דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארנון מילצ'ן

הון שלטון / התפתחות בחקירת תיק 1000: המיליארדר ארנון מילצ'ן נחקר באזהרה

מילצ'ן חשוד כי העביר לבני הזוג נתניהו משקאות וסיגרים בסכומים של מאות אלפי שקלים | בסביבת נתניהו חזרו ואמרו כי לא יהיה כלום כי לא היה כלום | במקביל - צביקה האוזר, מי שהיה מזכיר הממשלה מסר עדות בתיק 3000

ארנון מילצ'ן ובנימין נתניהו ב-2005 (צילום: פלאש 90).
ארנון מילצ'ן ובנימין נתניהו ב-2005 (צילום: פלאש 90).
שי ניר

המשטרה חקרה באזהרה כמה פעמים בסוף השבוע שעבר את המיליארדר היהודי-אמריקני, ארנון מילצ'ן, בחשד לשוחד במסגרת תיק חקירה 1000, כך דווח אמש (שלישי) בחדשות 10. זוהי הפעם הראשונה בה נחקר המיליארדר, עד כה הוא מסר עדות בלבד. התפתחות זו בחקירה הופכת ככל הנראה את מילצ'ן לחשוד בפועל בתיק המתנות. בחדשות 10 נאמר אף כי חקירתו של מילצ'ן עומדת במוקד מחלוקת קשה בין הגורמים השונים בצמרת המשטרה, וכי צוות החוקרים, ובראשו ראש יאח"ה תנ"צ כורש בר נור, הפתיעו את המיליארדר בזמן ששהה בלונדון.

עפ"י הדיווח, ראש יחידת 'להב 433', ניצב רוני ריטמן, המנהלת את החקירות השונות הקשורות בראש הממשלה, 1000 ו-2000 העוסקת בקשרי הון-שלטון-עיתון ותיק 3000 העוסק בפרשת רכישת כלי השיט והמספנות הגרמניות הקשורה בסביבתו של ראש הממשלה, שלח לאחר החקירה מכתב חריף, בו הוא טען כי האופן בו בוצע החקירה מול מילצ'ן בחו"ל יכול להסב נזק של ממש. לטענתו ניתן היה לסיים את החקירה באופן מהיר ויעיל יותר.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "כאשר בכוונת צוות החקירה לבצע פעולת חקירה מסויימת, ניתן להגיע אליה במגוון דרכים. רצוי וראוי כי ייערך סיעור מוחות ובו כלל הנוגעים בדבר יוכלו להביע דעתם בהתאם למיטב ניסיונם המקצועית, ובסופו של דבר תתקבל ההחלטה לגביי הדרך הטובה ביותר לביצוע פעולת החקירה. גם במקרה זה לאחר בחינת כל דרכי הפעולה האפשריות הוחלט על דרך הפעולה הנבחרת, ולמעלה מן הצורך נאמר כי אף הושגה המטרה במלואה".

גורם המקורב לראש הממשלה מסר בתגובה לפרסומים בתקשורת הערב: ״כל ניסיון לייחס גוון לא ראוי לחברות העמוקה ורבת השנים של ראש הממשלה נתניהו עם ארנון מילצ׳ן הוא חסר בסיס וממילא נדון לכישלון. אנו חוזרים ואומרים: לא יהיה כלום כי לא היה כלום״.

התפתחויות נוספות נרשמו אתמול ביחס לתיק 3000. צביקה האוזר, לשעבר מזכיר הממשלה מסר עדות אתמול במשטרה בפרשת הצוללות. בנוסף, שלום שלמה ששימש בעבר כיועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובתקופה אחרת יועצו של שר החינוך נפתלי בנט, נקרא לתת עדות במשטרה. בתוך כך הותר אתמול לפרסום שמו של שי ברוש, מפקד שייטת 13, לשעבר שנעצר יום קודם בחשד למעורבות בפרשה. ברוש נעצר לצידם של השר לשעבר אליעזר (מודי) זנדברג, דוד שרן, מקורבו של שר האנרגיה יובל שטייניץ ולשעבר ראש לשכת רה"מ והיועצים האסטרטגיים צחי ליבר ונתן מור.

׳תיק 1000׳, תיק המתנות, עוסק במתנות שנתניהו ומשפחתו קיבלו לכאורה, בצורה לא כשרה, מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. 'תיק 2000' עוסק בקשרי הון שלטון במסגרתו נחשף כי נתניהו קיים מו"מ עם ארנון (נוני) מוזס המוציא לאור של העיתון "ידיעות אחרונות" לקידום חוק שיגביל את תפוצת העיתון 'ישראל היום', אשר בבעלות מקורבו של נתניהו שלדון אדלסון, בתמורה לסיקור חיובי בעיתונו של מוזס. 'תיק 3000' עוסק בפרשת עסקת רכישת כלי השיט מחברת טיסנקרופ הגרמנית בה נחקרים חשדות לשוחד ומרמה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!