דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / דור העתיד: אלה השמות שיהיה מסקרן לעקוב אחריהם בליגת העל

הם צעירים, זריזים ובעיקר שאפתנים ורעבים להצליח בגדול, בארץ ובעולם | סקירה קצרה של חלק מהכוכבים העולים בדור העתיד של הכדורגל הישראלי

יוסי בניון ומנור סולומון באימון של נבחרת ישראל (צילום ארכיון: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
יוסי בניון ומנור סולומון באימון של נבחרת ישראל (צילום ארכיון: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לקראת פתיחת עונת הכדורגל החלטנו להכיר לכם מספר שחקנים צעירים, אשר יככבו בליגת העל בעונה הבאה. זהו כמובן רק חלק קטן מאוסף הכישרונות הצעירים שמשחקים בליגה, לכן הפעם גיוונו בין שחקנים מוכרים יותר לאלו שאינם מוכרים בכלל וינסו לפרוץ העונה. אז קבלו את שבעת המופלאים שיככבו העונה על המגרשים ברחבי הליגה.

אביב אברהם (21) – קשר מרכזי, מכבי נתניה

אברהם נחשב לכישרון גדול, הוא מגוון מאוד וחזק מאוד. הוא יכול להגן על הכדור ולעצור את שחקני הקישור של הקבוצה השנייה ומצד שני הוא הוא מוסר מצוין ויודע להניע קדימה את ההתקפה של נתניה. כבר כמה עונות הוא נחשב לכישרון הגדול של קבוצת היהלומים ולאחר שהיה שותף משמעותי בעליה של המועדון חזרה לליגת העל, יצטרך שחקן הנבחרת האולימפית להוכיח את עצמו גם בליגת העל. אברהם פתח נהדר את העונה עם שער בגביע הטוטו ושער חשוב בתיקו מול הפועל ב"ש.

אברהם מבקיע את שער השוויון מול ב"ש:

https://www.youtube.com/watch?v=ZfssNNbqa-Y

מנור סולומון (18) – קשר התקפי, מכבי פתח תקווה

הכישרון הצעיר הכי גדול שיש היום בכדורגל הישראלי – היהלום החדש של הלוזונים. הקשר ההתקפי רק בן 18 וחודש וכבר מראה יכולות יוצאות דופן: הכדרור, המהירות, המסירה וגם הסיומת מציבים אותו כדבר הגדול והאמתי הבא. כבר במהלך שנה שעברה הפך הכישרון הצעיר לשחקן שעולה כמעט בכל משחק מהספסל ומאז ההפסד לבית"ר בסוף אפריל הקשר ההתקפי הפך לבונקר בהרכב מכבי פ"ת.

למרות ההתלהבות המוצדקת מהשחקן היצירתי, צריך לזכור שהוא רק בן 18 והשנה, לראשונה בחייו, הוא יהפוך לשחקן שכולם מדברים עליו. יהיה מעניין לראות עד כמה הוא מסוגל להתפתח תחת זכוכית המגדלת של התקשורת הישראלית ועד כמה הוא חזק נפשית להתמודד עם תקופות של חוסר הצלחה. למזלו, מכבי פ"ת היא קבוצה שיודעת לקדם את הכישרונות הצעירים שלה ולשמור עליהם מפני לחץ חיצוני גם כשפחות הולך. האינטרס של משפחת לוזון הוא לטפח את הכישרון ולעשות אקזיט אדיר עליו מול קבוצה גדולה בחו"ל ולכן, ככל הנראה, עוד נהנה ממנו בשנים הקרובות. סולומון חתם בקיץ במועדון לחמש שנים ואבי לוזון כבר הודיע בתקשורת שתג המחיר שלו יהיה "20 מיליון יורו". כעת נשאר לנו רק ליהנות מסולומון בתקווה שימשיך לזהור גם העונה.

מתן חוזז (21) – קשר התקפי, בני יהודה

הקשר ההתקפי בעל היציאה המהירה מהמקום והשליטה המצוינת בכדור שייך לקבוצת מכבי ת"א, אבל כמובן שמאז שסיים הכישרון הצעיר במחלקת הנוער הוא מחפש את עצמו כשחקן מושאל, כל עונה בקבוצה אחרת. חוזז הרשים כשהיה בן 19 במדי ביתר ת"א/רמלה בליגה הלאומית (שבאותה העונה הייתה קבוצת הבת הלא רשמית של מכבי ת"א) שלקחה תחת חסותה מספר גדול של שחקנים מושאלים. בעונה הקודמת הכישרון שלו נעצר כשהיה עסוק בעיקר במאבקי התחתית עם הפועל אשקלון ופחות בלט בצד ההתקפי. העונה הוא שוב נודד וכעת הגיע לבני יהודה, שבינתיים נראית נהדר בשבילו ויכולה להיות עבורו הזדמנות נהדרת להתמקם ולהתפתח. חוזז פתח נהדר את העונה עם צמד שערים מול מכבי חיפה במחזור הפתיחה ובהחלט יכול להפוך ללהיט של בני יהודה העונה.

צמד של חוזז מול מכבי חיפה:

https://www.youtube.com/watch?v=ppzvoUdbSr0

אוסמה חלילה (19) – חלוץ, בני סח'נין

מלך שערי ליגת הנוער בעונה הקודמת עם 24 שערים. חלילה נחשב לכישרון גדול וכיכב גם במדי נבחרת הנוער בקמפיין המוקדמות. מדובר בשחקן מהיר עם יכולת סיום מצוינת. בינתיים בסח'נין שומרים עליו מחוץ לעיני התקשורת כדי לא להפעיל לחץ וככל הנראה ישלבו אותו בקבוצה הבוגרת לאט לאט. חלילה, שכבר הספיק לשחק במחלקות הנוער של מכבי חיפה ומכבי נתניה, מצא בית חם בבני סח'נין ופורח במדי הקבוצה. לאחר שכבש 39 שערים במדיה בשתי העונות האחרונות בליגת הנוער, יצטרך להראות שהוא יכול לעשות את המעבר הצפוי לליגת העל ולהמשיך לחורר רשתות בדוחא.

חלילה כובש את השער השני במשחק:

עמית ביטון (21) – בלם, הפועל עכו

בלמה של הפועל ב"ש, נחשב לבלם חזק וגבוה עם ניתור מצוין ופוטנציאל אדיר. בלם הנבחרת האולימפית השתפר מאוד בגיל הנוער כאשר צמח לגובה מעבר למצופה ממנו והפתיע בעונה הקודמת כאשר סיים ראשון במבחני הריצה של שחקני הפועל באר שבע. בעונה הקודמת מיעט לקבל הזדמנויות אצל ברק בכר והושאל להפועל ת"א. במדיה הפך לשחקן הרכב והיה אחד מנקודות האור בבלאגן שהיה שם. כעת ינסה ביטון להמשיך את התקדמות שלו כשאולי עונה טובה בהפועל עכו יכולה לסדר לו את המקום בסגל האלופה בעונה הבאה.

דוד דין (21) – חלוץ, מ.ס. אשדוד

החלוץ האשדודי היה אמור להיות הלהיט של הדרומיים בעונה הקודמת. בגיל 19 בליגה הלאומית השחקן פרץ להרכב הראשון של הקבוצה וחירר רשתות עם יכולת נהדרת ו-16 שערי ליגה בלאומית. העונה הקודמת הייתה אמורה להיות עוד שלב בדרך לקבוצה גדולה יותר וגם אותה הוא פתח בסערה. עם 3 שערים ב-3 משחקי קדם העונה בגביע הטוטו, היה נראה שהוא הגיע מפוקס לליגת העל. אבל שם הוא נעצר, כשחלק מחבריו הצעירים לקבוצה כיכבו ודוד דין התקשה למצוא את מקומו. הוא נדד בין ההרכב הפותח לספסל וחוסר היציבות עם העדר שערים באופן יחסי (4 שערים בלבד בליגת העל). חשוב שהחלוץ המהיר בעל הסיומת הטובה מול השער ידע לעשות סוויץ' ולהפוך לכוכב הצעיר הבא של אשדוד. ההגעה של ראובן עטר לעמדת המאמן אמורה לתת לו את הביטחון וההכוונה הנכונים מבחינה מנטלית ומקצועית.

יובל טיטלמן (20) – קשר אמצע, הפועל רעננה

משהו טוב עובר על הפועל רעננה. זאת קבוצה ללא הרבה קהל או מסורת, אבל גם עם שקט תעשייתי שבשנים האחרונות מבלה במרכז הטבלה ומפתחת שחקנים צעירים טובים מהארץ ומחו"ל (כמו טוני וואקמה, למשל). הקשר הצעיר הצטרף לקבוצה הבוגרת כבר באמצע שנה שעברה, והצליח להרשים. בשנה שעברה היה שותף כשחקן הרכב של קבוצת הנוער לזכייה בגביע המדינה לנוער לראשונה בתולדותיה. כעת הקשר יצטרך להפוך לשחקן הרכב קבוע אצל דודו אברהם שאימן אותו בעבר במחלקת הנוער ואולי לצרף שערים ובישולים שהיו חסרים לו בסטטיסטיקה האישית בעונה הקודמת.

יש למה לצפות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!