופשוט עבור כל אזרח ואזרחית במדינה״.

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל אמרה כי ״חברי הכנסת ושרי הממשלה פועלים כדי לייצר תשתית חברתית ומשפטית של זכויות אזרח, אבל במקרים רבים הזכויות נשארות עמוק בספרי החקיקה, מבלי שלציבור ברור מהן זכויותיו וכיצד ניתן למצות אותן. מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי פועל כדי לשנות מציאות זו, מביא את בשורת הדיגיטציה לשירותים הממשלתיים ומייצר את התשתית לשיתופי פעולה ושיפור השירות לאזרח״.

מנכ"ל "כל זכות" אמתי קורן: "כל זכות הוקמה לפני 7 שנים מתוך חזון של יישום טכנולוגיה מודרנית לצורך התמודדות מערכתית עם חוסר היכולת של תושבות ותושבי ישראל למצוא את דרכם בסבך המידע על זכויותיהם ועל הדרכים לממש אותן. אנחנו גאים לשרת את המיזם המשותף ובטוחים שנוכל לשרת  הרבה יותר תושבות ותושבים עם יותר מידע  איכותי ביותר נושאים. אנחנו מודים למשרד המשפטים, שידע להרים את הכפפה, לחשוב מחוץ לקופסא ולפתוח את הדלת ליצירת שיתופי פעולה פורים בין הממשלה לבין המגזר השלישי״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!