דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / טיל בשמי יפן: קוריאה הצפונית שיגרה טיל ארוך טווח, המתח באזור עולה

הטיל אשר שוגר לפנות בוקר (ג') חצה 2,700 ק"מ ועשוי להתפרש כהפגנת יכולת לפגוע במטרות אמריקאיות | לא נרשם נזק בעקבות נחיתת הטיל בים, המתח הגבוה ממילא מחריף | ראש ממשלת יפן: נעשה כל הנדרש להגנתנו

אדם בסיאול צופה בשיגור הטיל של קוריאה הצפונית (צילום: AP Photo/Ahn Young-joon)
אדם בסיאול צופה בשיגור הטיל של קוריאה הצפונית (צילום: AP Photo/Ahn Young-joon)

גורמים רשמיים בקוריאה הדרומית וביפן מסרו כי קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (בין שני לשלישי) טיל, שחלף מעל חלקה הצפוני של יפן ונחת בים. יתכן שהטיל שוגר כחלק מניסוי, וכי זוהי תגובה לתרגיל הצבאי שעורכות ארה"ב וקוריאה הדרומית, בחצי האי הוקאידו שלחופיו נחת הטיל. מצבא קוריאה הדרומית נמסר כי הטיל עבר כ-2,700 קילומטרים והגיע לגובה מקסימלי של 550 קילומטר בזמן שטס מעל צפונה של יפן.

השיגור, היה ככל הנראה הראשון שהצליח לעבור מעל יפן מאז 2009, כאשר קדם לו שיגור נוסף שהתבצע ב-1998. הוא מעורר דאגה מכיוון שהוא מסמן הצלחה של המשטר הקוריאני העריץ להתקרב למטרתו: ארסנל של טילים גרעיניים שיכולים לעבור מרחק רב ולהגיע אפילו עד ארה"ב.

"הפעולה הפזיזה של קוריאה הצפונית היא איום חסר תקדים, רציני וחמור על העם שלנו", אמר ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, במסיבת עיתונאים. לדבריו, הוא שוחח עם טראמפ שאמר כי ארה"ב "עם יפן במאת האחוזים". ממשרד החוץ הדרום-קוריאני נמסר: "אנו נגיב בעוצמה על בסיס הברית האיתנה שלנו עם ארה"ב, אם קוריאה הצפונית תמשיך בהתגרויות בתחום הגרעין והטילים".

גורמים דיפלומטיים מסרו כי בעקבות ההסלמה המדאיגה קראו ארה"ב, יפן וקוריאה הדרומית לכינוס של מועצת הביטחון של האו"ם, וכי המועצה תתכנס מאוחר יותר היום (שלישי).

פיונגיאנג הגבירה את קצב השיגורים וניסויי הטילים שלה במהלך השנה האחרונה. מומחים סבורים כי לרשות קים ג'ונג-און תעמוד יכולת לשגר טילים בין יבשתיים במהלך כהונתו של נשיא ארה"ב הנוכחי, במחצית הראשונה של 2021.

צבא קוריאה הדרומית הודיע כי הוא מנתח את הנתונים שבידיו לגבי השיגור הנוכחי ביחד עם ארה"ב, וכי במקביל לכך נקט צעדים להגברת המעקב והפיקוח על צעדיה של קוריאה הצפונית. על פי חלק מההערכות שנשמעו בעקבות השיגור המפתיע, יתכן כי קוריאה הצפונית בחרה לבצע את השיגור על מנת להדגים את יכולתה לממש את האיום שהשמיעה לפגוע בטריטוריה האמריקאית של גואם. אמנם הטיל נחת הרחק מגואם, אך יתכן שבאמצעות המרחק שחצה הטיל – כ-2,500 קילומטרים – ביקשה פיונגיאנג להבהיר כי יש ביכולתה לממש את איומיה.

הדרום-קוריאנים טוענים כי הטיל נורה מאיזור שדה התעופה הבינלאומי של קוריאה הצפונית, ועלתה הסברה כי נעשה שימוש במשגר נייד וממונע לצורך השיגור. דובר הצבא של קוריאה הדרומית אמר כי היה זה הטיל ה-13 במספר ששוגר השנה בידי קוריאה הצפונית.

כעת ימתינו בקוריאה הצפונית, ובעולם כולו, לראות את תגובת המעצמות לשיגור המתגרה של הטיל. בכירים יפנים הסבירו כי לא נגרם כל נזק בעקבות נחיתת הטיל, אשר ככל הנראה התפרק טרם נחיתתו לשלושה חלקים – כך על פי דיווח של תחנת טלוויזיה יפנית. "אנו נעשה כל הנדרש על מנת להגן על חיי אנשינו", אמר ראש הממשלה אבה לכתבים, "הצעד הפזיז והנמהר של שיגור טיל מעל שטחנו הוא חסר תקדים, ומהווה איום משמעותי כלפינו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!