דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ספורט / קבוצת הנשים של יובנטוס צפויה לשלוט בליגה, אך גם לקדם אותה

ארבעה שבועות אחרי שהכריז מועדון הפאר מטורינו על הקמת הקבוצה, היא כבר הייתה רשומה בליגה הבכירה עם סגל נוצץ וחזק במיוחד | למרות העליונות הברורה על יריבותיה, הצטרפותו של מועדון בכיר כל כך עשויה להתברר כבשורה טובה לענף

ברברה בונוסיאה (צילום: Peppos at Italian Wikipedia)
ברברה בונוסיאה (צילום: Peppos at Italian Wikipedia)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לקבוצת הפאר האיטלקית יובנטוס יש יעד חדש – להפוך לשחקנית משמעותית בענף כדורגל הנשים באיטליה. לצורך כך, רכש המועדון את קבוצת הנשים קאנו קוליו, מהליגה האיטלקית הראשונה (סרייה א'), ושינה את שמה ליובנטוס כדי להתחיל את הפרויקט המסקרן ישר מהליגה הבכירה.

הצעד הזה עשוי להיראות כעניין שולי יחסית – מועדון הכדורגל הגדול והעשיר באיטליה פותח קבוצה קטנה נוספת, חלק מעשרות הקבוצות שכבר פועלות תחת שמו. אבל לבחירה הזו של יובנטוס יש בעלת פוטנציאל גדול יותר, אולי אפילו תפיסת עולם חדשה שתשנה את כדורגל הנשים באירופה. כדי להבין את זה, צריך להבין לעומק את מה שעומד מאחורי ההחלטה. יובנטוס לא באה להיות עוד קבוצה קטנה בליגה האיטלקית, החלשה ודלת האמצעים יחסית, היא מתכוונת לשלוט בליגה האיטלקית, וככל הנראה, באירופה כולה.

המועדון מטורינו ניצב במקום התשיעי ברשימת המועדונים השווים של מגזין פורבס. בשנת 2017, כך על פי המגזין, עמד תקציב המועדון 379 מיליון דולר, וערכו על 1.26 מיליארד דולר. כלומר, מבחינת תקציבית, ברגע שיובנטוס בוחרת להקים קבוצת נשים יש גב כלכלי איתן לעשות זאת את זה כמו שצריך. למעשה, אחוז אחד בלבד מתקציב קבוצת הגברים, יהפוך את קבוצת הנשים החדשה לבעלת התקציב הגדול בעולם. שכן, אין בענף כדורגל הנשים קבוצה שתקציבה מתקרב ל-3.8 מיליון דולר.

מרשימה עוד יותר הייתה המהירות בין קבלת החלטה ובין ביצועה. בסוף חודש יוני החליטו קברניטי המועדון להקים קבוצת נשים, ובתוך ארבעה שבועות הייתה הקבוצה רשומה כבר בליגה הראשונה, כשבסגל שלה רשומות כמה מהשחקניות הבכירות באיטליה, לצד שני שחקניות בינלאומיות ומאמנת בכירה.

 

"זהו תענוג להכריז על לידתו של תהליך חדש בהיסטוריה של יובנטוס. בשנה הקרובה אנו נתחרה בסרייה א' וזאת תהיה הפעם הראשונה של המועדון ייקח חלק בליגת נשים רשמית", אמר  סטפנו ברגהין, מנהל קבוצת הנשים ואקדמית הכדורגל של יובנטוס, במסיבת העיתונאים הראשונה של הקבוצה.

לצעד המילים הגדולות, יש גם מעשים מיידים. ברגהין צירף את המאמנת ריטה גוארינו בת ה47, כוכבת הנסחרת איטליה לשעבר ומי שאימנה בשנתיים האחרונות הנבחרת הלאומית גיל 17.  לא פחות משבע שחקניות ששיחקו במדי איטליה ביורו הנשים האחרון חתמו בקבוצה: השוערת לאורה ג'אוליאני, שמגיעה מפרייבורג הגרמנית, שחקניות ההגנה שרה גמה וססיליה סלבאי; הקשריות מרטינה רוסיצ'י, ולנטינה סרנויה. הכישרון הצעיר אורורה גאלי; בהתקפה תשחק שחקנית השנה – ברברה בוננסיאה .

לשחקניות הנבחרת הבוגרת , הצטרפו גם שחקניות מהנבחרות הצעירות ושתי שחקניות בינלאומיות: שחקנית ההגנה הפינית טוג'יאה הירונין ושחקנית הקישור אינגוילד איסקסן. למרות הרכש המרשים, סגל הקבוצה עוד לא לגמרי סגור וככל הנראה יצורפו שתי שחקניות נוספות – אחת בהגנה ואחת בהתקפה. בינתיים, המאמנת גוארינו מבטיחה משחק טכני והתקפי.

כרגע, לפחות על הנייר, המועדון החדש אמור לזכות די בקלות באליפות המקומית. אם וכאשר זה יקרה, נוכל לראות עד כמה הם מוכנים יהיו ללכת רחוק בשביל לזכות גם בליגת האלופות. במהלך מסיבת העיתונאים, רמז ברגהין  לקו המחשבה שמוביל את יובנטוס. "כדורגל הנשים סוף סוף יוצא מתוך החשכה וכעט מתקיים באותה הרמה כמו משחק הגברים מבחינת זכויות וחשיפה" אמר, "אנו מקווים שהקמת הקבוצה תעזור לגדילת כדורגל הנשים כמכלול".

מלבד יובנטוס ופיורנטינה, אין עוד מועדונים איטלקיים בכירים שמפעילים קבוצות בליגת הנשים. לכן, יהיה מעניין להמשיך לעקוב אחרי הפרויקט המסקרן של יובנטוס, לא רק בגלל הסגל הנוצץ, אלא בעיקר כדי לראות אם קבוצות בכירות נוספות יחליטו ללכת בעקבותיו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!