דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
22.5°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 20.9°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.9°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התביעה הצבאית

טרור / בחר בבית המואר: כתב אישום נגד מבצע הפיגוע בחלמיש

עומר עבד אל-ג'ליל, שדקר למוות את יוסף סלומון וילדיו חיה ואלעד במהלך סעודת שבת בחודש שעבר, נאשם ברצח וקשירת קשר לבצע פיגועים נגד אזרחים ישראלים | התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים

כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בחלמיש (צילום: הדס פרוש \ פלאש90)
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בחלמיש (צילום: הדס פרוש \ פלאש90)

התביעה הצבאית הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד עומר אל-עבד, בן 19 מהכפר כובר הסמוך לרמאללה, שרצח את בני משפחת סלומון מחלמיש בחודש שעבר. אל-עבד מואשם ברצח ובקשירת קשר לבצע פיגועים נגד אזרחים ישראלים בחודשים שקדמו לפיגוע. בפיגוע נרצחו יוסף סלומון, ילדיו חיה ואלעד ונפצעה רעייתו של יוסף, טובה.

חיה אלעד ויוסף סולומון ז"ל הרוגי הפיגוע בחלמיש (תמונות באדיבות המשפחה)
חיה אלעד ויוסף סולומון ז"ל הרוגי הפיגוע בחלמיש (תמונות באדיבות המשפחה)

על פי כתב האישום, ב-18 ביולי השנה, התכתב אל-עבד עם תושבת עזה שעימה היה בקשר בוואטסאפ, וסיפר לה על רצונו לבצע פיגוע דקירה. הוא כתב לה בין היתר כי "חייבים לעשות ג'יהאד למען מסגד אל-אקצה". עוד נטען כי שלח לאותה אישה צוואה שאותה ניסח וכן את פרטי ההתחברות לחשבון הפייסבוק שלו.עוד צוין בכתב האישום כי אל-עבד ביקש מהאישה העזתית לפרסם את הצוואה שלו בשעה 20:20 ב-20 ביולי, לאחר ביצוע הפיגוע המתוכנן. לפי התביעה הצבאית, האישה ניסתה להניא את המחבל מלבצע את הפיגוע, אך הוא ענה כי החליט למות כשהיד למען מסגד אל-אקצה. בהמשך התכתב עם אנשים נוספים, תושבי עזה, וסיפר גם להם על כוונתו לבצע פיגוע דקירה ולמות כשהיד.

על פי המתואר, ביום שישי, ה-21 ביולי, ביצע אל-עבד כמה פעולות כדי להיטהר לקראת ביצוע הפיגוע. הוא שם בתוך תיק גב את סכין שנטל מחנותו של אביו, מספריים לחיתוך גדרות וספר קוראן. הוא יצא לדרכו לכיוון היישוב חלמיש, הגיע להר סמוך, התפלל וקרא בקוראן. בסמוך לאותה שעה פרסמה האישה מעזה את צוואתו של הנאשם בעמוד הפייסבוק שלו.

הלווית יוסף, חיה ואלעד סלומון ז"ל שנרצחו בפיגוע בחלמיש בשישי (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
הלווית יוסף, חיה ואלעד סלומון ז"ל שנרצחו בפיגוע בחלמיש בשישי (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).

מאוחר יותר, נטען בכתב האישום, "הנאשם הלך לאורך כביש פנימי המוביל לבתי היישוב עד שהגיע לקרבת שני בתים. הוא הבחין כי הבית שמימין לו חשוך ושקט, ואילו הבית שמשמאלו מואר וממנו בקעו קולות צחוק". בשלב זה, נכנס אל-עבד לבית משפחת סולומון וביצע את הפיגוע האכזרי.

התביעה הצבאית ביקשה מבית המשפט הצבאי ביהודה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. מצה"ל נמסר כי בני משפחת סלומון מעודכנים על ידי התביעה באופן שוטף. בשבוע שעבר הרס כוח צה"ל את בית משפחתו בכפר כובר שמצפון-מערב לרמאללה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!