דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכם קיבוצי

מאוגדים / הסכם קיבוצי: נהגי ההסעות בשומרון ייהנו מתנאי העסקה משופרים

85 עובדי החברה לפיתוח השומרון יזכו להסדרת שעות העבודה, תוספות שכר ושיפור התנאים הסוציאליים | יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי: "הסכם קיבוצי מיטיב לנהגים, שתנאיו אף מיטיבים מתנאי ההסכם הענפי"

טקס חתימת הסכם קיבוצי חדש בחברה לפיתוח השומרון (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות)
טקס חתימת הסכם קיבוצי חדש בחברה לפיתוח השומרון (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי חדש נחתם אמש בין ההסתדרות ואיגוד עובדי התחבורה לבין החברה לפיתוח השומרון בע"מ, הנמצאת בבעלות משותפת של יישובי המועצה האזורית שומרון. ההסכם יחול על כ-85 עובדי החברה, המשמשת בין היתר כחברת ההיסעים של המועצה. תוקף ההסכם עד 2021 ובין הנושאים המוסדרים בו: שעות העבודה, תוספות שכר, תקופת ניסיון וקביעות, שיפור התנאים הסוציאליים וסעיפים נוספים.

"ההסכם מצליח לאזן בין שיפור תנאי העובדים לבין צרכי החברה, תוך מתן מענה מקיף לסוגיות מהותיות", אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן במעמד החתימה והודה לשותפים לחתימת ההסכם, ובפרט לאיגוד עובדי התחבורה שלדבריו "הסכם אחרי הסכם, ממשיך להוביל מציאות חדשה בענף התחבורה בישראל, תוך חיזוק משמעותי למעמד הנהגים".

"מרגש לקחת חלק באירוע שהוא שיא של תהליך מדהים שעברה החברה לפיתוח שומרון, שהתחיל בהבראה ארגונית ומסתיים בהכרזה תוך שבוע אחד – גם על חלוקת רווחים לישובים וגם חתימת הסכם קיבוצי מכבד ביותר, עם עובדי ועובדות החברה המסורים", אמר ראש המועצה אזורית שומרון ויו״ר דירקטוריון החברה, יוסי דגן. יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי אמר: "איגוד עובדי התחבורה ממשיך ללא לאות בחיזוק מעמדם של ציבור הנהגים בישראל, וכראייה לכך לפנינו הסכם קיבוצי מיטיב לנהגי החברה לפיתוח השומרון, שתנאיו אף מיטיבים מתנאי ההסכם הענפי. אני מברך את הצדדים על ההסכמות ומאחל לכולנו המשך עבודה פורייה ומשותפת".

מוועד העובדים בראשות אשר מנדל נמסר: "ההסכם שהושג מחזק את מעמד העובדים ותורם לשיפור מערכת יחסי העבודה בחברה.  נו שמחים על כך שהצלחנו לגשר על הפערים ומחויבים להמשך השירות האיכותי שאנו מעניקים לכל לקוחות החברה, ובראשם תושבי המועצה".

תנאים משופרים

ההסכם קובע כי החל ממשכורת חודש יולי 2017, יהנו העובדים מתוספת שכר ממוצעת תעמוד של כ-1,000 שקלים, על פי ותק.  בנוסף יעלה שכר היסוד של העובדים ב-1% מדי שנה לאורך כל תקופת ההסכם במשכורת חודש ינואר. בהתאם לכך, החברה תעדכן גם את ההפרשות לזכויות הסוציאליות תוך הבטחת הזכאות של העובד להפרשות פנסיוניות גם עבור השעות הנוספות. בנוסף, בגין כל יום עבודה שאורכו 7 שעות מצטברות ומעלה, יהיו העובדים זכאים לתוספת אש"ל בסכום של 20 שקל ליום או אפשרות לקבלת כרטיס 'תן ביס' בשווי מוגדל של 25 שקל ליום.

נושא נוסף שהוסדר בהסכם נוגע לאורך תקופת הניסיון הנדרשת לקבלת קביעות. על פי ההסכם, לאחר שישה חודשי עבודה בחברה, העובד יועבר למעמד של עובד קבוע תחת ההסכם הקיבוצי, תוך הבטחת זכאותו לכלל ההוראות והתנאים המיטיבים המעוגנים בהסכם.

עובדים שהשלימו ותק של שנה בחברה, יהיו זכאים לקרן השתלמות לבחירתם, השי בחגים יגדל, החברה תרכוש פוליסות ביטוח חיים לכל עובד, ותעמוד לצד נהגים במקרה של תאונה בהשתתפות של עד 50 אלף שקלים.

ההסכם מסדיר את שעות העבודה של הנהגים, בייחוד את ההשתתפות בטיולים ונסיעות ארוכות. נהג שיעבוד ביום שישי או בערב החג, יהיה זכאי לגמול שעות נוספות ללא קשר למספר שעות העבודה שלו באותו שבוע. עבור עבודה במוצאי שבת או במוצאי חג, יהיה הנהג זכאי לגמול מיוחד על 3 שעות בגובה 175% משכרו הרגיל, גם אם העבודה בפועל הייתה פחות מ-3 שעות. החל מהשעה הרביעית לעבודה במוצאי שבת או במוצאי חג, הגמול המיוחד יעמוד על 200% משכרו הרגיל של העובד.

תנאים נוספים שהוסדרו בהסכם, כוללים בין היתר: מימון מלא של החברה עבור סלולרי לשימוש חופשי, זכאות לימי חופשה, תוספת של שני ימי בחירה המאפשרים היעדרות בתשלום, ומכסה שנתית מוגדלת של ימי מחלה בתשלום לכל עובד שהשלים 3 שנים בחברה. הנהגים יהנו מחדר מנוחה במוסך המרכזי של החברה בקרני שומרון ובכל מקום נוסף שהחברה תמצא לנכון, בתיאום עם ועד העובדים.

גיבוש ההסכם החדש לווה על ידי הממונה על חטיבה ארצית באיגוד עובדי התחבורה, ענבל סופרו, ראש תחום באגף הפנסיה והביטוח בהסתדרות טל שטיין ועו"ד יניב וייס מאגף הפנסיה. היועצים המשפטיים שליוו את הוועד בתהליך הם עו"ד אלעד מורג מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות ועו"ד נטלי שוכוביצקי ממשרדו של אהוד שילוני ושות'.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!