דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מנצחים מפסידים

ספורט / שמעתם על השיאים שנשברו השבוע באליפות העולם באתלטיקה? ברור שלא

האליפות לשחקנים פרלימפים מייצרת דרמות ושיאים, אך זוכה לחשיפה תקשורתית מועטת | מרואן קבהא שהוכיח השבוע שעשה בחירה נכונה עם סלובניה | והשחיין הוותיק שחלק כבוד לנרצחי הפיגוע בברצלונה ועל הדרך לימד אותנו שיעור בערכים

אלד דוויס הודף כדור ברזל במשחקי הפראלימפים בריו 2016 (צילום: AP Photo/Mauro Pimentel)
אלד דוויס הודף כדור ברזל במשחקי הפראלימפים בריו 2016 (צילום: AP Photo/Mauro Pimentel)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
צור רוזנצוויג
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח כי זכרון חשוב מנצחון: פרננדו אלבארס

ליאור ברטל

לאחר הפיגוע בברצלונה בו נרצחו 14 אנשים, רבים מעולם הכדורגל החליטו להביע את תמיכתם במשפחות הנפגעים על-ידי העלאת פוסטים מרגשים בפייסבוק. פרננדו אלבארס, שחיין המשתתף באליפות העולם לוותיקים, ביקש לקיים דקת דומיה במהלך המשחה בו השתתף, מארגני התחרות לא נתנו את הסכמתם, אבל השחיין לא וויתר. כאשר התחיל משחה 200 מטר חזה בו התחרה, בחר אלבארס, בן ה-71, לעמוד דקת דומיה בסיומה זינק לתחילת המשחה, בו סיים כמובן אחרון. אלבארס בחר לוותר על השתתפות תחרותית במשחה אליו התכונן רבות, והוכיח שלפעמים יש דברים חשובים יותר מהישגים ותחרותיות.

מפסיד כי לא נזהר בחגיגה: ניקולאיי מולר

צור רוזנצוויג

הליגה הגרמנית פתחה את עונת המשחקים במהלך סוף השבוע האחרון ומדובר בחגיגה אמתית למיליוני אוהדים בכל רחבי המדינה וגם מחוצה לה. כ-50 אלף צופות וצופים מילאו את האצטדיון המקומי בהמבורג כדי לחזות במשחק בין המבורג לאאוגסבורג, בתקווה לראות את הקבוצה שלהם מנצחת ומתחילה את העונה בטעם מתוק יותר משהיה כשסיימה. תחילת המשחק האירה להם פנים ובדקה השמינית נכבש שער היתרון על ידי הגיבור הטראגי של הערב, ניקולאי מולר הגרמני, שחקנה של המבורג ב-4 שנים האחרונות.

ניקולאיי מולר (ימין) חוגג גול במדי המברוג בבונדסליגה (צילום: Axel Heimken/dpa via AP)
ניקולאיי מולר (ימין) חוגג גול במדי המברוג בבונדסליגה (צילום: Axel Heimken/dpa via AP)

מולר, שזה היה השער ה-16 שהוא כובש במדי המבורג, התרגש מההצלחה, אולי קצת יותר מדי. הוא רץ, התחבק ומשום מה החליט לעשות סיבובון באוויר – לא סלטה, לא עריסה, אפילו לא אווירון, סתם סיבובון, אלא שמיד אחריו מעד על דגל הקרן ונחבל ברגלו. לרוע המזל ולרוע הקפיצה, לא השער שהבקיע יהיה זה שייזכר מן המשחק אלא דווקא הפציעה שבאה בעקבותיו. לאחר בדיקה התברר ששחקנה של המבורג סובל מקרע ברצועה הקדמית, וייעדר למשך שבעה חודשים לפחות.

מולר יכול להתנחם בכך שהוא עדיין מלך השערים של הקבוצה לעונה הזו, ושהוא כבש שער ניצחון. מהרגע שיחזור למגרשים, אני ממליץ לו להסתפק במחיאות כפיים לקהל.

מנצח ועולה לצ'מפיוס: מרואן קבהא

ליאור ברטל

הרבה מאוד אנשים גלגלו עיניים בעקבות מעברו של שחקן הכדורגל מרואן קבהא לפני שנתיים ממכבי פ"ת, לאלופת סלובניה מאריבור. דובר הרבה על כך שהקבוצה הסלובנית חלשה יותר מקבוצות הצמרת של ליגת העל, ושזו לא באמת התקדמות או התפתחות של השחקן. השבוע, עלה הקשר הישראלי לליגת האלופות ויתחרה מול כוכבי העל של הכדורגל העולמי. השחקן ה'אנדרייטד' שעלה בהרכב והצטיין מול האלופה הישראלית בצמד משחקי הפלייאוף, הראה את ההתקדמות שעשה בסלובניה, וגם יקווה לקבל זימון לסגל הנבחרת.

מנצח והודף את שיא העולם: אלד דיוויס

יאיר צוקר

אם חשבתם שאליפות העולם באתלטיקה הסתיימה כשיוסיין בולט פרש ממסלול הריצה, תופתעו לגלות שזו הייתה רק ההתחלה של ההצגה באצטדיון האתלטיקה בלונדון, שמארח כעת את אליפות העולם הפראלימפית באתלטיקה.

בניגוד לאליפות שהסתיימה לפני יותר משבוע ללא שיאי עולם שנשברו באצטדיון, האליפות הפראלימפית דווקא מספקת לא מעט כאלו, כשהבולט מביניהם הוא שיא העולם החדש בהדיפת כדור ברזל, אותו שבר ארון דיוויס הבריטי. דיוויס, יליד וויילס, הוא האלוף הפראלימפי בהדיפת כדור ברזל וזריקת דיסקוס. את שיא העולם החדש בהדיפת כדור ברזל קבע כשהדף את הכדור למרחק האדיר של 17.52 מטרים, וזכה במדליית הזהב השישית בקריירה שלו באליפויות העולם.

מנצח ומסתמן כבינגו: מתן חוזז

צור רוזנצוויג

ליגת העל בכדורגל פתחה את העונה, ובמחזור הראשון קשה היה לפספס את הניצחון המרשים של בני יהודה על מכבי חיפה. הזהובים עם יוסי אבוקסיס על הקווים הראו לכולם, ובמיוחד ליריבה, שאפשר לשחרר 13 שחקנים בקיץ ולמרות זאת להעמיד סגל מלוכד, אחראי ורעב להצלחות.

אחד משחקני הרכש של מחזיקת הגביע הוא מתן חוזז, בן ה-21, שבשנתיים לאחר שסיים במחלקת הנוער של מכבי תל אביב נדד לבית"ר שמשון תל אביב ולהפועל אשקלון.

הקשר הצעיר התגלה כ'בינגו מארץ הבינגואים' וזאת לאחר שנכנס כמחליף בדקה ה-64 במצב של 0:0 וכעבור 10 דקות הבקיע את שער היתרון, ובדקה ה-90, במבצע אישי נהדר, הבקיע את השער השני שלו. מה שנקרא – חילוף מנצח.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!