דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיזבאללה

המלחמה בסוריה / צבא לבנון והחיזבאללה פתחו במבצע נגד מובלעת של דאעש בגבול סוריה

צבא לבנון הודיע כי הוא נכנס למבצע בתמיכה אמריקאית ללא קשר לצבא אסד | ככל הנראה חיזבאללה וצבא סוריה יתקפו את המובלעת מצידה הסורי בעוד צבא לבנון צפוי לתקוף מהצד הלבנוני של הגבול

דובר צבא לבנון, הגנרל עלי קאנסו, בתדרוך במשרד ההגנה הלבנוני על המבצע של צבא לבנון נגד מובלעת דאעש בגבול לבנון-סוריה (AP Photo/Bilal Hussein)
דובר צבא לבנון, הגנרל עלי קאנסו, בתדרוך במשרד ההגנה הלבנוני על המבצע של צבא לבנון נגד מובלעת דאעש בגבול לבנון-סוריה (AP Photo/Bilal Hussein)
אוריאל לוי

לאחר הכנות ממושכות פתח היום (שבת) צבא לבנון במבצע צבאי נגד מובלעת דאע"ש היושבת משני צדי הגבול הסורי בהרי קלמון. ארגון חיזבאללה הודיעו במקביל על תחילתו של מבצע נגד אותה מובלעת של דאע"ש. בהודעת חיזבאללה נמסר כי הארגון משתף פעולה עם צבא סוריה בלחימה באנשי דאע"ש ברכס הרי הקלמון. אולם, בהודעת מפקד צבא לבנון יוסף עאון הודגש כי המבצע שאליו יצאה המדינה לא נערך בתיאום עם משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד, אלא בגיבוי אמריקאי. ‏המבצע של צבא לבנון נקרא "פג'ר אל-ג'ורוד" ("שחר ההרים") והמבצע של חיזבאללה נקרא לפי פסוק מהקוראן שלפיו "אם תשובו לדרך הפשע, אנו נשוב לייסר אתכם".

https://twitter.com/todayinsyria/status/898816433483911168

בחודש שעבר פעלו אנשי חיזבאללה בשיתוף עם צבא אסד נגד ארגוני מורדים ג'יהאדיסטים אחרים ברכס הקלמון. המבצע אז כוון נגד לוחמי ארגון תחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, והתמקד בעיר ערסאל ששימשה בעבר כבסיס לפעולות של דאע"ש באזור. במקביל לאותו מבצע הציב צבא לבנון כוחות בסמוך לגבול בין המדינות במטרה למנוע מפעילי הארגון להימלט לשטח המדינה. חיזבאללה הצליח להביס את כוחות "תחריר אל-שאם" בהרי קלמון, והגיע להסכם לפיו פונו כמה אלפי לוחמים מזרחה לשטחים המצויים בידי המורדים בתוך סוריה.

בסרטון שהופץ ברשתות התקשורת קרא נשיא לבנון מישל אעון למפקדי צבא לבנון בשטח "אתם לא תאכזבו אותנו, ליבנו וראשינו אתכם".

בניגוד לחיזבאללה הלבנוני המוגדר בארה"ב כארגון טרור, צבא לבנון נתמך וממומן על ידי ארה"ב. בחודשים האחרונים נערכו ביקורים רשמיים של בכירים מהפנטגון בלבנון ונשיא לבנון אף ביקר בוושינגטון. מערכת היחסים המורכבת בין צבא לבנון לחיזבאללה אינה מאפשרת להם לשתף פעולה לאור הזרקורים, זאת למרות הנוכחות הגבוהה של חברי חיזבאללה בממשלת לבנון אשר אמונה על הצבא. בכל מקרה, סביר להניח שלא יהיו התנגשויות צבאיות בין חיזבאללה לצבא לבנון ויתכן כי חלוקת הגזרות במאבק בדאע"ש הוסכמה בין השניים. צבא לבנון צפוי להלחם בכוחות דאע"ש המצויים בצידו הלבנוני של הגבול בעוד החיזבאללה וצבא סוריה צפויים להלחם בצידו הסורי של הגבול.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!