דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

משפט ופלילים / הנשיא דחה את בקשת משה קצב לביטול תנאי שחרורו

נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, שהורשע בשתי עברות אונס ושוחרר ממאסר בתחילת השנה, ביקש לבטל את התנאים המגבילים שהטילה עליו ועדת השחרורים | בהחלטתו, ציין ריבלין כי "אין מקום להיענות לבקשה לביטול תנאים קריטיים אלו"

משה קצב יוצא מבית המשפט העליון לאחר הקראת פסק הדין שהרשיעו באונס, נובמבר 2011.  (צילום ארכיון: נתי שוחט  פלאש 90)
משה קצב יוצא מבית המשפט העליון לאחר הקראת פסק הדין שהרשיעו באונס, נובמבר 2011. (צילום ארכיון: נתי שוחט פלאש 90)

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, דחה הבוקר (ראשון) את בקשתו של הנשיא לשעבר משה קצב, שהורשע באונס, לבטל את תנאי השחרור שהוטלו עליו. בתשובתו, הבהיר ריבלין כי ועדת השחרורים הורתה על שחרורו של קצב בכפוף לתנאים מגבילים ולתכנית שיקום מורכבת, אותם עליו לקיים עד תום תקופת מאסרו הרשמית בדצמבר 2018. "בנסיבות אלה ונוכח אופיין של העבירות, אין מקום להיענות לבקשה לביטול תנאים קריטיים אלו", כתב הנשיא.

עוד צוין בהודעת הנשיא, כי בהחלטה, מאפריל 2016, שלא לנכות שליש מעונשו על התנהגות טובה, דחתה ועדת השחרורים את בקשת קצב לביטול תנאי השחרור, מאחר שסברה כי התכנית הטיפולית שהציע הייתה בלתי מספקת ביחס לנפגעות העבירה. זאת, לאחר שבאי כוחו של קצב ניסו לפעול בשיתוף עם הרשות לשיקום האסיר לכינון תוכנית שיקום ייחודית שתחל עם שחרורו של קצב במפגשים שבועיים.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין. צילום: חיים צח / לע"מ
נשיא המדינה, ראובן ריבלין. צילום: חיים צח / לע"מ

ריבלין הוסיף כי בהחלטתה בחודש דצמבר האחרון, ציינה הוועדה כי קצב עבר כברת דרך משמעותית ולכן הורתה על שחרורו בכפוף לתוכנית שיקום מפורטת של הרשות לשיקום האסיר, ש"מהווה המשך ישיר להליך הטיפולי שעבר במהלך המאסר", כלשונה.

תנאי השחרור אותם הטיל הוועדה על קצב, כוללים: השתלבות על בסיס יומי בלימודים בבית מדרש בקריית מלאכי, השתלבות בקבוצה טיפולית תורנית בתדירות של אחת לשבוע, טיפול פסיכו-סוציאלי פרטני בתדירות של אחת לשבוע, איסור להתראיין באמצעי התקשורת, בין בעצמו ובין באמצעות מי מטעמו ואיסור לעסוק בכל תפקיד בו ימצא ביחסי מרות וכפיפות עם נשים.

כזכור, בדצמבר 2010, הורשע קצב בשתי עבירות אונס ומעשה מגונה בכוח ב-א' ממשרד התיירות, הטרדה מינית כלפי ל' מבית הנשיא ושיבוש מהלכי משפט. ב-22.3.11 גזר בית המשפט המחוזי על קצב שבע שנות מאסר בפועל, שנתיים על תנאי ופיצוי למתלוננות. הערעור שלו לעליון נדחה וב-7.12.11 החל קצב לרצות את עונשו בכלא מעשיהו.

בדצמבר 2016 השתחרר קצב מהכלא לאחר שריצה חמש מתוך שבע שנות המאסר שנגזרו עליו. זאת, לאחר שוועדת השחרורים קיבלה את בקשתו לקיצור מאסרו למרות התנגדות הפרקליטות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!