דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דעות

דעות / "הליכודניקים החדשים" ישנו מבפנים? תעשו לי טובה

הטרנד החם של הקיץ, מסתבר, הוא התפקדות לליכוד. למעשה, חברי "הליכודניקים החדשים" טוענים שפקדו כבר 12 אלף איש ואישה למפלגת השלטון. אשרי המאמין. חבל רק שמדובר במהלך מטופש, חסר תכלית, ולא פחות חשוב - חסר סיכוי

ביטן ונתניהו בישיבת סיעת הליכוד , נובמבר 2016(צילום: יונתן זינדל  פלאש 90ׂׂׂׂ)
ביטן ונתניהו בישיבת סיעת הליכוד , נובמבר 2016(צילום: יונתן זינדל פלאש 90ׂׂׂׂ)
יוגב כרמל
יוגב כרמל
כותב אורח
צרו קשר עם המערכת:

המחצית השנייה של אוגוסט כבר כאן, ואפשר כבר לסמן את הטרנד החם של קיץ 2017: התפקדות לליכוד. מה אתכם, סנובים, התפקדתם כבר?

כנס התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג \ פלאש90)
כנס התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג \ פלאש90)

מסתבר שכל צפונבון תל אביבי שני התפקד השבוע לליכוד, במסגרת היוזמה המטופשת של "הליכודניקים החדשים". זה עד כדי כך מצליח, השטות הזו, שהם טוענים שהם פקדו כבר 12 אלף איש. אשרי המאמין. אלא שהרעיון הזה הוא כל כך אידיוטי וחסר תכלית שאני חש צורך להסביר לאותם חברים חדשים במפלגת השלטון מדוע הם טועים:

  1. זה מאוד מאוד ציני. אפילו לציניקן כמוני יש גבול. כתרגיל מחשבתי, אני מציע לכל קורא לדמיין כל דבר שקורה בפוליטיקה הישראלית – רק הפוך. זה אחלה תרגיל מחשבתי. דמיינו לעצמכם, שמאלנים יקרים, שהאנשים של ברוך מרזל, נניח, היו מתפקדים למרצ, או שמתנחלים היו מתפקדים למפלגת העבודה בזמן תהליך אוסלו כדי למנוע את ההסכם. מעצבן, נכון? מקומם, נכון? עכשיו אתם מבינים בדיוק מה מרגיש דוד ביטן
  2. זה מהלך שנובע מבורות וחוסר הבנה מוחלטת של איך הפוליטיקה הישראלית עובדת. זה שלרוב הישראלים אין רבע מושג איך המערכות הפוליטיות שלהם עובדות, זו תופעה מצערת וידועה (ששווה להקדיש לה מאמר נפרד יום אחד). אבל פה, פה זה כבר מעבר לבורות, פה זה כבר ממש חוסר מושג. מה אתם חושבים לעצמכם, ליכודניקים החדשים, שתצליחו לשכנע את מיקי זוהר ואיוב קרא לתמוך פתאום בפינוי התנחלויות? חברי הכנסת האלה הם ללא ספק ציניים, וליצנים פוליטיים, אבל עד כדי כך? תשכחו מזה, לא יקרה. ומה אתם חושבים, שתצליחו להכניס איזה ח"כ שמאלני לסיעת הליכוד? רחמי על האיש הזה והגיהינום שהוא יעבור. על ישיבות הסיעה שהוא ייאלץ לשבת בהן ולקלוט כמה שונאים אותו, ועל הרגע הבלתי נמנע שבו יטילו עליו משמעת סיעתית להצביע בעד חוק העמותות, למשל. והיי, אתם באמת חושבים שח"כ אחד, או אפילו שניים, מתוך בערך שלושים מסוגל באמת לשנות משהו? תמשיכו לחיות בלה-לה לנד. מה שמוביל אותי לסעיף הבא.
  3. איפה אתם חושבים שאתם חיים בדיוק? בברית המועצות בשנות החמישים? בוונצואלה של צ'אווז? בסין של אחרי המהפכה התרבותית? ישראל היא מדינה מרובת מפלגות, לא דיקטטורה חד-מפלגתית בסגנון סובייטי. משמע, ההחלטות מתקבלות במערכת הפרלמנטרית, לא המפלגתית (עד כאן מבוא למדע המדינה, סמסטר א'). שוב הבורות הנוראה הזו. הרי לא צריך להיות גאון כדי להבין שככל שמפלגה גדולה יותר, כך כוח ההשפעה של כל חבר בה הוא קטן יותר (עד כאן שיעור מתמטיקה לכתה ה'). רוצים באמת להשפיע? תתפקדו לבית היהודי. גם מפלגה דמוקרטית כמו הליכוד, גם קטנה יותר ולכן נוחה יותר ל"השתלטות" וגם עם כוח חזק יותר בקואליציה. הרי למרבה האבסורד, בישראל דווקא למפלגת השלטון יש את הכוח הקטן ביותר בקואליציה, חרף היותה הגדולה ביותר. בישראל מפלגת השלטון היא פלטפורמה לבחירת ראש ממשלה וכל השאר כבר נתון לסחטנות של השותפות הקואליציוניות.
  4. מה שאתם לא מבינים, זה שהרעיון המופלא הזה של התפקדות לליכוד מעודד בדיוק, אבל בדיוק, את ההפך. אתם מדברים על דמוקרטיה וחיזוק כוחם של האנשים הפשוטים על חשבון קבוצות הכוח המיוחסות? אז הנה קריאת השכמה בשבילכם: ישראל היא דמוקרטיה פרלמנטרית. או בעברית פשוטה, המקום בו מקבלים החלטות הוא הכנסת. אתם רוצים "להשפיע מבפנים"? אתם חושבים ש"אין ברירה, כי הליכוד היא מפלגת השלטון" ולכן חייבים להתפקד רק לליכוד? סבבה, רק קחו בחשבון שכשאתם אומרים את זה אתם בעצם אומרים שבישראל דברים עובדים כמו בסין. שם באמת יש מפלגה אחת ואת המדינה מנהלים הפוליטרוקים שלה. זו השיטה שאתם שואפים לה?
  5. ולסיום. הטיעון המנצח: זה פשוט לא עובד, ויש מספיק תקדימים שיוכיחו את זה. אתם מנפנפים ב"מנהיגות יהודית" של משה פייגלין? באמת??? כבר הספקתם לשכוח איך זה נגמר? פייגלין הועף מהליכוד בבושת פנים. הרבה לפני שצצו בחיינו "הליכודניקים החדשים" הייתה קבוצה אחרת, "הרשימה האזרחית" שמה, שהייתה אותו דבר רק קצת יותר קיצוני. לא המסר המעומעם על ממלכתיות ש"החדשים" מנסים להפיץ. אשכרה שמאלנים שבאו בצורה מאורגנת והתפקדו. כמעט אלפיים איש הם הצליחו לפקוד. ואיך זה נגמר שם? כבר הבנתם, עם זנב בין הרגליים.

נתניהו וביטן רומזים עכשיו שהם הולכים חזק על הראש של המסתננים לעת מצוא שנהרו בהמוניהם לליכוד. כמו שהבנתם, גם ככה מדובר בפיקציה של חבורת משועממים. אבל אם הם כל כך משועממים שלפחות בינתיים ילמדו לדקלם את מילות המנון בית"ר או את חמשת המ"מים של ז'בוטינסקי.


יוגב כרמל הוא איש טלוויזיה, עורך משנה של התכנית "לונדון את קירשנבאום" בערוץ 10

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!