שבוע לאחר תחילת שביתת העובדים בבנק מזרחי טפחות – התכנסו אתמול (רביעי) מאות עובדים מול משרדי הבנק המרכזיים במחאה על היעדר הנכונות מצד ההנהלה להתקדם במו"מ לחידוש הסכמי השכר בבנק, אשר לא חודשו מאז שנת 2005.
"ההפגנה ההמונית הזו מהווה מסר חד וברור למנכל ולהנהלת הבנק שהשביתה שלנו היא לא רק המחאה של עובדי בנק מזרחי טפחות, היא המחאה של ציבור הלקוחות", הבהיר יו"ר הועד דניאל דהן. "המאבק שלנו הוא בבחינת הלהבה הראשונה שמדליקה את אש המחאה הציבורית בישראל! לא יכול להיות שבבנק שמרוויח למעלה ממיליארד שקל בשנה אין הסכמי שכר כבר 13 שנה ורבע מהעובדים נזקקים להשלמה לשכר המינימום. זה מאבק על צדק חברתי כלכלי שמטריד לא רק את העובדים ופוגע לא רק בלקוחות אלא גם מטריד את הרגולטור, את בנק ישראל וחייב להטריד כל אזרח הגון במדינת ישראל". עוד הוסיף דהן כי ועד העובדים מצר על הפגיעה בציבור לקוחות הבנק – ופניו לדיאלוג עם הנהלת הבנק, אולם הוא נאלץ להיאבק על זכויות העובדים.
בקרב לקוחות הבנק מסתמנת אווירת תסכול לאחר שבוע בו היו רבים מהסניפים סגורים, וחלקם האחר הופעלו במתכונת חלקית בלבד. בעוד שהנהלת הבנק מבקשת לשדר כי השביתה חלקית בלבד, ורבים מן העובדים בוחרים להמשיך ולהגיע לעבודתם – זמני ההמתנה על קווי הטלפון של החברה ארוכים מן הרגיל ומגיעים אף לשעה ויותר. לקוחות רבים אף הביעו תסכולם מהשירות בדף הפייסבוק של הבנק.
מהנהלת מזרחי טפחות נמסר כי "ועד העובדים מתוסכל מאוד מכשלונו להביא להשבתה מלאה של הבנק והוא עסוק כעת בפעולות סרק ובהפצת כזבים ו'פייק ניוז' על הבנק". עוד הדגישו בהנהלת הבנק כי העובדים השובתים לא יהיו זכאים לשכר בגין ימי השביתה וטענו כי ועד העובדים מפעיל על העובדים לחצים ואיומים.
בהנהלת הבנק טוענים כי על אף ההסכמות שהושגו בבית הדין לעבודה על פיהן ימנעו שני הצדדים מלצלם עובדים ומנהלים בבנק, ומהפעלת לחץ על עובדים לשבות או שלא לשבות, אנשים מטעם ועד העובדים צילמו עובדים ואף התעמתו עימם בימים האחרונים. מנגד, בוועד מאשימים את הנהלת הבנק בשנית בפגיעה בזכות השביתה ואיומים על עובדים שובתים, ואף עתרו שוב בנושא זה לבית הדין לעבודה. "אם היו יוזמות של עובדים, שהרגישו צורך ללכת ולשכנע את חברים שלהם שלא לשבור שביתה – זה נעשה שלא על דעתנו ולא אנחנו שלחנו אותם. אנחנו הורינו בפירוש שלא לצלם. מי שמאיים זה המנהלים" הגיב לדברים יו"ר הוועד.