דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרשת הצוללות

תיק 3000 / פרשת הצוללות: איש עסקים המקורב לשר שטייניץ נחקר באזהרה

שמו של הנחקר עלה בחקירות קודמות של מקורבי השר, בחשד לקבלת שוחד ממיקי גנור לטובת קידום עסקה עם טיסנקרופ, שאותה ייצג גנור | בשבוע שעבר, נעצרו ראש לשכתו לשעבר של השר ושניים ממקורביו | שטייניץ, נכון לעכשיו, לא חשוד

צוללת תוצרת גרמניה בנמל חיפה (צילום ארכיון: משה שי / פלאש 90).
צוללת תוצרת גרמניה בנמל חיפה (צילום ארכיון: משה שי / פלאש 90).

איש עסקים vמקורב לשר האנרגיה, יובל שטייניץ, נחקר הבוקר (ראשון) באזהרה בפרשת הצוללות במשרדי יחידת להב 433 בלוד. שמו של איש העסקים שנחקר הבוקר, עלה בעקבות חקירות מקורביו של שטייניץ, בחשד לקבלת שוחד ממיקי גנור בעבור קידום עסקה למכירת כלי שיט לאבטחת אסדות הגז של חברת טיסנקרופ, שאותה ייצג גנור.

בשבוע שעבר, נעצרו במסגרת חקירת הפרשה ראש הלשכה לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו דוד שרן, ראש מספן המודיעין בחיל הים בעבר שי ברוש, היועץ הפוליטי של השר שטייניץ רמי טייב, יועץ התקשורת צחי ליבר, השר לשעבר מודי זנדברג ונתן מור בעל משרד יחסי ציבור. שרן וליבר נמצאים עדיין במעצר, בעוד השאר שוחררו למעצר בית.

הנחקרים בפרשת 3000, מודי זנדברג ורמי טייב (צילום: פלאש 90/ פייסבוק).
הנחקרים בפרשת 3000, מודי זנדברג ורמי טייב (צילום: פלאש 90/ פייסבוק).

אדם נוסף הקשור לשטייניץ הוא אחד הנחקרים המרכזיים בפרשה – אבריאל בר יוסף, לשעבר המשנה לראש המועצה לביטחון לאומי, שכבר נעצר בעבר במסגרת הפרשה. בר יוסף שימש מנהל ועדת חוץ וביטחון בזמן ששטייניץ כיהן כיו"ר הוועדה. שטייניץ, בעודו שר אוצר, מינה את בר יוסף ליו"ר נמל חיפה. בסוף השבוע נערכו בלהב 433 ישיבות מקצועיות לקראת זימון שטייניץ למסור עדות.

מעצרו של דוד שרן, ששימש בעבר ראש המטה של שטייניץ במשרד האוצר – וכן היה ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו – הוארך ביום חמישי האחרון בחמישה ימים. גם נעצרו של היועץ האסטרטגי צחי ליבר, חברו של שטייניץ, הוארך במספר ימים זהה בבית משפט השלום בראשון לציון.

שרן חשוד בקבלת שוחד מעד המדינה מיקי גנור באמצעות אדם שלישי המוכר כלוביסט ויועץ פוליטי. על פי החשד, גנור שכר לכאורה באמצעות חוזים פיקטיביים את האיש כדי שייעץ בחברת "טיסנקרופ", אך בסופו של דבר העסקה הייתה מסלול להעברת כספים לשרן, כדי שיפעל בתוך המשרד כדי לקדם את עניינה של "טיסנקרופ" במכרזי הצוללות והספינות, ואת מפעל האמוניה שאמור לקום בעקבות סגירת מכל האמוניה בצפון.

הארכת מעצר בשלום ראשון לציון לאבריאל בר יוסף פרשת הצוללות (צילום: מוטי קמחי)
הארכת מעצר בשלום ראשון לציון לאבריאל בר יוסף פרשת הצוללות (צילום: מוטי קמחי)

על אף ההתפתחויות האחרונות הכוללות מעצרי מקורבים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דובק בעמדה כי אין כל מניעה שהדרג המדיני המכהן בשעה זו ימשיך לנהל את המשא ומתן מול גרמניה בעסקת הצוללות. לפי שעה נראה כי אין אף גורם מדיני מכהן החשוד בפרשת הצוללות.

פרשת הצוללות עלתה בחודש שעבר שלב בחקירה, עם מעצרי המעורבים בה – עו"ד דוד שמרון, איש העסקים מיקי גנור, ממלא מקום ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר אבריאל בר יוסף, שכתב את חוות הדעת לטובת 'טיסנקרופ', ומפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום. החקירה הפלילית החלה בחודש פברואר השנה, חודשיים לאחר שנחשפה בחדשות 10 על ידי העיתונאי רביב דרוקר. החשדות שבגינם נחקרים המעורבים הן עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוקי מע"מ, וכן הלבנת הון שעלו בשתי עסקאות לרכישת צוללות וספינות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!