דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / "הקרב של המאה" הסתיים אמנם בנוק אאוט טכני, אך שני הצדדים יצאו מרוצים

אין ספק שבסיום הקרב, שהסתמן כמרד הנעורים של ה-MMA באביו - האיגרוף, הובהר המובן מאליו - לא ייתכן שהמתאגרף הטוב בעולם יפסיד בזירת האיגרוף ללוחם שלא התאגרף בזירה זו, טוב ונחוש ככל שיהיה

מייוות'ר ומקגרגור מחליפים מהלומות במהלך הקרב (צילום: AP Photo/Isaac Brekken).
מייוות'ר ומקגרגור מחליפים מהלומות במהלך הקרב (צילום: AP Photo/Isaac Brekken).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לאחר שלושה קרבות פתיחה, תקלות שידור והרבה ציפייה, עלו הבוקר (ראשון) פלויד מייוות'ר וקונור מקגרגור לקרב שזכה לכינוי "הקרב של המאה" ו'מלחמת העולמות' לעיני 20 אלף צופים בלאס וגאס.

לאחר עשרה סיבובים והרבה עצבים, ניצח פלויד 'מאני' מייוות'ר בנוק-אאוט טכני כאשר כבר תש כוחו של מקגרגור שנתן קרב מעורר כבוד במשך שישה סיבובים.

כמאמר הביטוי "לא לוקחים מפתח של חביתוש בלי רשות של רגע ודודלי" כך גם הובהר המובן מאליו – לא ייתכן שהמתאגרף הטוב בעולם יפסיד בזירת האיגרוף ללוחם שלא התאגרף בזירה זו, טוב ונחוש ככל שיהיה.

מעבר להייפ היח"צני סביב הקרב המתוקשר ביותר שנראה, שניסה ליצור תחושה של מרד הנעורים של הבן – ה-MMA באביו – האיגרוף (BOXING), נראה שמקגרגור השיג בסופו של דבר את מבוקשו והראה שהוא לוחם-על ללא חת, כפי שרצה להיזכר ושמייוות'ר הבטיח לעצמו פרישה כמתאגרף בלתי מנוצח וגם שמר על כבודו של האיגרוף המסורתי שהיה בנסיגה בשנים האחרונות. מה שבטוח, קל זה לא היה.

מהלך הקרב

לאחר הצגת המתאגרפים המרהיבה בה נכנס מייוות'ר עם מסיכה שחורה ומקגרגור עטוף בדגל אירלנד, נפתח הסיבוב הראשון, כצפוי, בהתקפות חוזרות ונשנות של מקגרגור, כאשר מייוות'ר ההגנתי נשאר דרוך ולמד את יריבו, אך כמעט ולא תקף.

בסיבוב השני מקגרגור המשיך ליזום התקפות בסגנון הייחודי שלו שמתאים מאוד ל-MMA, מה שסיכן אותו פעמים רבות בעבירות בשל מכות לא חוקיות לאיזור העורף של האמריקני.

בסיבוב השלישי ההתקפות של האירי עלו מדרגה אך מייוות'ר נשאר קר רוח והמשיך בטקטיקה ההגנתית.

בסיבוב הרביעי "מאני" שהבטיח לסיים את הקרב בנוק-אאוט התחיל ליזום התקפות ולצאת מהפאסיביות, כשלקראת סוף הסיבוב שחרר ימנית חזקה בפניו של מקגרגור.

בסיבוב החמישי והשישי נראו סימני תשישות אצל מקגרגור שהוריד הילוך. האמריקאי ניצל זאת והמשיך לשגר מכות לפניו של האירי שנראה אובד עצות אך נחוש.

לסיבוב השביעי מקגרגור עלה כדי לנסות ולהציל את הקרב והיה יוזם והתקפי יותר לעומת האמריקאי שהמשיך לנסות לגרום לאירי לבצע עבירות, אלא שאז "המתאגרף ההגנתי ביותר בהיסטוריה" עלה להתקפה בלתי מתפשרת וחבט במקגרגור ללא הרף וללא מענה מצד האירי המותש, כשהמגמה הזו נמשכה גם בסיבוב השמיני.

בסיבוב התשיעי האירי הנמרץ נראה כבד ועייף ומייוות'ר בן ה-40 נראה כאילו הקרב רק התחיל. האמריקאי עשה כל שרצה ודחק את מקגרגור אל החבלים כשאין לו יכולת להגיב לשטף המכות.

בסיבוב העשירי היה מתאגרף אחד בזירה שחבט בפניו של יריבו פעם אחר פעם עד שהשופט החליט לסיים את הקרב בנוק-אאוט טכני לטובתו של פלויד מאני מייוות'ר, שביסס את מעמדו כמתאגרף הטוב בדורו ופורש עם מאזן קרבות מדהים של 0:50 כשהוא עוקף במספר הניצחנות את רוקי מרציאנו הגדול ומסמן את עצמו כאחד הגדולים שהיו בזירת האיגרוף.

בסיום החמיא ה'מאני' ליריבו שהתאגרף לראשונה בזירה: "הוא היה הרבה יותר טוב ממה שחשבתי" אמר מייוות'ר והוסיף: "הלילה היה הקרב האחרון שלי, הלילה בחרתי את הריקוד הנכון לרקוד איתו".

מקגרגור מצידו לא נראה מאוכזב מדי ואמר שיחזור ל-UFC אבל לא ישלול את האפשרות שיתמודד בעתיד שוב באיגרוף. "חשבתי שזה היה קרוב וחשבתי שזו עצירה קצת מוקדמת" סיכם האירי את ההפסד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!