דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צה"ל

צבא וביטחון / נחנך בסיס האימונים הראשון לגדודים המעורבים

בטקס החנוכה של הבסיס, שימש את מערך הגנת הגבולות, התייחס שר הביטחון אביגדור ליברמן לסוגיית השירות המשותף: "צה"ל לא מקדם שום אג'נדה, לא פמיניסטית ולא שוביניסטית. צה"ל צמוד לאג'נדה אחת ויחידה - ביטחון ישראל"

המתחם החדש בבסיס סיירים (צילום: אתר צה"ל)
המתחם החדש בבסיס סיירים (צילום: אתר צה"ל)
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

בסיס אימונים חטיבתי (בא"ח) חדש למערך הגנת הגבולות, בבית הספר לאיסוף קרבי בסיירים, נחנך אתמול (רביעי) במעמד שר הביטחון אביגדור ליברמן. המערך כולל את לוחמי ולוחמות האיסוף קרבי, לוחמי ולוחמות ארבעת הגדודים המעורבים, גששים, תצפיתניות, סמב"ציות, ומערכת ההגנה המרחבית.

זהו הבסיס הראשון שעוצב במיוחד עבור טירונות משותפת לגברים ונשים בגדודי החי"ר הקל. בבא"ח החדש יתקיימו כל הכשרות גדודי החי"ר של הגנת הגבולות: הכשרת יסוד, השלמת הקצונה וקורס המ"כים, שהתקיים עד היום בביסל"ח. כל ההכשרות יותאמו למשימתם הייחודית של הגדודים: התמקדות בשטח פתוח, תרגול צורות קרב מערב ובימוי אויב מותאם לגבולות ובט"ש.

חיילות וחיילי גדוד קרקל במהלך מסע לסיום הקורס, ארכיון (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
חיילות וחיילי גדוד קרקל במהלך מסע לסיום הקורס, ארכיון (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).

מג"ד בית הספר להגנת גבולות ואיסוף קרבי, סא"ל ג'קי בן יקר אמר כי "מדובר באירוע מכונן, כל גדודי החי"ר גבולות יעברו את הכשרתם תחת קורת גג אחת. אנו יוצרים הכשרה לכלל הגדודים בגזרות השונות בהתאם לייעודם – ביצוע פעילות מבצעית בהגנת גבולות ובבט"ש".

במהלך הטקס, התייחס שר הביטחון לסוגיית שילוב נשים בצה"ל, ואמר כי "לצערי גם הבוקר שמעתי שיש סביב זה ויכוח, ואני רוצה להדגיש את זה בצורה הכי ברורה: צה"ל לא מקדם שום אג'נדה, לא פמיניסטית ולא שוביניסטית. צה"ל צמוד לאג'נדה אחת ויחידה – ביטחון ישראל. לכן השיקולים הם שיקולים מבצעיים".

"תמיד עם ישראל הצטיין בלוחמות שלו" הוסיף ליברמן, "ואני יכול להתחיל מדבורה הנביאה, שרה גיבורת ניל"י, חנה סנש וכל הלוחמות שחירפו את נפשן בהגנה, באצ"ל, תמיד זה ליווה את המאבק של עם ישראל על חירותו. לכן כל ניסיון להציג מצג שווא שאנחנו הופכים את היוצרות והיום צה"ל מנסה לשנות את פניו או להיות אופנתי, זה פשוט לא נכון".

על פי הודעת דובר צה"ל, בסיס האימונים הותאם במיוחד במיוחד להכשרת לוחמות. כחלק מהמענה הרפואי, ההוגדל מספר הרופאים, קציני בריאות הנפש, ורופאי השיניים; הוכפלו שעות הפיזיותרפיה; התווס, תקן קבוע של רופא נשים בקביעות, ורופאים מומחים נוספים יגיעו לביקורות שבועיות.

ד"ר לנה קורן פלדמן, מפקדת רפואה פיקודית יבשה, אמרה כי "מדובר בצעד נוסף בעבודת מטה הלוחמות אשר מיושם מעל לשנה ויצר מעטפת נרחבת ומקצועית להכשרת לוחמות. מעבר לבא"ח, מערך הגנת הגבולות כחלק ממימוש עבודת המטה יאפשר התאמה מיטבית לצרכי המשרתים והמשימה המבצעית של הגדודים".

קצין איסוף ראשי, תת-אלוף מרדכי כהנא, אמר בטקס החנוכה של המתקן החדש כי "לקחי המלחמה האחרונים והמציאות המשתנה, לימדו אותנו כי חובה עלינו להשקיע מאמצים ולשפר את הגנת הגבולות. בשנה האחרונה מאז הוקם המערך, ביצענו תהליך איבחון ולמידה משמעותית, ממנו עלה כי גישתנו לגבולות צריכה להיות גישה אחרת. לוחמי ולוחמות חי"ר הגבולות – אתם תהיו הראשונים לפגוש אויב ואנו סומכים עליכם כי תהיו גם האחרונים שפוגשים את האויב. בידכם לקבוע כיצד יסתיים מפגש זה".

"הלוחמנות, החתירה למגע וביצוע המשימה במלואה הם שיאפשרו סיום אירוע מתפרץ בגבולות בזמן קצר ובמינימום נפגעים" הוסיף, "רצינותכם להכשרה ולמשימה היא שתגן על אזרחי מדינת ישראל בבתיהם. כולנו תפילה ותקווה, כי בעתיד הקרוב נזכה לגבולות של שלום ולא נזדקק למתקן משובח זה. אולם עד אז, נמשיך ונעשה את הטוב ביותר ונכריע כל אויב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!