דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / יורובאסקט: פתיחה עם הפסד צורב לישראל בתוצאה 69:48 מול איטליה

להפסד כזה על ההתחלה לא ציפו חניכיו של אדלשטיין | כספי וחבריו לא הצליחו להדוף את ההתקפה האיטלקית | המשחק הבא מחר בערב (שבת) מול ליטא שמגיעה אף היא אחרי הפסד

ליאור אליהו בנבחרת ישראל במשחק הפתיחה של היורובאסקט מול איטליה (צילום: פלאש 90)
ליאור אליהו בנבחרת ישראל במשחק הפתיחה של היורובאסקט מול איטליה (צילום: פלאש 90)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לאחר שבועות של משחקי אימון והכנות, הגיע רגע האמת לו כולם ציפו, פתיחת בית ב' של אליפות אירופה בתל אביב. הנבחרת פתחה את משחקה הראשון מול הנבחרת האיטלקית המצוינת של אטורה מסינה, לעיני הקהל הביתי בהיכל "מנורה מבטחים". אבל חניכיו של אדלשטיין לא התכוננו להפסד שכזה כבר בפתיחת הטורניר. עמרי כספי בלט בשורות הנבחרת עם 18 נקודות ומן העבר השני הצטיין מרקו בלינלי בשורות האיטלקים עם 18 נקודות (מ-6 שלשות). הנבחרת תקווה לשיפר משמעותי במשחקה הבא מול נבחרת ליטא סגנית אלופת אירופה, שיתקיים במוצ"ש.

מהלך המשחק

ארז אדלשטיין בחר לעלות בחמישייה עם: שון דוסון, ליאור אליהו, ריצ'רד האוול ועמרי כספי. מסינה העלה בחמישייה את: דניאל האקט, מרקו בלינלי, ניקולו מלי, לואיג'י דאטומה ומרקו קוזין.

בפתיחה עלתה ישראל ראשונה על לוח התוצאות עם 2 נקודות של כספי, אולם מרקו בלינלי שחקנה של אטלנטה הוקס, חימם את הידית והעלה את האיטלקים ליתרון 8:3. המטווח של האיטלקים מחוץ לקשת נמשך עם שלשה של לואיג'י דאטומה שקבעה 11:5. הנבחרת הישראלית התעוררה בזכות ריצה של גל מקל ועומרי כספי והצליחה להוריד את ההפרש ולהביא את התוצאה ל-13:11 בזכות שלשה של שון דאוסון. כספי איזן ל-13:13, אבל האיטלקים ברחו מהר ל-17:13 ובסיום הרבע הראשון עלו ליתרון 21:15.

הרבע השני נפתח בהתעוררות מסויימת בצד הישראלי כשכספי מצמק ל-25:20. אבל בלינלי, שהיה בלתי ניתן לעצירה ולא אפשר לנבחרת לחזור למשחק, העלה את התוצאה ליתרון לדו ספרתי 30:20 לאיטלקים. אדלשטיין העלה את ריצ'רד האוול למשחק וזה השתלם לו עם 6 נקודות רצופות של המתאזרח שהורידו את ההפרש ל-4 בתוצאה 30:26. הנבחרת שמרה על משחק ההגנה המסודר וירדה למחצית בפיגור 36:32.

ברבע השלישי האיטלקים המשיכו לשלוט באגרסיביות. שלשה של לואיג'י דאטומה העלתה את האיטלקים ל-41:34. דקות לא טובות של נבחרת ישראל הספיקו לאיטלקים לעלות ליתרון 10 אחרי קליעת עונשין של פייטרו אראדורי שקבעה 49:39, משחק ההתקפה של הנבחרת לא עבד והרבע הסתיים ב-51:41 לזכות האיטלקים.

ברבע הרביעי נבחרת איטליה המשיכה להוביל בבטחה ולישראל לא היה מענה. משחק ההתקפה לא עבד והאיטלקים מצדם לא הפסיקו ללחוץ ולקלוע באחוזים נאים. הנבחרת הישראלית נראתה אובדת עצות בהתקפה ולא קלעה סל שדה במשך דקות ארוכות. מן העבר השני בלינלי והאקט המשיכו לצלוף בדרך לסיום המשחק בתוצאה. 69:48 לאיטלקים שמשיגים ניצחון ראשון בבית ב'.

קלעו לישראל: עומרי כספי (18), ריצ'ארד האוול (9), גל מקל (8), שון דוסון (5), ליאור אליהו ויוגב אוחיון 4 כ"א.

קלעו לאיטליה: מרקו בלינלי (18), לואיג'י דאטומה (16), פילוי (12), ניקולו מלי (9).

מאמן הנבחרת ארז אדלשטיין אמר בסיום: זה היה משחק קשה נגד מאמן מצוין, לא הגבנו טוב לסיטואציה וזה שיעור טוב עבורנו".

גל מקל בנבחרת ישראל במשחק הפתיחה של היורובאסקט מול איטליה (צילום: פלאש 90)
גל מקל בנבחרת ישראל במשחק הפתיחה של היורובאסקט מול איטליה (צילום: פלאש 90)

בשבת בערב 21:30 יפגשו חניכיו של אדלשטין את ליטא שמגיעה גם היא אחרי הפסד במשחק הראשון לנבחרת גאורגיה. שתי הנבחרות יחפשו להתאושש בעזרת ניצחון.

שאר התוצאות בבית ב'

גרמניה 75 – אוקראינה 63. משחק מצויין של דניס שרודר כוכב אטלנטה הוקס שקלע 32 נקודות לזכות גרמניה, לאוקראינים שנחשבים החלשים בבית לא היה מענה.

ליטא 77 – גאורגיה 79. בתום מותחן, הפתיעה גאורגיה את ליטא סגנית אלופת אירופה. טורניקה שנגליה הוליך את האדומים עם 29 נקודות ופצ'וליה, שעתיד לשתף פעולה עם כספי בגולדן סטייט, סיים עם 8 נקודות וקטף 10 ריבאונדים. קוזמינקס היה הטוב אצל הליטאים עם 18 נקודות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!