דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / הישג גדול לישראל בפראלימפים: נדב לוי זכה השבוע במדליית הכסף בספרד

הפסידה השבוע שרה אראני, הטניסאית האיטלקיה, שדורגה במקום החמישי בעולם והורחקה בשל שימוש בסמים | כל המנצחים והמפסידים של השבוע בארץ ובעולם

נדב לוי וברוך חגאי (תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים בישראל).
נדב לוי וברוך חגאי (תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים בישראל).
יאיר צוקר
צור רוזנצוויג
ליאור ברטל
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח ועתיד להוביל את הנבחרת: יובל אדוסי

ליאור ברטל

השבוע יצאה נבחרת הקדטים (טירונים) לאליפות אירופה בכדורסל. הנבחרת הישראלית תתחרה מול קרואטיה סרביה וליטא. בשורות הנבחרת יככבו לראשונה שחקני העתיד של הכדורסל הישראלי. מי שימשוך חלק מתשומת הלב הוא יובל אדוסי, הפאוור פורוורד המצטיין של קבוצת הנוער של הפועל ת״א. אדוסי בן ה-16, המתנשא לגובה 1.9 מטרים, הוא בנם של מהגרי עבודה מגאנה שנולד בישראל וגדל כאן כל חייו.

כחלק מתחושת השייכות לישראל החליט הכישרון הצעיר לייצג את המדינה בכדורסל וקיבל לשם כך תעודת זהות ישראלית. נאחל לו ולנבחרת בהצלחה וכנראה שעוד נשמע עליו הרבה בעתיד הקרוב בקבוצה הבוגרת של הפועל ת"א.

https://twitter.com/Israelolizer/status/882868739594743808

מנצח ויוצא במחולות: סקוט רוברטסון

יאיר צוקר

בשנים האחרונות אנחנו רואים הרבה מאמנים צעירים שיוצאים מגדרם אחרי זכייה בתואר, לפעמים אפילו יותר מהשחקנים עצמם ומושכים עניין רב בקרב חובבי הספורט.

השבוע זכתה קבוצת קנטרברי קרוסיידרס בגביע "הסופר רוגבי" היוקרתי. "הצלבנים" המגיעים מהעיר קרייסטצ'רץ' בניו זילנד הם הקבוצה המצליחה ביותר בהיסטוריית ה"סופר רוגבי" עם שמונה תארים, כשהאחרון היה בשנת 2008. אולי בגלל זה בחר המאמן שלהם סקוט רוברטסון בן ה-42 לחגוג את התואר הנכסף בריקוד ברייקדאנס אתלטי במיוחד.

"הקרוסיידרס" ניצחו את "הליונס" 25:17 במשחק הגמר שנערך באליס פארק ביוהנסבורג.

עבור רוברטסון, שזכה כשחקן בארבעה גביעים, בין השנים 1998 ל-2002, זו הזכייה הראשונה גם בתור מאמן. לכן לא פלא שכך הוא בחר לחגוג.

מפסידים מתנצלים ומפצים: יאוביל טאון

צור רוזנצוויג

לאחר ציפייה רבה החלה ביום שבת האחרון עונת הכדורגל בליגות הנמוכות באנגליה. קבוצת לוטון, שידועה לנו הישראלים בשל נמל התעופה של טיסות הצ'רטר הצמוד לעיירה, אירחה למשחק בית את קבוצת יאוביל במסגרת הליגה השנייה שהיא ליגת הכדורגל הרביעית בחשיבותה באנגליה.

בדקה השביעית עוד הובילה יאוביל 0:1 על הקבוצה המקומית אבל החל מאותו רגע שלטה לוטון במשחק וניצלה את ההגנה הלא מסודרת של הקבוצה היריבה. יאוביל עוד הספיקה להחמיץ פנדל בדרך לתוצאת המחצית 5:1. תוצאת הסיום כבר עמדה על 8:2  ללוטון.

זו התחלה רעה מאוד עבור קבוצת התחתית, יאוביל. בתגובה לתצוגת הנפל החליטו שחקני הקבוצה לכתוב מכתב התנצלות לאוהדים בו הם מתחייבים לתת החזר כספי ל-258 האוהדים שעשו את דרכם הארוכה, 240 קילומטר עד ללוטון. השחקן ג'יימס ביילי אמר "אנחנו יודעים שאכזבנו את האוהדים וגם את עצמנו. כקבוצה אנחנו מתנצלים על התצוגה שלנו בשבת ורוצים להחזיר למי שהגיע את כספו".

על אף המחווה של השחקנים והצוות המקצועי, קבוצת יאוביל היא לגמרי המפסידה שלי לשבוע הזה, כנראה ששכחו שם שהעונה התחילה. מה שבטוח למאמן דארן ולחברותו יש עוד הרבה עבודה לעשות כי אם לא, הם יצטרכו להיפרד מהרבה כסף "התנצלות" לאוהדים המסורים.

מנצח בזירה העולמית בבוצ'יה: נדב לוי

יאיר צוקר

הישג ענק לישראל בבוצ'יה! נדב לוי, אלוף ישראל שייצג את ישראל במשחקים הפראלימפיים בריו, זכה השבוע במדליית הכסף במסגרת המשחקים העולמיים הפתוחים שנערכים בסביליה שבספרד.

בוצ'יה הוא ענף ספורט שמותאם לנכים בעלי מוגבלויות בינוניות עד קשות, ומזכיר במקצת את המשחק פטנק. בבוצ'יה ישנם שני שחקנים, שישה כדורים לכל שחקן וכדור לבן אחד, כאשר המטרה להביא כמה שיותר כדורים בסמוך לכדור הלבן.

לוי, מאגודת איל”ן רמת גן, גבר בתחרות על יריבים מסלובקיה, פולין והונג קונג, ובחצי הגמר ניצח 4:5 את המדורג ראשון בעולם, זוכה מדליית הכסף במשחקי ריו, ווראוט סינגמפה מתאילנד.

בגמר הפסיד לוי 9:1 לזוכה מדליית הזהב במשחקים הפראלימפיים, ווצ’רפון ווגסה, התאילנדי.

מפסידה נקודות וכבוד: שרה אראני

יאיר צוקר

המאבק נגד תופעת השימוש בחומרים אסורים בספורט העולמי, ובפרט בטניס, נמשך. לאחר העונש הכבד שספגה מריה שרופובה שהושעתה לשנתיים בעקבות שימוש בחומרים אסורים, שחקנית בכירה נוספת מקבלת עונש השעיה.

הטניסאית האיטלקייה שרה אראני שבשיאה דורגה חמישית בעולם נפסלה על שימוש בחומרים אסורים והושעתה לחודשיים. בבדיקת סמים שגרתית שנערכה לאיטלקייה נמצא בגופה חומר מסוג "לטרוזול" האסור לשימוש. בעקבות כך אראני הושעתה לחודשיים בין 3 באוגוסט ועד ל-2 באוקטובר 2017, כשבנוסף לכך כל נקודות הדירוג שהשיגה בין ה-16 בפברואר השנה (התאריך בו נבדקה) ל-7 ביוני (תאריך הבדיקה השנייה) נשללו ממנה.

אראני, בת ה-30, דורגה בשיאה במקום החמישי בעולם בשנת 2013 והגיעה לגמר הרולאן גארוס ב-2012 ולחצי הגמר באליפות ארצות הברית ב-2012. במאזנה גם זכיות בטורנירי הזוגות באליפות אוסטרליה, רולאן גארוס, ווימבלדון ואליפות ארצות הברית.

מנצחים וזוכרים את הטרגדיה: וורן נאגאסאקי

ליאור ברטל

לפני 72 שנה, בימיה האחרונים של מלחמת העולם השנייה, הטילה ארה"ב שתי פצצות אטום על ערי יפן, הירושימה ונגאסאקי. לפי מקורות יפנים כ-74 אלף איש מתו מההפצצה בעיר נגאסאקי. לציון 72 שנים לאסון הכבד עיצבה חברת הלבשה הדנית הבינלאומית, "הומל", חולצה מיוחדת אותה לבשו שחקני קבוצת וורן נגאסאקי מהליגה השנייה ביפן במשחק בו ניצחו את קבוצת גאפן 1:2. החולצה עוצבה כך שהיא מציינת את הטרגדיה עם עגורי נייר מקופלים מצוירים ליד פצצת האטום שנופלת. 72 שנה עברו ותושבי נגאסאקי עדיין זוכרים את הטרגדיה הנוראית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!