דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יוסטון

אסון טבע / 18 הרוגים ואלפי מפונים ביוסטון | הגשמים נחלשים, לואיזיאנה הבאה בתור

הסופה הטרופית הארווי עוזבת את יוסטון | בעיר מתמודדים עם אלפי חסרי בית ומפונים, ומקווים שהגנות ההצפה בעיר ימשיכו לתפקד | על פי תחזיות, לואיזיאנה הבאה בתור

אנשים מחלצים אנשים תקועים בהצפות ביוסטון בעקבות ההוריקן 'הארווי' (צילום: michelmond  Shutterstock.com)
אנשים מחלצים אנשים תקועים בהצפות ביוסטון בעקבות ההוריקן 'הארווי' (צילום: michelmond Shutterstock.com)

תושבי העיר יוסטון שבארה"ב צופים בחשש אל הסכרים הסובבים את העיר ומקווים שהם יצליחו לעמוד בכמויות הגשמים האדירות שירדו אתמול (שלישי) כחלק מהסופה הטרופית "הארווי". הגנות ההצפה בעיר נמצאות בתפוסה מלאה והתושבים מחכים שהגשם יפסק.

במהלך הסופה הטרופית "הארווי", סופה שהחלה כהוריקן שנחלש, ירדו ביוסטון כ-1,290 מ"מ של גשם, הכמות הגדולה ביותר שירדה במהלך סופה או הוריקן בתוך ארה"ב. אולם היום החזאים מציעים ניצוץ ראשון של תקווה – תחזית עם פחות מ-3 סנטימטרים של גשם ואפילו סיכוי לקצת שמש.

כביש 59 ביוסטון מוצף לאחר הוריקן 'הארווי' (צילום: Stephanie A Sellers / Shutterstock.com)
כביש 59 ביוסטון מוצף לאחר הוריקן 'הארווי' (צילום: Stephanie A Sellers / Shutterstock.com)

בינתיים בעיר מניין הקורבנות ממשיך לטפס. מספר ההרוגים עלה ל-18 עד כה, וגם מספר האנשים שאיבדו את ביתם בעקבות הסופה הקטסטרופלית הזאת, סופה שכבר מוגדרת כסופת גשם הטרופי הכבד ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית. המקלט הגדול ביותר בעיר התמלא עד אפס מקום ומקלט שני נפתח הבוקר (רביעי) והחל לקלוט את המפונים הראשונים מתוך כ-10 אלף איש שיכנסו אליו. ראש העיר נאלץ להודיע על תכנית לפתיחת שניים או שלושה מגה-מקלטים נוספים שיוכלו לאכלס אלפי אנשים.

"אנחנו לא דוחים אף אחד אבל זה אכן אומר שנצטרך להגדיל את יכולות הקליטה שלנו" אמר ראש עיריית יוסטון, סילבסטר טרנר והוסיף, "ההקלה תבוא בקרוב". טרנר אף הכריז הלילה על עוצר בעיר מהשעה חצות ועד חמש בבוקר ואמר שהצו ישאר בתוקף עד הודעה חדשה. מטרתו של הצו היא למנוע תנועה ערה של כלי רכב בלילות כדי לאפשר לכוחות החילוץ להגיע לנזקקים ולמנוע מקרים של ניסיונות פריצה לבתים שפונו.

החילוצים עדיין ממשיכים גם בשעות אלה. לפי סוכנויות פדראליות ומקומיות כ-13 אלף בני אדם חולצו באזור יוסטון והערים מסביב. אזרחים רבים התארגנו עצמאית ויצאו לחלץ את שכניהם בסירות גומי מאולתרות.

בתים מוצפים ביוסטון טקסס לאחר ההוריקן 'הארווי' (צילום: Shutterstock)
בתים מוצפים ביוסטון טקסס לאחר ההוריקן 'הארווי' (צילום: Shutterstock)

מושל לואיזיאנה הציע לקלוט את מפוני הסופה "הארווי" מטקסס וכומר טלוויזיה בשם ג'ואל אוסטיין פתח את כנסיית הענק שלו ביוסטון שמכילה כ-16 אלף מושבים לאחר שספג ביקרות ברשתות החבריות על כך שלא התערב בכדי לעזור למשפחות שנפגעו מהסופה.

החזאים אומרים שלעיר הרטובה יהיה בקרוב צ'אנס להתייבש וכעת הסופה נמצאת בדרכה ללואיזיאנה. ניו-אורלינס, העיר הגדולה בלואיזיאנה, עדיין זוכרת את הוריקן קתרינה שהיכה במדינה ובעיר לפני כ-12 שנים וגבה את חייהם של 1,836 בני אדם. על פי הערכות שונות הסופה ב 2005 גרמה לנזקים בשווי של כ-81 מיליארד דולר ונחשבת לאחד מאסונות הטבע היקרים ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. חלק מהשכונות שנהרסו לא שוקמו עד היום. כ-5.8 מיליון תושבים מתפנים מבתיהם בחופי טקסס, בעקבות התקדמות הסופה 'הארווי'.

הנשיא טראמפ הכריז על 'אסון טבע' ובביקורו באזורים שנפגעו השבוע הוא אמר כי "טקסס יכולה להתמודד עם הכל", אמירה שספגה לא מעט ביקורת. מהבית הלבן נמסר כי הממשל בוושינגטון יספק את המשאבים הנחוצים במידת הצורך וכי הממשל עדיין פועל למצוא את הפתרון הטוב ביותר למימון נזקי הסופה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!