דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המדריך המלא

לידיעת הציבור / החל מה-1 בספטמבר: התשלום למד"א יוסדר ישירות מול קופות החולים

לקוחות הכללית ומכבי, המקבלים סיוע רפואי ופינוי לבתי החולים, לא יצטרכו עוד לטפל בהעברת ההתחייבות הכספית לקופה | לקוחות לאומית ומאוחדת יצטרפו להסדר בקרוב | שלא נצטרך, אבל אם כן - כל הפרטים החשובים, כאן בפנים

אמבולנס בחוף זמיר בחיפה. צילום: דוברות מד"א
אמבולנס בחוף זמיר בחיפה. צילום: דוברות מד"א

מהפכת התשלומים של מגן דוד אדום (מד"א) יוצאת לדרך: החל מה-1 בספטמבר, לא יצטרכו עוד לקוחות קופות החולים כללית ומכבי, שנעזרו בשירותי הארגון, לטפל הליך התשלום, שכן הנושא יוסדר באופן ישיר בין  מד"א וקופות החולים.

עד כה, קיבל כל מטופל שנעזר במד"א התחייבות לתשלום כבר במעמד הטיפול או הפינוי לבית החולים. במקרים רבים, לא זכרו המטופלים כי יש לטפל בנושא אל מול קופת החולים, צה"ל, ביטוח לאומי או לשלם בעצמם את הסכום הנדרש (במידה ואין להם כיסוי מגורם מבטח אחר). כאמור, החל מיום שישי הקרוב, לא יינתן עוד טופס התחייבות במעמד הפינוי, ויימנעו מקרים רבים של בלבול, אובדן הטופס וחוסר הבהירות בנושא.

את ההתחייבות תפיק מד"א מיד לאחר הפינוי, ותבצע את הליך החיוב ישירות אל מול שתי קופות החולים, וללא מעורבות של המטופל עצמו. רק אם יימצא על ידי קופת החולים כי המטופל אינו זכאי לכיסוי הטיפול, יועבר הנושא לאחריותו.

כאמור, בשלב זה יפעל ההסדר בשתי קופות חולים בלבד – בהן מבטוחים כ-85% מתושבי ישראל. לקוחות של קופות החולים לאומית ומאוחדת, יקבלו את ההתחייבות בדואר מספר ימים לאחר הפינוי, ויצטרכו להעביר את ההתחייבות לטיפולן. במד"א נמצאים בימים אלה על סף חתימת הסכם גם עם הנהלות שתי קופות חולים אלו (לאומית ומאוחדת) במטרה להקל גם על לקוחותיהן למנוע טרטור של החולה בין גופים שונים.

עבור חיילים, יטפל מד"א בהתחייבות ישירות מול צה"ל ובכך ייחסך מהחיילים הצורך לטפל בתשלום בתוך יחידות הצבא.

במד"א ביקשו להדגיש כי גם במקרה של טיפול ללא פינוי, בו חלה חובת התשלום על המטופל עצמו, תישלח ההתחייבות אל כתובת המטופל מספר ימים לאחר מכן.

"מד"א, כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, מבקש להקל ככל הניתן על אזרחי ישראל הזקוקים לסיוע רפואי ועל כן אנו משיקים בימים אלה את מהפכת התשלומים בארגון" אמר מנכ"ל מד"א, אלי בין, "לרוב, פוגש הציבור את כוחות מד"א באירועים חריגים ונושא התשלום הוא מעמסה מיותרת עבורם במעמד זה. על כן, פעלנו להסדרת הנושא ישירות אל מול קופות החולים אני מאמין כי יש להמשיך ולהקל על הציבור ככל הניתן ומד"א ימשיך לפעול לטובת הנושא גם בעתיד. המהפכה החשובה הזו לא הייתה מתאפשרת ללא עזרתם של רבים ובראשם שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן וצוות משרדו. יחד נמשיך לפעול כדי להקל על אזרחי ישראל".

עושים סדר: כל מה שצריך לדעת על מהפכת התשלומים

מבוטחי כללית ומכבי – טופס ההתחייבות (דרישת התשלום) יועבר ישירות אל קופת החולים. שם, תיבדק זכאותו של המטופל לכיסוי העלויות. במידה ויימצא כי הוא זכאי לכיסוי מלא- תעביר קופת החולים את התשלום ישירות למד"א, והמטופל לא יצטרך לעסוק בהעברת המידע בין הגופים השונים.

במידה ויימצא כי המטופל אינו זכאי כלל לכיסוי מקופת החולים- ישלח מד"א מכתב אל כתובת המטופל המעודכנת אצלו, יבהיר למטופל את החלטת קופת החולים בענייננו וידרוש ממנו את הסדרת התשלום ישירות מול מד"א.

במידה ויימצא כי המטופל זכאי לכיסוי חלקי בלבד מקופת החולים- יקבל המטופל מכתב ממד"א על הסכום שנותר לתשלום, והמועד האחרון לפרעונו. את הסכום יידרש המטופל להסדיר אל מול מד"א, בהתאם לאמור במכתב.

מבוטחי לאומית ומאוחדת – טופס ההתחייבות לא יינתן במעמד הפינוי, אלא יישלח לכתובת המטופל, כפי שנמסר על ידי המטופל,  מספר ימים לאחר מכן. על המטופל להעביר את טופס ההתחייבות לקופת החולים, ולבחון את זכאותו לכיסוי התשלום על ידי הקופה.

אם המטופל זכאי לכיסוי מלא- יוסדר התשלום בין קופת החולים ומד"א. אם הוא זכאי לכיוסי חלקי- יסדיר המטופל את יתרת התשלום אל מול מד"א ישירות. אם אינו זכאי לכיסוי כלל- יסדיר המטופל את מלוא הסכום אל מול מד"א.

 

המקרים המזכים בכיסוי מלא מטעם קופת החולים:

  • איבוד הכרה רגעי ברשות הרבים- זכאי המטופל לכיסוי מלא מכל קופות החולים.
  • יולדת שפונתה וילדה בתוך 72 שעות מרגע הפינוי- זכאית לכיסוי מלא על ידי הביטוח לאומי. בהנחה שהיולדת אושפזה ולא ילדה בתוך 72 שעות תהא זכאית למימון על ידי קופת החולים, בשני המקרים, יטפל מד"א ישירות אל מול הגורם המבטח על מנת לבחון זכאותה לכיסוי הפינוי.
  • פינוי במסגרת תאונות עבודה- זכאי המטופל לכיסוי מלא של הפינוי באמבולנס, גם אם לא אושפז על ידי קופת החולים.
  • פינוי במקרה של תאונת דרכים- זכאי המטופל לכיסוי מלא של עלות הפינוי, גם במידה ולא אושפז. במידה והמטופל אושפז, יכוסה הפינוי ע"י קופת החולים. במידה ופונה בניידת טיפול נמרץ מזירת התאונה ולא אושפז- זכאי המטופל לכיסוי מלא ע"י קופת החולים. במידה ופונה באמבולנס רגיל ולא אושפז- יהיה זכאי לפינוי מלא על ידי חברת הביטוח.
  • פינוי חיילי צה"ל בשירות פעיל- כיסוי הפינוי יבוצע על ידי צה"ל, ובטיפול ישיר בין מד"א וצה"ל, ללא מעורבות החייל.
  • פינוי נפטרים- במידה ובוצעה החייאה בשטח- זכאית משפחתו של הנפטר לכיסוי מלא של העלויות מקופת החולים. במקרים בהם לא בוצעה החייאה מסיבות שונות, תקבל משפחת הנפטר הודעה בדואר בדבר התשלום הנדרש למד"א ותסדיר אותו ישירות אל מול מגן דוד אדום.
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!