דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אברה מנגיסטו

בארץ / הערב: עצרת תמיכה והבעת סולידריות עם אברה מנגיסטו ומשפחתו

האירוע שכותרתו "ואהבת לאברה כמוך" יתקיים היום (א') בכיכר הבימה בשעה 20:00 בהשתתפות בני משפחת מנגיסטו ואמנים ישראלים וביניהם: עלמה זהר, קפה שחור חזק ועוד

לקראת יום השנה השלישי לחצייתו של אברה מנגיסטו את גדר המערכת לעזה והיותו מוחזק בשבי החמאס תיערך הערב (ראשון) ב-20:00, בכיכר הבימה בתל-אביב, "עצרת תמיכה והבעת סולידריות" שמארגן מטה המאבק לשיחרור אברה מנגיסטו. בעצרת, שתונחה על-ידי מיקי יחימוביץ' ישאו דברים בני משפחתו של מנגיסטו ואמנים ישראלים כמו עלמה זהר, נצ'י-נץ', "קפה שחור חזק" ועוד.

ממארגני העצרת נמסר כי "תחת המסר 'ואהבת לאברה כמוך' נתכנס ביום ראשון בערב בכיכר הבימה בתל אביב לעצרת הזדהות וסולידריות עם אברה ומשפחתו". המארגנים קוראים לציבור הישראלי "לצאת מהאדישות, ולקרוא לממשלת ישראל לפעול למען השבתו של אברה לחיק משפחתו".

עצרת תמיכה והבעת סולדריות למען השבתו של אברה מנגיסטו (קרדיט: מטה המאבק לשחרור אברה)
עצרת תמיכה והבעת סולדריות למען השבתו של אברה מנגיסטו (קרדיט: מטה המאבק לשחרור אברה)

"עד עכשיו עזרתם לי, עזרו לי גם עכשיו, בכל דרך אפשרית. עזרו לי" מבקשת אגרנש מנגיסטו, אמו של אָבֵרה, שמוחזק בשבי בעזה כבר שלוש שנים, ללא אות חיים. "תפעלו לזה שהבן שלי יהיה שוב כאן בזרועותי. כל עוד הבן שלי לא כאן, היום והלילה הם חושך עבורי".

״המקרה של אברה היא סוגיה הומניטרית ממדרגה ראשונה", אמרו  בתחילת השבוע שעבר בני משפחת מנגיסטו למזכ"ל האו״ם, אנטוניו גוטרש בפגישה עמו. "אזרח חף מפשע שאיננו קשור לסיכסוך ומוחזק בשבי בניגוד לכל החוקים והאמנות שאתם קבעתם״ אמרו. ״אני מבקשת ממך שלא תצא מרצועת עזה בלי אות חיים מבני – אברה, ודרישה מהחמאס לשחרורו המיידי", ביקשה אמו. לגבי התפטרותו של לוטן הדגישו במטה כי ״האחריות של ראש ממשלת ישראל להחזרת בננו נותרה בעינה״.

אברה מנגיסטו מתמודד עם מחלת נפש, שהתפרצה בין היתר בעקבות מותו של אחיו. ב-7 בספטמבר 2014 חצה את גדר המערכת של רצועת עזה, בפרצה סמוכה לחוף זיקים. חיילים שהוקפצו למקום בעקבות המעבר העידו כי היו סבורים על פי מצלמות האבטחה שמדובר באזרח אפריקאי אשר חצה את הגבול. רק שבועיים לאחר המקרה בהתערבות ח"כ פנינה תמנו שטה הגיע מפקד אוגדת עזה לפגוש את המשפחה ההמומה. מאז היה אמון על התיק יאיר לוטן, הממונה היוצא על הנעדרים והשבויים במשרד ראש הממשלה. אולם לטענת הפעילים המלווים את המשפחה, לא נעשה די להצלתו של אברה ולשחרורו.

אנטוניו גוטרש מזכ"ל האו"ם ומשפחת מנגיסטו (צילום: מטה המאבק לשחרור אברה)
אנטוניו גוטרש מזכ"ל האו"ם ומשפחת מנגיסטו (צילום: מטה המאבק לשחרור אברה)

בנוסף למנגיסטו, מוחזקים בידי חמאס גם הישאם שעבאן א-סייד, צעיר בדואי הלוקה בסכיזופרניה, שחצה כבר פעמיים לפני כן את הגבול לעזה והוחזר לישראל וג'ומעה אבראהים אבו ענימה, תושב כפר בדואי לא מוכר בנגב. גם ענימה סובל מלקות נפשית ומוחזק בידי חמאס מאז יולי 2016. חמאס מחזיק גם בשרידי גופותיהם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול מאז מבצע "צוק איתן".

 

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!