דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורסל

יורובאסקט 2017 / ישראל הפסידה גם לליטא (73:88), עכשיו הזמן לחשוב

ההפסדים לליטא ולאיטליה היו צפויים, ועכשיו הזמן של הנבחרת להראות שהיא ראויה בכל זאת להעפיל לשלב הבא | האם ישראל תצליח להתאושש משתי המפלות? האם הקהל ימשיך לעודד? ולמה שגב ומשעור לא בסגל?

נבחרת ישראל במשחק מול ליטא (צילום: עודד קרני).
נבחרת ישראל במשחק מול ליטא (צילום: עודד קרני).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל הפסידה אתמול (שבת) לנבחרת ליטא, החזקה בבית המוקדם, בתוצאה 73:88. זוהי הפעם השנייה ברציפות בה מפסידה הנבחרת בתחרות, אחרי הפסד במשחק הבכורה באליפות לנבחרת איטליה בהפרש של 21 נקודות. למרות שני ההפסדים הקשים, הבחורים בכחול לבן יהיו חייבים להתאושש לקראת המשחקים החשובים באמת שיתחילו מחר מול נבחרת גרמניה.

כמה נקודות למחשבה על המשחק

1. את משחק הבכורה של נבחרת ישראל הלכתי לראות בהיכל מנורה, למזלי הכרתי את הדרך. מתחנת רכבת "ההגנה", הסמוכה להיכל, לא היה כל שילוט או פרסום לאליפות. ובכלל, ההליכה ברחובות תל אביב לא סיפקה אף לא רמז לעובדה שישראל מארחת את התחרות הגדולה ביותר אי-פעם. רק בסמוך להיכל נראו מעט אוטובוסים ואוהדים. מי שחיפש אווירה יכול היה למצוא את אוהדי ליטא. למרות ההפסד המפתיע לגיאורגיה במשחק הבכורה בטורניר, כ-100 מהם הצטופפו ליד אחד האוטובוסים ועודדו את קבוצתם.

2. אין ספק שהאוהדים הליטאים היו נהדרים גם מול נבחרת ישראל, אבל בניגוד לנבחרת הלאומית הקהל הישראלי בא בטירוף, עטוף בלאומיות, עם תופים, דגלים ושלטי עידוד. חלק מהאוהדים באים אחרי שנים שלא היו בהיכל ועדיין העידוד הוא מרשים ונפלא, עד ששוב הנבחרת הישראלית מתפרקת ברבע השלישי וגם העידוד משתתק ב-20 נקודות הפרש.

3. נבחרת ישראל נראתה מצוין במחצית הראשונה אתמול, למרות שכספי לא הצליח להיכנס למשחק וכמעט ולא קלע. ריצ'ארד האוול היה נהדר בשני צידי המגרש ולהט התקפית. הוא היה היחיד שהצליח להתמודד עם המסה הבלתי נגמרת בצד הליטאי והיה לגמרי ממוקד עד העבירה השלישית והרביעית המטופשות שלו בתחילת הרבע השלישי. ברגע שירד לספסל נבחרת ליטא הגדילה את הלחץ ונכנסה למומנטום אדיר שבעצם גמר את המשחק. כל מטאטא יורה כולל שלשה מטורפת משלושת רבעי מגרש עם הבאזר של הרבע השלישי.

נבחרת ישראל במשחק מול ליטא (צילום: עודד קרני).
נבחרת ישראל במשחק מול ליטא (צילום: עודד קרני).

5.  מבחינה התקפית הדבר הכי מעודד לישראל היה העובדה שגם מקל וגם מר גויבה אליהו היו מצוינים מבחינה התקפית. וכך לפחות 4 שחקנים ישראלים נכנסו לעניינים באליפות. מול ההגנות הפחות חזקות של גרמניה, גאורגיה ואוקראינה יש סיכוי טוב לאסוף שני ניצחונות בדרך לשמינית הגמר, שבכל מקרה הוא המקום הטבעי של ישראל. קשה להאמין שישראל מסוגלת להגיע לרבע הגמר ועם הסגל הזה עדיף לקוות שנצליח לפחות לעלות שלב.

6. בדקה ה-38 ישראל הרימה ידיים וויתרה על המשחק. העובדה שעד אז הספסל הישראלי קלע רק 4 נק' וזה מול 54 של נבחרת ליטא מעידה על ההבדל בין הספסלים. הנתון הזה מוכיח מצד אחד את העומק הבלתי נגמר של נבחרת ליטא ומצד שני את החולשה של נבחרת ישראל. חבל מאוד שאיגוד הכדורסל בחר לעשות שרירים על גבם של איתי שגב וכראם משעור, שחקני מכבי ת"א, שהיו מוסיפים אנרגיות מתפרצות, גובה והכי חשוב אתלטיות שכל כך חסרה לנו. היה עדיף לראות אותם עולים מהספסל במקום במקום אלישי כדיר, גיא פניני או עוז בלייזר שפשוט הרבה פחות טובים מהם בכל הקשור לחוזק, ריבאונד ואתלטיות.

כעת נבחרת ישראל חייבת לעשות שינוי מהיר בתודעה. הם חייבים לנצח מחר את נבחרת גרמניה שנראית מצוין עד כה. אם ינצחו אותם ישפרו את סיכוייהם להעפיל לשמינית הגמר ויתחילו את מאבקי המיקום על מקומות 3 או 4. צריך לזכור שאליפות אירופה היא עניין של מומנטום. ישראל הפסידה לשתי הנבחרות החזקות בבית וכעת היא מתחילה את התחרות באמת, מול נבחרות ברמה שלה או אפילו חלשות ממנה. כספי חייב להתאושש מהר, הנבחרת חייבת להופיע עם האנרגיות שהיו במחצית הראשונה והספסל חייב להתעלות במשחקים הבאים. במשחק עם גרמניה ישראל תתמודד מול כוכב אטלנטה מה-NBA, דניס שרודר, שבינתיים נראה מצוין עם ממוצע 27.5 למשחק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!