דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

שנה"ל התשע"ח / הנשיא, רה"מ והשרים הלכו לשמוע ולהישמע בפתיחת שנת הלימודים

ארז, תלמיד כיתה א', כבר מבין עניין וחושב שהנשיא הוא איש טוב | נתניהו העביר שיעור על ה-א"ב ועל הדרך הכניס קצת ממשנתו | השר בנט: "יש לנו מערכת חינוך נפלאה ומדינה נפלאה"

נשיא המדינה פתח את שנת הלימודים התשע"ח עם ילדי כיתה א' בבית הספר הממלכתי תל"י "נופי הסלע" במעלה אדומים. (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)
נשיא המדינה פתח את שנת הלימודים התשע"ח עם ילדי כיתה א' בבית הספר הממלכתי תל"י "נופי הסלע" במעלה אדומים. (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)
דוד טברסקי

שנת הלימודים נפתחה כסדרה ומנהיגי ישראל יצאו לברך את תלמידי ישראל. נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, פתח הבוקר את שנת הלימודים בבית הספר הממלכתי תל"י "נופי הסלע" במעלה אדומים. הנשיא שוחח עם תלמידים ואלה סיפרו לו כי הם כבר מכירים את אותיות הא' – ב' ועל השמחה וההתרגשות שליוו את החזרה לבית הספר. "זהו חג מיוחד בשבילכם, חג מיוחד במינו", אמר. "אני הגעתי לכיתה א' לפני הרבה שנים בבית הספר הגימנסיה בירושלים של המורה חוה ואני זוכר את זה כאילו זה קרה היום בבוקר". הנשיא בחר לנצל את הבמה כדי להתייחס לאווירה הציבורית בתקופה האחרונה ואמר כי "פתיחת שנת הלימודים המבשרת על השנה החדשה היא גם רגע של חשבון נפש. הדבר הראשון שלמדנו כאנשי העולם, כיהודים, זה 'ואהבת לרעך כמוך'. גם כאשר אנחנו לא כל כך אוהבים אחד את השני, אנחנו מבינים שאנו צריכים לכבד אלה את אלה, שאנו צריכים להבין גם את הצד השני שלא מסכים איתנו". בתגובה לדברי הנשיא אחד מתלמידי הכיתה, ארז, הצביע ואמר לנשיא שהוא איש טוב, על כך הגיב הנשיא שכל הילדים יגדלו להיות אנשים טובים וזה הדבר הכי חשוב.

שר החינוך, נפתלי בנט וראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקרו בבית החינוך הממלכתי בחריש. ראש הממשלה ברך את התלמידים והזכיר להם את חשיבות אהבת הארץ "עכשיו, כיוון שאנחנו ביום הראשון של הלימודים אני רוצה שתמיד תזכרו את האל"ף-בי"ת. האל"ף זאת הארץ. הארץ הזאת היא הארץ שלכם, זה האל"ף. הבי"ת, המדינה הזאת, מדינת ישראל היא הבית שלכם, זה הבי"ת. תלמדו טוב, הכי חשוב ללמוד טוב. ללמוד, ללמוד, ללמוד. ללמוד ואחר כך לעשות, אבל הכי חשוב – למדו והצליחו".

שר החינוך בנט וראש הממשלה נתניהו בפתיחת שנה הלימודים בבית הספר הממלכתי בחריש. (צילום: עודד קרני)
שר החינוך בנט וראש הממשלה נתניהו בפתיחת שנה הלימודים בבית הספר הממלכתי בחריש. (צילום: עודד קרני)

"יש לנו מערכת חינוך נפלאה ומדינה נפלאה", אמר בנט. "מרגש לפתוח את השנה החדשה בחריש – עיר שנמצאת בתנופת פיתוח גדולה, בדיוק כמו מערכת החינוך. אני מאחל למנהלים ולמורים ובעיקר לתלמידים היקרים שנת לימודים מוצלחת ופורייה. אני בטוח שביחד עם הצוות החינוכי בבתי הספר תגיעו גם השנה להישגים גדולים״.

ראש האופוזיציה, ח״כ יצחק הרצוג, השתתף בטקס פתיחת שנת הלימודים בבית הספר הרב תרבותי ׳איתמר בן אבי׳ ביפו. בית ספר רב תרבותי אשר חרט על דגלו לשלב ולקדם כל ילד וילדה באשר הם. "בית ספר המשמש דוגמא לסובלנות ולקבלת האחר, בית ספר המשלב הן תרבויות שונות והן תלמידים מהחינוך המיוחד", כתב הרצוג בעמוד הפייסבוק שלו וקרא למנהיגי הציבור לשים לב לאופן הדיבור שלהם ברשתות החברתיות. "האתגר הראשון של המערכת הוא במיתון השיח של העולם החברתי החדש שנוצר מאחורי המקלדת. הרשתות החברתיות יכולות להוות מקור לשיח אלים ומתלהם, אך יכולות להוות גם גורם לסולידריות וערבות הדדית. הדבר תלוי רבות בהנגשת הרשת לילדים כבר מגיל קטן. זו גם העת להזכיר לנו, נבחרי הציבור, כי דרך הרשתות החברתיות הנוער חשוף אלינו פי כמה וכמה מאשר בעבר. תפקידנו בעיצוב השיח עצום, ועלינו למצוא את הדרך לנהל את הוויכוחים בינינו באופן מכובד ומכבד. עלינו לאפשר את ריבוי הדעות שקיימות בינינו, אך לדעת להציב את הגבולות במקום שבו הגידופים והאלימות המילולית מרימים ראש".

שרת המשפטים איילת שקד ביקרה בבית ספר של רשת מיתרים במזכרת בתיה המשלב תלמידים חילונים ודתיים. "אני חושבת שהשילוב הקיים בבית הספר בין דתיים לחילוניים פותח צוהר עבורם לעולם שהם לא היו נחשפים אלמלא כן. כחילונית הנמצאת במפלגה דתית, אני יכולה להעיד שמהשילוב הזה צומח שיח פלורליסטי, אשר שם דגש על קבלת האחר והשונה ממך והחיבור הזה מחזק אותנו כחברה ישראלית", כך שקד.

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) פתח את שנת הלימודים החדשה בביקור בבית הספר היסודי 'יהודה המכבי' בתל אביב, אשר דוגל בשיטת החינוך המבוססת על פרויקטים (PBL). חנין הסתובב בית הספר ושוחח עם התלמידים והמורים על התנסויות הלמידה החדשות. "מרגש לראות חשיבה יצירתית על איך הופכים את בית הספר למקום משמח, מפתח, יוצר ואופטימי", אמר חנין. "התרשמתי מאוד מהילדים – מהחשיבה הביקורתית שלהם ומיכולת הדיון הגבוהה. שוחחתי גם עם הצוות החינוכי, וברור לי שאם המודל הזה יורחב, יכולה להיות כאן מערכת חינוך נפלאה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!