דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / "הצלתי 5 בני אדם ואין לי תעודת בגרות": לוחמי האש פתחו במחאה

על רקע החלטתו של נציב הכבאות לחייב תעודות בגרות מלאה כתנאי להצטרפות לשירות, פתח איגוד הכבאים במחאה | יו"ר האיגוד: "החלטה שפוגעת בשכבות אוכלוסייה ומגזרים רבים בציבור הישראלי" | הנציב: "מעריך את הוותיקים, אך הגיע העת 'לקפוץ כיתה'"

ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לוחמי האש פתחו אתמול (רביעי) במחאה ברשתות החברתיות כנגד החלטת נציב הכבאות דדי שמחי לחייב תעודת בגרות מלאה כתנאי להצטרף לשירות. כתגובה להחלטה החלו לוחמי אש ללא תעודת בגרות מלאה לפרסם את תמונותיהם ברשתות החברתיות כשהם אוחזים בשלט המציין כמה חיי אדם הצילו במסגרת השירות וזאת כאמור- מבלי שיש להם תעודת בגרות. יו"ר איגוד הכבאים אבי אנקורי: "מדובר בהחלטה תמוהה שפוגעת ברבים המסכנים את חייהם מדי יום ובכוונתנו לפעול על מנת לשנותה".

מחאת הכבאים (צילום: ארגון הכבאים)
מחאת הכבאים (צילום: ארגון הכבאים)

מארגון הכבאים נמסר כי המחאה הגיעה לאחר שבועות ארוכים בהם ניסה הארגון לפעול מול הנציבות על מנת שלא לפרסם את תנאי הסף החדשים, אולם כעת לאחר שפורסמו, הוחלט כאמור לצאת למחאה ציבורית למען שינוי ההחלטה. "מעולם לא חילצנו אדם מתוך הלהבות ששאל אותנו כמה יחידות אנגלית עשינו", מסרו הכבאים. במקביל למחאה ממשיך איגוד הכבאים בסכסוך עבודה, וזאת על רקע אי תקינה של תפקידים נחוצים כמו אחראי חומרים מסוכנים ודובר.

במסגרת המחאה עלה אתמול לעמוד הפייסבוק 'ארגון הכבאים' פוסט שזכה תוך שעות למאות שיתופים ועשרות אלפי חשיפות: "תעודת בגרות היא חשובה. מאד. אבל האמת היא שמול השדות הדולקים ובתוך הבניינים הבוערים לאיש מאתנו לא אכפת באיזה כיתה ישב האדם שלצידו. בתוך הסיטואציות הקשות והמסוכנות ביותר, הדבר היחיד שמשנה הוא האם לוחם האש שנלחם עמך כתף לכתף הוא האדם שעליו אתה יכול לסמוך שיעשה הכל על מנת לשמור עליך, לבצע את המשימה בצורה הטובה ביותר ולהציל חיים. הקרבה, אומץ, נחישות – אלו לא תכונות שמגיעות ביחד עם תעודת הבגרות. מדובר בהחלטה לא ברורה ותמוהה שבכוונתנו לפעול על מנת לשנותה, אבל יותר מכל מדובר ביריקה בפרצופם של רבים מחברינו הנלחמים לצידנו ומרגישים כעס וזלזול בגין ההחלטה. אנו מזמינים אתכם לשתף את הפוסט, לעקוב אחר הפעילות בעמוד ולקחת חלק במאבק לשינוי ההחלטה".

במקביל לפוסט המדובר החלו לוחמי אש ללא תעודת בגרות מלאה לפרסם את תמונותיהם כשהם אוחזים בשלט המצטיין את מספר חיי האדם שהצילו במסגרת תפקידם וזאת למרות שאינם בעלי תעודת בגרות, זאת כמובן במטרה להמחיש עד כמה אין כל קשר בין החלטת הנציבות ובין הדרישות האמתיות המצופות מלוחם אש".

כבאי פועל לכיבוי שריפה במפעל בבית מאיר (צילום: הדס פרוש \ פלאש 90)
כבאי פועל לכיבוי שריפה במפעל בבית מאיר (צילום: הדס פרוש \ פלאש 90)

יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי: "מאז שפורסמו תנאי הסף החדשים קיבלתי אינספור שיחות זועמות מלוחמי אש שטענו כי מדובר ביריקה בפרצופם. אלו אנשים שעושים לילות כימים תוך סיכון חייהם למען הציבור. מדובר בהחלטה שפוגעת בשכבות אוכלוסייה ומגזרים רבים בציבור הישראלי ואני קורא לנציב הכבאות דדי שמחי לחזור בו מהחלטתו לאלתר".

תגובת נציב הכבאות וההצלה רב טפסר דדי שמחי לטענות ועד הכבאים:

״לשמחתנו יש ביקוש עצום להיות לוחם אש לכן אנו מחפשים את המובחרים מבין כל המתמודדים. תעודת בגרות מהווה תנאי בסיסי לגיוס ליחידות עילית במשטרה ולגופי ביטחון אחרים. לוחמי האש מתמודדים עם טכניקות מורכבות בכיבוי וטיפול בחומ״ס שמחייבים למידה. תעודת בגרות אינה תכונה מולדת. כל מתמודד ששואף להיות כבאי יכול להשלים בגרות, להגיש את מועמדותו ומערך הכבאות יקבלו בברכה.

אני רואה בהשכלה כלי חשוב בטיפוח וקידום העובדים. כבן הפריפריה שנולד במושב בדרום אני מצר על דברי הועד, שהבקשה לבגרות כתנאי גיוס לכבאות פוגעת באנשי הפריפריה כאילו הם פחות משכילים. לא אשתף פעולה עם קומץ (שלחלקו יש  תואר שני… ), שרוצה להציג אותנו כחסרי השכלה ודוחי קידמה. אנו בשנת 2017 , אני מעריך ומוקיר את כל הוותיקים שהקימו את הכבאות המפוארת שלנו ללא בגרות, אך הגיעה העת 'לקפוץ כיתה' ולהתקדם עם הנוער המדהים שלנו״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!