דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפחת ראש הממשלה

פרשת המעונות / מנדלבליט הודיע לרעיית ראש הממשלה נתניהו על הגשת כתב אישום נגדה

כתב האישום יוגש ב"פרשת הזמנת הארוחות" ובכפוף לשימוע | נתניהו תואשם בקבלת דבר במרמה כאשר ע"פ החשד הזמינה ארוחות ב-359 אלף ש"ח על חשבון המדינה | משפחת נתניהו: ״העלייה בהוצאות הארוחות נגרמה כתוצאה מעבירות שביצע אב הבית״ | ב-5 פרשות נוספות לא יוגש כתב אישום

שרה נתניהו. ארכיון (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
שרה נתניהו. ארכיון (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

הבוקר (שישי) הודיעו ממשרד המשפטים כי היועמ"ש העביר את הודעתו לב"כ של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, כי הוא שוקל להעמידה לדין בשל חלקה "בפרשת הזמנת הארוחות". עוד נמסר לגב' נתניהו כי עומדת לה כאמור האפשרות לטעון בפני היועץ המשפטי לממשלה, במסגרת שימוע כמקובל, בטרם יקבל הכרעה סופית בעניין זה .

על פי ההודעה, ההחלטה התקבלה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה בחן את חומר הראיות בתיק, ולאחר ששמע את עמדות הגורמים הרלבנטים וכן הובאה בפניו גם המלצת פרקליט המדינה ופרקליטות מחוז ירושלים לשקול הגשת כתב אישום נגד גב' נתניהו בכפוף לשימוע.

הודעה דומה נמסרה גם לעזרא סיידוף, סמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה בגין חלקו בפרשות השונות שנחקרו עד כה. השימוע שלו ייערך ככל שיחפוץ על ידי פרקליט ממחוז ירושלים.

לפי הודעת היועמ"ש, "פרשת הזמנת הארוחות" עניינה בחשד כי החל מספטמבר 2010, לכל המאוחר, ועד מרץ 2013, פעלה הגברת נתניהו יחד עם סיידוף בכדי לייצר מצג שווא לפיו במעון הרשמי של ראש הממשלה בבלפור לא מועסקות מבשלות אף על פי שבפועל הועסקו מבשלות לכל אורך התקופה. זאת נעשה בכדי לעקוף את הנוהל בו נקבע כי "במצב בו לא מועסק/ת במעון הרשמי מבשל/ת, ניתן יהיה להזמין על פי הצורך מזון מבושל מוכן למעון הרשמי…" ועל ידי כך להשיג מימון נוסף להזמנת ארוחות מוכנות והזמנת שפים בנוסף למבשלות במקום. על פי החשד, בדרך זו התקבלו במרמה מהמדינה מאות ארוחות ממסעדות בשווי של כ-359 אלף ש"ח.

ב-5 הפרשות האחרות שנחקרו בעניינה של רעיית רה"מ הוחלט לסגור את תיקי החקירה.

אתמול, לקראת השעה 21:00, נחשף ב׳חדשות 2׳ שהיועץ המשפטי לממשלה יודיע הבוקר (שישי) לגברת ראש הממשלה, שרה נתניהו, על הגשת כתב אישום נגדה בפרשת מעונות ראש הממשלה. האישום נוגע ככל הנראה להזמנת ארוחות ממסעדות יוקרה.

משפחת נתניהו מסרה בתגובה כי ״הטענות כנגד רעיית ראש הממשלה הן אבסורדיות ויוכחו כמופרכות. שרה נתניהו היא אישה אמיצה וישרה ומעולם לא נפל פגם כלשהו במעשיה,״ והוסיפו כי ״העלייה התלולה בהוצאות הארוחות במעון ראש הממשלה נגרמה כתוצאה מעבירות שביצע אב הבית הבעייתי מני נפתלי, עד מדינה עבריין ושקרן סדרתי״. ולבסוף ״לא זו בלבד שרעיית ראש הממשלה לא עברה שום עבירה – אלא שעצם העיסוק במזון של ראש הממשלה נתניהו, שפועל סביב השעון למען המדינה וביטחונה, ובמזון של משפחתו הוא עיסוק פאתטי ואובססיבי. עד מתי תימשך ההתעסקות האובססיבית הזאת במשפחת נתניהו?״.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, כתבה הבוקר בעמוד הפייסבוק שלה – ״אני רוצה לחזק את רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, שסופגת, סופגת וסופגת כל השנים. מסע הצייד התקשורתי עליה אינו מוצדק. שרה היא אישה רגישה, ישרה ומסורה למשפחתה ולעבודתה. היא פועלת למען חיילים בודדים, משפחות שכולות, ילדים חולים ועוד. כואב לי שכך רודפים אותה ומשחירים את פניה. מעולם לא נהגו כך בנשות ראשי ממשלה. אני משוכנעת שבמהרה יתברר שכל פעולותיה היו נקיות וללא רבב״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!