דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

יורובאסקט 2017 / ההזדמנות של ישראל: חמש הערות לקראת אליפות אירופה בכדורסל

הנטל הכלכלי של קיום טורניר גדול הביא את פיב"א לפצל את שלב הבתים של היורובאסקט לארבע מדינות: טורקיה, רומניה, פינלנד וישראל | וזאת לא הסיבה היחידה שישראל צריכה לנצל את ההזדמנות ולכוון לשלב רבע הגמר ומעלה

נבחרת ישראל בכדורסל, לפני משחק ההכנה האחרון (צילום: איגוד הכדורסל בישראל).
נבחרת ישראל בכדורסל, לפני משחק ההכנה האחרון (צילום: איגוד הכדורסל בישראל).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ביום חמישי הקרוב תפתח אליפות אירופה בכדורסל. לראשונה בהיסטוריה של האליפות, היא תערך במקביל בארבע מדינות. הסיבה לכך היא שראשי פיב"א הבינו שאם הם רוצים שהקהל יבוא לראות את המשחקים הם חייבים לפזר את השלב הראשון בתחרות בין 4 מדינות, כאשר כל מדינה מארחת בית אחד עם שש נבחרות, כולל הנבחרת המארחת. כך הטורניר יערך במקביל בישראל טורקיה רומניה ופינלנד. כאשר אחרי של הבתים, משלב שמינית הגמר והלאה כל הנבחרות יטוסו לטורקיה וימשיכו להתחרות בניהן עד סוף האליפות. המחשבה המרכזית מאחורי המהלך, היא כמובן לחלק את נטל התקציבי מאירוח טורניר גדול בין ארבע מדינות ולמקסם את הרווח מההבנה שאזרחי המדינה המארחת ימלאו את היציעים במשחקיה הביתיים.

כמה נקודות למחשבה לקראת אליפות אירופה

  1. שינוי השיטה הביא לראשונה את טורניר היורו לתל אביב. אם ישראל הייתה צריכה לארח את כל הטורניר, אין שום סיכוי שפיב"א הייתה מסכימה לכך. ישראל היא מדינה קטנה מדי, עם שני מגרשים בלבד (מנורה מבטחים ביד אליהו והארנה בירושלים) בהם יכולים להיות יותר מעשרת אלפים צופים ולכן השיטה החדשה מטיבה עם ישראל ואין ספק שזה הישג ענק לכל מי שהגיש את ההצעה וגרם לכך שהתחרות השנייה בחשיבותה בכדורסל (אחרי האולימפיאדה) תגיע לישראל.
  2. הבעיה הכי גדולה של הכדורסל האירופאי היא העובדה הפשוטה שיש את ה-NBA. עם כל הכבוד ליורוליג או לקבוצות העל האירופאיות, אוהדי הכדורסל בעולם מעדיפים לקום בשלוש בבוקר ולצפות במשחק צמרת ב-NBA, מאשר להכיר את שחקני אולימפיאקוס או נבחרת צרפת. לכן ביורוליג הלכו לפורמט התחרותי יותר שלייצר ליגה כמעט סגורה עם קבוצות העלית של אירופה. בתקווה שהתחרותיות והתקציבים יגדילו גם את החשיפה. כי כאשר המועדונים לא מעניינים אז גם הנבחרות הלאומיות פחות חשובות.
  3. העובדה שיש גדילה מבורכת בשחקנים בין לאומיים ב-NBA גורמת לבריחה מוקדמת של רוב כוכבי העל של אירופה והתחליף שמגיע במקומם ומציף את הליגות הם שחקנים אמריקאים מדרג ג' שאין להם מקום בליגה הטובה בעולם. הירידה בערכו של הכדורסל האירופאי גורם לכך שיותר ויותר שחקנים לא מעוניינים להופיע בנבחרת הלאומית ומעדיפים להתכונן לפתיחת העונה ב-NBA. רובם "נפצעים" בדקה האחרונה של העונה ומחלימים באורח פלא באמצע ספטמבר למשחקי קדם העונה של קבוצתם, חלקם אפילו ישירים יותר ומודיעים מראש שאין להם כוונה להגיע. ישנם מעט יוצאי דופן שמקפידים להגיע לכל תחרות ותחרות כמו פאו גאסול (יגיע גם הפעם), טוני פרקר ודריק נוביצקי אך רובם כבר בסוף קרירה ומחליפיהם הרבה פחות נאמנים למולדת וכך נבחרת כמו צרפת תופיע עם 3 שחקני NBA בלבד – אוון פורנייה מאורלנדו, ג'ופרי לוברן מסן אנטוניו ובוריס דיאו המזדקן מיוטה. החסרון של הכוכבים הגדולים מייצר צמצום פערים יחסי ומאפשר למדינות הקטנות יותר להפתיע, אולי הגיע הזמן שהפעם זאת תהיה נבחרת ישראל שתפתיע את אירופה ותגיע לשלבים האחרונים של האליפות.
  4. נבחרת ישראל תהיה בבית מספר שתיים. עם כל הכבוד למספר ניצחונות היפים שעשתה בשלב ההכנות, צריך להנמיך ציפיות ולזכור שלו רק משחקי אימון, בהם המטרה המרכזית היא לייצור תיאום בין השחקנים ולהחזיר את כולם לכושר משחק. דינמיקה של אליפות היא אחרת לגמרי, בטח טורניר שאותו אתה מארח. אם הקהל והתקשורת הישראלית יתמכו בנבחרת ויקבלו גם את ההפסדים והמשחקים הלא טובים, לנבחרת ישראל יש עוד סיכוי להפתיע לטובה במהלך האליפות, לסיים במקום השני או השלישי בשלב המוקדם, במטרה להימנע מצרפת ויוון ולקוות לקבל נבחרת שאפשר לעבור בשמינית הגמר.
  5. מול נבחרת ישראל יתמודדו הנבחרת החזקה של איטליה. היעדרותו של הכוכב הגדול דנילו גאלינרי לאחר שחבט במשחקי ההכנה בשחקן נבחרת הולנד, היא אבידה אדירה בשביל האיטלקים. לנבחרת איטליה יש את כוכב ה-NBA מרקו בלינאלי מאטלנטה, דניאל האקט מבמברג וניקולו מלי שעשה התקדמות יפה בשנתיים האחרונות בבמברג ומצטרף כעט לאלופת אירופה פנרבחצ'ה ולחברו בנבחרת לאוג'י דאטומה. הנבחרת הגרמנית תצייג את דניס שרואדר הכוכב החדש של אטלנטה , דניאל טאייס שינסה את מזלו העונה ב-NBA בבוסטון ויוהאנס ויגטמאן הסנטר של באסקוניה. אוקראינה נחשבת לקבוצה החלשה בבית ותגיע בלי שחקנים מוכרים מדי ואילו גאורגיה תגיע עם זאזא פשוליה מגולדן סטיט, שאנגליה מבאסקוניה וכמובן גיורגי שרמדיני שישחק בעונה הבאה במאלגה. וכמובן הנבחרת החזקה בבית היא נבחרת ליטא שתגיע עם נבחרת שהיא קודם כל קבוצה, אשר שווה ביחד הרבה יותר מסך חלקיה, סגנית אלופת אירופה תגיע הפעם עם הכוכבים יונאס ולנצ'יונאס הסנטר הענק של טורנטו, מינדאוגאס קוזמינסקאס מהניקס,  יונאס מאצ'וליס  מריאל מדריד ועוד מספר בלתי נגמר של שחקנים מצויינים.  ליטא ככל הנראה תיקח בקלות את ראשות הבית, ישראל חייבת לנצל את יתרון הביתיות ולנצל את הבעיות בנבחרת איטליה, הבניה מחדש של נבחרת גרמניה ולסיים במקום השני בבית. אם ישראל תפתיע ותגיע לשלב רבע הגמר, זאת תהיה הצלחה והפתעה אדירה.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!