דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / חלמתם לקנות קבוצה אנגלית? כדאי שיהיה לכם חזון ולא רק הון

זה יכול היה להיות סיפור יפה על קבוצה מהליגה השביעית באנגליה ואיך שהיא מגיעה להישגים בזכות הכישרונות המקומיים | אבל זה סיפור על יהירות, כזו שמגיעה עם המון כסף | האם למרות הכל תנסוק בילריקיי בזכות המיליונר גלן טמפלין?

מגרש הבית של קבוצת הכדורגל בילרקיי (תמונה מתוך ויקימדיה)
מגרש הבית של קבוצת הכדורגל בילרקיי (תמונה מתוך ויקימדיה)
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

המסע לבירור הקשר בין קהילה לספורט נמשך והפעם עם סיפורה של קבוצת הכדורגל בילריקיי מהליגה השביעית באנגלייה, שנקנתה על ידי מיליונר שרוצה להוביל אותה הכי רחוק שאפשר במו ידייו ובניהולו. כסף? יש, אצטדיון? יש, שחקנים עם עבר מפואר? יש, אך האם זה מספיק לסיפור אהבה?

בדצמבר 2016, בזמן שברחבי העולם היהודי ציינו את חג החנוכה, בעיירה בילריקיי שבמחוז אסקס התחוללה דרמה ספורטיבית מסוג קצת שונה.

בא לקבוצה בחור חדש

גלן טמפלין, איש עסקים ומיליונר בריטי בן 45, מחליט להגשים חלום ולהיות בעלים של קבוצת כדורגל. את החלום שלו הוא מעוניין להגשים דרך מועדון הכדורגל בילריקיי טאון, מועדון מקומי צנוע בליגה השביעית, ללא שאיפות גבוהות מדי, בעצם מאז יום היווסדו, אי שם ב-1880.

טמפלין היה ברור מאוד בשאיפותיו ובכמות הכסף שהוא מעוניין להשקיע בהגשמת החלום, בכתבה לעיתון מקומי ביום הרכישה אמר, "אני הולך להשקיע כ-10 אלף לירות שטרלינג מדי שבוע בקבוצה, ועוד יותר על שחקני הרכש בקיץ. עלינו להקים מחדש את ארגון האוהדים של הקבוצה, כי בעוד כמה שנים אנחנו כבר נשחק בליגה הרביעית (דויזון 2) היא הליגה המקצוענית."

שלושה חודשים לאחר הרכישה על ידי גלן טמפלין, הבינו בסביבות המועדון שלא הכל ירוק. קרייג אדוארדס, המאמן המוערך של הקבוצה בשבע השנים האחרונות, לא הסכים עם מדיניות הרכש החדשה ואיבוד הציביון המקומי, והחליט להתפטר בעקבות חילוקי דעות עם טמפלין. מאז ועד היום מאמן הקבוצה הוא, ניחשתם נכון, טמפלין בכבודו ובעצמו יחד עם שותפו הספורטיבי הארי ווילר.

הגלקטיקוס של מחוז אסקס

טמפלין לא ביזבז זמן, והחליט להשתמש בכסף הרב שלו כדי להשקיע במועדון. במהלך עשרת החודשים האחרונים חתמו במועדון שלושה שחקנים עם עבר בפריימר ליג, היא הליגה הראשונה באנגליה, שהולכים בעקבות המזומנים.

פול קונצינסקי, מגנן השמאלי לשעבר של קבוצות ליברפול, ווסטהאם ולסטר בן ה-36 שחתם על חוזה של שנה וחצי. ג'ימי אוהרה, קשרה לשעבר של טוטהנאם, שחקן שפעם היה שווה כ-5 מיליון לישט ושאפילו הוצע למכירה באי-ביי בימיו הפחות מוצלחים בוולבס, והיום מככב באח הגדול הבריטי. האחרון חביב שהצטרף למועדון הלשעברים הוא גרמיין פאנאט, שחקנן לשעבר של ליברפול, וטפורד וסטוק, שמאז 2012 נודד בין מועדונים על קו אנגליה סינגפור. האם הם השחקנים עליהם נכון לבנות אם מתכננים שלוש עליות שונות? לפי אמונותו של טמפלין כנראה שכן..

השלישיה, יחד עם כל הקבוצה, מנצלים את היותם קבוצת הסלבריטאים ובוחרים להגיע למשחקי צדקה שונים ולהתנדב במוסדות השונים.

לא תספיקו להגיד ג'ק רובינסון

בשביל טמפלין ושותפו לניהול הכלכלי של הקבוצה, כוכב הטלוויזיה המקומי מארק רייט, כל האמצעים כשרים – בכל תחילת משחק ומחצית, בצורה של מקובלת כלל בכדורגל האנגלי, יש הופעה של מעודדות הקבוצה, וזאת למרות אמירותיו שהוא רוצה שהמועדון יהיה משפחתי.

אבל לא הכל רע – החלק נוסף בפאזל, בנסיון להפוך את הקבוצה למצליחה, הם האוהדים. מ-400 אוהדים שהגיעו למשחקי הבית בתקופה שלפני דצמבר, היום מגיעים לאצטדיון המקומי "הניו לודג" כ-1,100 איש בממוצע למשחקי הליגה. השיא היה במשחק האימון, שהתקיים בחודש יולי מול קבוצת הנוער של ווסטאהם, אז הגיעו 4,500 איש ונשבר שיא תכולה של 40 שנה באיצטדיון.

כל חובבי משחק ה'מנג'ר' יכולים בוודאי להזדהות עם הרצונות והחלומות של גלן טאמפלין, לרכוש קבוצת כדורגל בליגה השביעית ולהגיע איתה הכי רחוק שאפשר, אבל המציאות היא שזה לא כזה פשוט, לא משנה כמה כסף יש בארנק, בשביל להצמיח מועדון כדורגל, הוא חייב להיות חלק מקהילה צומחת ולא רק לשרת אותה.

בילריקיי ניצחה במחזור הליגה האחרון את Dulwich Hamle-דולוייץ' האמל, בתוצאה 3-1 מצמד של ג'ק רובינסון בן ה-30, שחקנה לשעבר של ברייטון אנד הוב, שגם הוא נמנה עם שחקני הרכש שנקנו מאז חודש דצמבר. ומאזנה עומד על שני ניצחנות והפסד, נכון לעכשיו נמצא המועדון במקום השישי, חמש מקומות נמוך יותר מהיכן שהם רוצים להיות בחודש מאי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!