דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביטחוני

ביטחוני / העליון קיצר את עונשו של קטין שביצע פיגוע דקירה בירושלים

הקטין, כיום בן 15, שהורשע בשני ניסיונות רצח בסוף 2015, ונידון ל-12 שנות מאסר | הבוקר (ה') קבע בית המשפט העליון כי חלקו המשני בניסיון הרצח השני, כמו גם גילו והתהליך השיקומי שעבר, מצדיקים את קיצור העונש ל-9.5 שנים

מעצר (צילום אילוסטרציה: אביר סולטן / פלאש 90)
מעצר (צילום אילוסטרציה: אביר סולטן / פלאש 90)

בית המשפט העליון הורה היום (חמישי), על קיצור עונשו של המחבל בן ה-15, שביצע פיגוע דקירה בשכונת פסגת זאב בעיר באוקטובר 2015, בהיותו בן 13. בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע אותו אז בשני ניסיונות רצח ובהחזקת סכין וגזר עליו 12 שנות מאסר בפועל. כעת, קיצר העליון את עונשו לתשע שנים וחצי.

 

מכתב האישום שהוגש נגדו לבית המשפט המחוזי, עלה כי ב-12 באוקטובר פגש הנער את בן דודו ח', שהתגורר בסמוך אליו במזרח ירושלים, "והשניים שוחחו על 'המצב' במסגד אל-אקצא, על מצבם של תושבי עזה, על הרשות הפלסטינית ועל חמאס". לאחר מכן נכנסו השניים לבתיהם, הצטיידו בסכינים, והלכו לעבר שכונת פסגת זאב. שם הם הבחינו בצעיר בלבוש חרדי, יוסף טויטו בן ה-20, ועל פי כתב האישום, בן הדוד דקר אותו פעמיים במטרה לרצוח אותו.

"לאחר שהצעיר נמלט, הבחינו השניים בילד בן 12 מתיישב על אופניו", נכתב בכתב האישום. "השניים התקרבו אליו, ובן הדוד דקר אותו ארבע פעמים במטרה לרצוח אותו. עוברי אורח שהבחינו בנעשה חשו לעזרתו של הילד, והנאשם ובן דודו החלו לברוח. הנאשם נוטרל באמצעות רכב שהתנגש בו, ובן דודו נורה ונהרג בידי שוטרים כאשר רץ עם סכין לעברם".

ההגנה טענה אז כי הנער לא ביצע את הדקירה בפועל, והשתתף בביצוע המעשה רק במטרה "להפחיד יהודים", אך בית המשפט המחוזי קבע כי גרסת ההגנה "לא אמינה" וכי  הנער ובן דודו "החליטו לקטול חיים".

בהחלטת העליון הבוקר, כתב השופט דוד מינץ כי "עבירת ניסיון לרצח היא מהחמורות שבספר החוקים, והיא מגלמת הגנה על הערך העליון של קדושת חיי אדם. בפסיקת בית משפט זה נקבע כי מדיניות הענישה בעבירה זו מחייבת גישה מחמירה, שתבטא באופן הולם את חומרת הפגיעה בזולת ואת מעמדו של הערך המוגן".

עם זאת, המשיך השופט וכתב כי "חרף העובדה שהרשעת המערער באירוע השני הייתה כדין, אין להתעלם מכך שחלקו באירוע זה היה משני לעומת חלקו של ח'. כמו כן, אין להתעלם מגילו הצעיר ביותר של המערער ומתהליך השיקום שהוא שותף לו ולחוות הדעת שהוגשו בעניינו. בנוסף, בתסקיר המשלים שהוגש בשלב הערעור המליץ שירות המבחן להקל בעונשו של המערער ולקצר את תקופת המאסר שהוטלה עליו. זאת נוכח התייחסות המערער לעבירות שביצע, התובנות שהוא מגלה ביחס לכך, תפקודו התקין לאורך שהותו במעון הנעול וכיום בבית הכלא והתרשמותו של שירות המבחן כי לתקופת מאסר ארוכה עשויות להיות לה השלכות בלתי רצויות לגביו".

"נוכח כל האמור לעיל בדבר חלקו באירוע השני, המלצת שירות המבחן וגילו" סיכם מינץ, "יש מקום לקצר את תקופת המאסר בפועל ולהעמידה על תשע וחצי שנים חלף שתיים עשרה השנים שהושתו עליו בבית המשפט המחוזי".

לפסק דינו של השופט מינץ הצטרפו גם השופטות אסתר חיות וענת ברון.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!