דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דעות

דעות / מכתב פתוח לביבי ולנתניהו

הטרגדיה שלך היא שאינך מסוגל לקחת את הכישורים ואת ההשפעה שצברת לאורך השנים ולשנות פאזה - להפוך משליט למנהיג. אם תעשה זאת, תצליח אפילו לרכוש את ליבי

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג  פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג פלאש90)
תמי של (עבודי)
תמי של (עבודי)
כותבת אורחת
צרו קשר עם המערכת:

טרם החלטתי איך לכנות אותך – ביבי, או נתניהו. ביבי, זהו אותו שליט כוחני שמטיף לשנאה והדרה. נתניהו היה יכול להיות אותו מנהיג שמבין שייעודו להוביל את כל אזרחי המדינה, ללא הבדל מין, דת וכו', לערכים דמוקרטים של פתיחות וריבוי דעות, מתוך כבוד לזולת באשר היא/הוא. כן ביבי. זוהי הדמוקרטיה שאתה ומרעיך אוהבים לנפנף בה השכם והערב כדי להבדיל את ישראל משאר המדינות שסובבות אותה. דמוקרטיה איננה מותג, אלא תפיסת עולם.

אינך מכיר אותי אישית, למרות שאני אזרחית של המדינה. אני מודה שאינני מתומכיך ואני גם סבורה שההתנהלות שלך, מאז שנחשפת לציבור, בתפקידיך הציבוריים המגוונים, לא הרשימה אותי אף פעם. אינני סבורה שאתה גאון כריזמטי, ואינני סבורה שאתה רטוריקן, אלא סוחר שמטרתו למכור את סחורתו ולהרוויח. אולם, אני כן חושבת שאתה בן-אדם אינטלגנטי וקלפן מצוין השולט בבית הקלפים. ופה לדעתי טמונה הן הטרגדיה של אזרחים כמוני, והן הטרגדיה שלך, שמובילה אותך להרס עצמי ולהרס ערכי ומוסרי של החברה הישראלית, על כל תושביה ואזרחיה.

בניגוד למה שאתה חושב, אני למשל, לא רוצה שתוחלף בגלל פרשיות שחיתות. הנצחון המתוק שלי היה אם היית מוחלף בבחירות דמוקרטיות. רק כך הייתי רוצה לראות אותך מוחלף. אני רוצה להתווכח איתך, ואני רוצה להביע דעה שונה משלך ומשל אוהדיך, מבלי שתסית נגדי. ולכן אני פונה אליך, ללא קשר לתפקידיך הרשמיים. כבר צברת כח רב ומעמד ביבי, והגיע העת לנסות להיות מנהיג באותה דמוקרטיה שאתה אוהב להתהדר בה. אולם, גם אותה אתה הורס באופן שיטתי בעזרת תומכיך הפוליטיים והכלכליים. כי בסופו של דבר, האידיאולוגיה שלך היא נצחון עצמי. וזה חבל.

עם יכולת השפעה המונית כמו שלך, יכולת לנתב את כישוריך לחיזוק ערכים דמוקרטיים במדינה ובכך בעצם לחזק אותה. אתה מבין ביבי – חוזקה היא לא בבריונות ובהסתה. זוהי חולשה ויש לה הרס רב. אין שום גבורה בה. הרבה יותר קל להפיץ שנאה מאשר דאגה לזולת ואכפתיות. חבל שאתה לוקה באומץ זה, כי יש לך את הכישורים לכך. אבל כנראה שאתה מפחד. מפחד מהצל של עצמך. אתה נשמע כמו אדם במנוסה. כמו מכור שמסמן מטרה ולא חשוב מהם האמצעים. העיקר להשיג את הסם. במקרה שלך, סם הכוח. לא סתם אומרים 'שיכרון הכוח'.

יוסי בנאי שר: אני שיכור ולא מיין ידידי. כן ביבי. הטרגדיה שלך שאתה שיכור ולא מיין וגם לא משמפניה, ולכן אינך מסוגל לקחת את הכישורים ואת ההשפעה שצברת לאורך השנים ולשנות פאזה – להפוך משליט למנהיג. אם תעשה זאת, תצליח אפילו לרכוש את ליבי, אם זה חשוב לך. עשה חוויה מתקנת ביבי, כדי שארצה לקרוא לך נתניהו ולא ביבי.

אדם המשתלח באחרים הוא אדם מפוחד שיש לו מה להסתיר. אם אין לך מה להסתיר, דבר בגובה העיניים ולמד את אוהדיך מהי אזרחות דמוקרטית. למד את הקהל שלך מהי המשמעות של דמוקרטיה, שאתה כל כך אוהב לנפנף בה בכל הזדמנות. שהרי אם לא היה כלום ולא יהיה כלום, אז מדוע אתה בפניקה? להיפך. למד אותם שהחקירות נגדך הם חוזקה של חברה דמוקרטית ומדינה תקינה. יש לך את הכח והמעמד לעשות זאת.


תמי של (עבודי), היא דוקטור ומרצה לפילוסופיה של החינוך, תרבויות ומגדר, ובעלת הבלוג "התחלות צרופות"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!