דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

משפט ופלילים / השייח' ראאד סלאח נעצר לחקירה בחשד להסתה לטרור

המשטרה פשטה הלילה (ג') על ביתו של מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית באום אל-פחם ועצרה אותו | זאת בעקבות התבטאויותיו בשבח מבצעי הפיגוע בהר הבית | בינואר האחרון סיים לרצות 9 חודשי מאסר בפועל בגין עבירות דומות

ראאד סאלאח, ראש הפלג הצפוני בתנועה האיסלמית. צילום: לירון אוחיון
ראאד סאלאח, ראש הפלג הצפוני בתנועה האיסלמית. צילום: לירון אוחיון

היחידה הארצית של משטרת ישראל, להב 433, עצרה הלילה (שלישי) את מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלמית, שייח' ראאד סלאח, בחשד להסתה לאלימות ולטרור, ותמיכה חברות או פעילות בהתאחדות בלתי מותרת. שוטרים פשטו על ביתו שבאום אל-פחם וערכו בבית חיפוש, אחריו נלקח לחקירה. בשעה 12:00, לערך, יובא סלאח לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו. לפני כשבעה חודשים סיים סלאח לרצות עונש מאסר בפועל על עבירות דומות.

החקירה מנוהלת בשיתוף עם שב"כ, ונפתחה באישור פרקליטות המדינה כנדרש בעבירות הסתה, ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז חיפה.

המעצר הלילה הגיע בעקבות ראיונות שהעניק סלאח לשלוש רשתות שידור ערביות, לאחר הפיגוע בהר הבית בחודש שעבר. בדבריו שיבח את פעילותם של המחבלים, והגדיר אותם כשהידים. סלאח חשוד בשני מקרי הסתה לאלימות ולטרור נוספים, שהשמיע לפני כשנה.

על פי הודעת המשטרה, "בכמה הזדמנויות שונות, כולן לאחר הוצאת התנועה מחוץ לחוק, התבטא המסית בפני קהל וכן פורסמו שורה מהתבטאויותיו בכלי התקשורת. התבטאויות הנוגעות לתפישת עולמה של התנועה. בחינת מכלול החומרים מעלה כי חלק מן האמירות מקימות חשד לביצוע העבירות האמורות ובעניינן ניתן אישור החקירה. בהמשך להתפתחויות בחקירה יוחלט אם להביא את החשוד לבית המשפט לדיון בעניינו".

"סאלח הנהיג תנועה שהוצאה אל מחוץ לחוק בשל האידאולוגיה הקיצונית שלה, שגרמה למעשי רצח וטרור" אמר השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, "הוא התבטא באופן שמעודד קיצוניות והבנה לאלימות ומעשי רצח שפלים ולכן הוא מהווה בעיניי סכנה לציבור. אני מקווה שהפעם ימצו עימו את הדין והוא יישלח לזמן ממושך מאחורי סורג ובריח".

ח"כ טלב אבו עראר (הרשימה המשותפת) אמר בתגובה למעצר כי "רשויות המדינה הוכיחו בעליל שוב את חוסר הצדק ופזיזות הנעשים כלפי המיעוט הערבי הנפיץ בישראל, ושהמעשים הינם מתוך כוונה לרדיפה פוליטית מובהקת כלפי כלל האוכלוסייה ומנהיגיה.
מעתה ואילך אין אני רואה בהרגעה מצדם רשויות המדינה כלפי האזרחים הערביים במדינה אלא להסלמה מתמשכת כלפיהם באמצעות המעצרים הזדוניים וחסרי התוכן מן הסוג הזה, כולי תקווה שדמויות מרכזיות נוספות בציבור הערבי לא יובאו שוב אל מזבח התקשורת הישראלית המשרתת הנאמנה לאג'נדות השונות".

סלאח השתחרר בינואר האחרון מכלא רמון, שם נשא עונש מאסר של תשעה חודשים בגין הסתה לאלימות והסתה לגזענות. על סלאח נגזרו תחילה 11 חודשי מאסר, אך לאחר הגשת ערעור החליטו שופטי בית המשפט העליון כי יש להקל בעונשו, והפחיתו את מספר חודשי המאסר לתשעה.

סלאח הורשע כי נאם בחודש פברואר 2007 בשכונת ואדי ג'וז שבירושלים, בנוכחות כלי תקשורת רבים וקהל של כאלף איש. זאת, על רקע מהומות שפרצו בקרב הציבור הערבי באותה התקופה, בטענה כי העבודות הארכאולוגיות שהחלו אז בכניסה להר הבית, הן ניסיון ישראלי לחבל במקומות הקדושים שבאתר. כתב האישום צוין כי הנאום נערך על אף צו ההרחקה מהעיר העתיקה, שאסר עליו להימצא גם במרחק של 150 מטר מתחומה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!