דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה וחברה

עבודה ורווחה / קורס הכשרת פראמדיקים יעודד תעסוקה בקרב הציבור החרדי

הקורס, שיזמו משרדי העבודה, הבריאות ומד"א, נוצר על מנת להתמודד עם היעדר הכשרה מקצועית של חרדים, המקשה עליהם להשתלב בעולם העבודה | הקורס יוצע לכ-30 גברים ועלותו כמיליון ש"ח

פרמדיק חרדי במד"א מטפל באישה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: נתי שוחט \ פלאש90)
פרמדיק חרדי במד"א מטפל באישה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: נתי שוחט \ פלאש90)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

משרד העבודה והרווחה, משרד הבריאות ומד"א, יציעו לראשונה קורס הכשרה ייעודי ללימודי מקצוע הפראמדיק לגברים חרדים, בהשקעה משותפת של כמיליון ש"ח. המחזור הראשון של הקורס, שההרשמה אליו תיפתח בימים הקרובים, יוצע לכ-30 גברים חרדים מרחבי הארץ שיעמדו בתנאי הקבלה.

קורס הפראמדיקים ימשך בין שנתיים לשנתיים וחצי ויכלול לימודים עיוניים והתנסות מעשית. מי שיעברו את הקורס בהצלחה יוכלו להיקלט כפראמדיקים, עובדים מן המניין במגן דוד אדום.

הקורס, שעלותו נאמדת בכמיליון שקלים, הוא חלק ממאמץ הולך וגדל של הממשלה לעודד תעסוקת חרדים. במשרד האוצר זיהו את אוכלוסיית הגברים החרדים והנשים הערביות כפוטנציאל לא ממומש בכח העבודה הישראלי. בשנים האחרונות שהתאפיינו באבטלה נמוכה, הביקוש לעובדים מייצר שעת כושר להגדלת שיעורי התעסוקה בישראל וכתוצאה מכך הגדלת התוצר במשק והקטנת שיעורי העוני.

על פי נתוני משרד העבודה והרווחה, מאמצי שילובם של הגברים החרדים נושא פירות כשבין השנים 2010 ל-2017 עלה שיעור התעסוקה בקרב גברים חרדים מ-40% לרמה של 52%. עם זאת אחד הקשיים המרכזיים בהגדלת שיעורי התעסוקה במגזר החרדי נובע מהפריון הנמוך של העובדים החרדים שנכנסו לשוק העבודה. זאת כתוצאה מהשכלה שאינה מותאמת לשוק העבודה והיעדר הכשרה מקצועית. קורס הפראמדיקים הוא מסלול שמסוגל לגשר על הפער בין ההשכלה של הגברים החרדים להשכלה הנדרשת להשתלבות במקצוע נדרש.

"אחת הסיבות המרכזיות לכך ששיעור התעסוקה בקרב גברים חרדים נמוך יחסית היא היעדר הכשרה מקצועית מתאימה המקשה על השתלבותם בעבודה", הסבירה הממונה על התעסוקה ומשנה למנכ"ל משרד העבודה והרווחה מיכל צוק. "נמשיך להוביל שיתופי פעולה מקצועיים לשילוב הציבור החרדי בענף הבריאות במגוון תחומים ומקצועות".

גם במשרד הבריאות רואים חשיבות רבה בשילובם של הפראמדיקים החרדים. "במד"א  פועלים כיום מעל 500 פראמדיקים" אמרה מירי כהן, מנהלת שירותי ההצלה והעזרה הראשונה במשרד הבריאות והוסיפה כי "שילובם של פראמדיקים חרדים הוא צעד מבורך לכלל הציבור שייהנה משירותם האיכותי והמקצועי".

מנכ"ל מד"א, אלי בין הסביר כי "במסגרת כך יעברו החניכים 'מכינה ללימודי פראמדיק' הכוללת לצד מקצועות רפואת החירום גם לימודי מתמטיקה ואנגלית. בוגרי המכינה שיסיימו אותה בהצלחה ייקלטו לעבודה במד"א כנהגי אמבולנס ובמקביל ילמדו בקורס הפראמדיקים במשך כשנתיים. למרות שאנו לא מתוקצבים על ידי הממשלה, מד״א רואה לנכון להשקיע משאבים רבים בהכשרתם של בני המגזר החרדי אשר מוכיחים עצמם ככוח אדם איכותי, מקצועי ומסור. מד"א מוביל את נושא הסדרת מעמד הפארמדיקים, מציאת אפיקי הכשרה חדשים ומגוונים, פתיחת גיוון תעסוקתי עבורם ועוד. אני מודה למשרד הבריאות ולמשרד העבודה והרווחה על שיתוף הפעולה הפורה שוודאי יצמיח דורות של אנשי מקצוע מעולים."

ממד"א נמסר כי המעוניינים במידע על הקורס ועל ההרשמה יכולים להתקשר למוקד ההדרכה של מד"א בטלפון *8101  או להירשם באתר מד"א באינטרנט כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!