דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עוזרים משפטיים

חברה ועבודה / העוזרים המשפטיים ישבתו היום: "מכניסים עובדים זולים בדלת האחורית"

ועד העובדים טוען כי בזמן שההנהלה מקיימת אתם מו"מ על תנאי העסקתם, היא מגייסת עובדי דור ב' ללא הסכמה ויקיים שביתת אזהרה בת יום אחד | יו"ר הוועד שרית טוביס: "כל שאנו מבקשים, זה משא ומתן אינטנסיבי, הוגן ושקוף"

בית המשפט העליון. ארכיון. (צילום: פלאש 90)
בית המשפט העליון. ארכיון. (צילום: פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עם תום פגרת הקיץ יחזרו היום (רביעי) בתי המשפט לפעילות, וועד העוזרות המשפטיות לשופטים מקיים שביתת אזהרה בת יום אחד, זאת בעקבות התנהלות חד צדדית של הנהלת בתי המשפט שתוך כדי ניהול המו"מ פועלת לגייס עובדים חדשים בשכר נמוך.

"הצעד החד צדדי של הנהלת בית המשפט הוא לא הוגן, והוא פשוט דרך עוקפת למשא ומתן שמעקרת אותו מתוכן" אמרה יו"ר הוועד הארצי של העוזרות המשפטיות עו"ד שרית טוביס. "יש כאן ניסיון להכניס בדלת האחורית עובדים חדשים וזולים, וכך לדחוק את רגלי העוזרות והעוזרים המשפטיים הוותיקים. המערכת תעדיף את העובדים הזולים יותר, ובכך תכריח את הוותיקים להסכים לתנאי שכר פחותים או לחלופין פשוט תמשוך את המשא ומתן עד אין קץ. כל שאנו מבקשים, זה משא ומתן אינטנסיבי, הוגן ושקוף, שיוביל להסכם קיבוצי שבו יוגדרו בהסכמה תנאי ההעסקה של כלל העוזרים המשפטיים". טוביס הוסיפה כי ועד העובדים פועל בזהירות ובאחריות, ונוקט שביתה רק בלית ברירה – וקראה להנהלת בתי המשפט לנהוג אף היא אחריות.

הפגנת העוזרות המשפטיות, אפריל 2017 (צילום: דבר ראשון).
הפגנת העוזרות המשפטיות, אפריל 2017 (צילום: דבר ראשון).

בהודעה שנשלחה לעוזרים המשפטיים מטעם הוועד נכתב: "במהלך משא ומתן לא מבצעים שינויים בחוזים, וההסכם הקיבוצי בסופו של דבר הוא שקובע תנאי העסקה חדשים. כשההנהלה מבצעת מהלך של הכנסת דור ב' למערכת ללא הסכמה אתנו, זהו מהלך שעלול להיות הרה אסון לקיומו של המו"מ ולתוצאותיו, ולגורלם של העובדים הקיימים במערכת".

בשיחה עם דבר ראשון הסבירה טוביס כי ועד העובדים היה מוכן, חרף עמדתו הראשונית כי אין להכניס עובדים חדשים בשכר מופחת, לדון בהסדר ביניים שיאפשר להנהלה לגייס מספר מוגבל של ממלאי מקום עד לחתימת ההסכם הקיבוצי. אולם לדבריה ההנהלה סירבה להגביל מספר זה.

"בסופו של דבר, ולמרות שנוהל מו"מ בסוגית הביניים" נכתב לעובדים, "בחרה הנהלת בתי המשפט לבצע את המהלכים באופן חד צדדי  ללא צעדים בוני אמון כלל מצידה, כשהיא אינה מקיימת כבר עכשיו את ההסכמות חרף הצגתה שהדבר הוא אך יישום ההסכמות שהצדדים הגיעו אליהן, ופוגעת בכך גם בעוזרים המשפטיים ממלאי המקום, ויוצרת דור ב'. מדובר בצעד חד צדדי שיאפשר לשנות את תנאי העסקתם באופן שיעקר את המו"מ, והמערכת תוצף בעוד ועוד עוזרים משפטיים בדור ב'".

הנהלת בתי המשפט בחרה שלא להגיב.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!