דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ערד

בארץ / עימותים אלימים בערד: ארבעה בני אדם נעצרו

שורשם של האירועים במתיחות הקיימת מזה זמן רב בין חסידי גור המתגוררים בעיר לבין העירייה וחלק מהתושבים הטוענים כי הראשונים מנסים לשנות את אופיה החילוני של העיר | החסידים מצידם טוענים כי הם מופלים מבחינה תקציבית

המהומות בערד. צילום: פייסבוק
המהומות בערד. צילום: פייסבוק

עימותים אלימים בעיר ערד: מאות מתושבי העיר הפגינו אמש (יום שבת) במחאה על מה שהם מגדירים כהתחרדות העיר, וזאת לאחר שעל פי החשד נזרקו צמיגים בוערים על ידי אנשי חסידות גור לעבר בית אחד מהתושבים. מה שהצית ככל הנראה את זעמם של חסידי גור היה שלט שנתלה על ידי התושבים ועליו נכתב – "לכלכתם. אלתר וליצמן, ערד לא למכירה". כמו כן, לאירוע קדמה הפצת פשקווילים נגד ראש העיר, ותלונה שהוא הגיש נגד הרב של חסידות גור. העימותים הידרדרו לאלימות פיזית, וחסידי גור נוספים הגיעו מכל רחבי הארץ במחאה על פגיעה בכבוד האדמו"ר מגור, רבי יצחק מאיר אלתר, ששמו ותמונתו מופיעים על השלט שנתלה. המשטרה הוזעקה למקום ועצרה ארבעה מפגינים משני צדי המתרס והם הועברו לחקירה.

"ערד תישאר עיר חילונית. ערד היא שלנו ולא ניתן אותה", צעקו כמה מתושבי העיר הדרומית בהפגנה שהתקיימה ברחוב גלעד והחליפו במשך שעות קללות נמרצות עם חסידי גור שהגיעו למקום. ח"כ הכנסת יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו, שעה שארעו האירועים, כי הוא "עומד מאחורי ראש עיריית ערד ניסן בן חמו והתושבים. הביריונות לא תנצח. המשטרה צריכה לטפל ביד קשה באלימות של החרדים הקיצונים", מעשה שספג ביקורת משר הבריאות יעקב ליצמן, חסיד גור בעצמו, שהגיע למקום וטען כי לפיד הוסיף שמן למדורה וכי "בצעד חסר אחריות" בחר "להלהיט את הרוחות בערד, להצטרף להסתה הפרועה ונותן רוח גבית לאלימות נגד תושביה החרדים של ערד – שסובלים מהתנהגות קיצונית ופוגענית של ראש העיר נציג יש עתיד. על המשטרה להתעשת מיידית", אמר ליצמן, "ולעצור את ההסתה המשתוללת בערד נגד החרדים לפני שיהיה מאוחר מדי". בהמשך הלילה, נפגש ליצמן עם סגן מפקד מרחב נגב במשטרה.

על פי התושבים, שורשם של האירועים האלימים בעימותים בין חסידי גור לבין התושבים החילונים במשקעים הדדיים הנובעים מתחושתם של החסידים כי העירייה מפלה אותם ולא משקיעה בהם את התקציבים שמגיעים לקהילתם. מנגד, טוענים חלק מהתושבים החילונים כי אנשי חסידות גור מבקשים לשנות את אופיה של העיר.

באתר ynet פורסם כי ראש העיר ערד, ניסן בן חמו, הגיע למקום העימותים ואמר כי "שוב פעם הבריונות של חסידות גור חוצה כל גבול. הם הגיעו לבית של תושבת העיר שתלתה שלט, כפי שעשו חסידי גור שתלו שלטים פוליטיים. הם התקהלו והחלו לתקוף כוחות משטרה ותושבים. זו חציית קו אדום".

השלט שתלו התושבים. צילום: פייסבוק
השלט שתלו התושבים. צילום: פייסבוק

על פי ראש עיריית ערד בן חמו, "אלה פניה של החסידות. צריך לעצור את הטירוף הזה. לא ייתכן שמיעוט בעיר יכתיב את סדר היום שלה. זה לא הגיוני. אנחנו פשוט המומים ממה שקרה".

מהמשטרה נמסר כי שלושה תושבי ערד נוספים נעצרו הבוקר (א') בחשד לזריקת צמיגים בוערים על ביתה של תושבת ערד. המשטרה ציינה כי היא מתחייסת לזריקת הצמיגים הבוערים כ"חציית קו" בין מחאה לגיטימית לאלימות, והתריעה כי לא תגלה סובלנות לאלימות מכל מגזר שהוא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!