דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / הוריקן אירמה החל להכות בפלורידה

עין הסופה הגיעה לאיי הקיז, בקצה הדרום-מזרחי של ארה"ב, ובשעות הקרובות צפויה להכות בפנים היבשת | הסופה התחזקה להוריקן בדרגה 4 | אדם אחד נהרג, יותר מחצי מיליון תושבים מנותקים מחשמל

Hurricane Specialist Robbie Berg, left, and Ed Rappaport, right, the acting director of the National Hurricane Center, participate in a coordinating conference call for a Hurricane Irma forecast package Saturday, Sept. 9, 2017, at the hurricane center in Miami. (AP Photo/Andy Newman)
Hurricane Specialist Robbie Berg, left, and Ed Rappaport, right, the acting director of the National Hurricane Center, participate in a coordinating conference call for a Hurricane Irma forecast package Saturday, Sept. 9, 2017, at the hurricane center in Miami. (AP Photo/Andy Newman)

הוריקן אירמה מכה בשעה זו (ראשון) במדינת פלורידה בארה"ב. מעט אחרי השעה 14:00 (שעון ישראל), הודיעו החזאים כי טבעת העננים המקיפה את עין הסופה ומביאה איתה רוחות אדירות וגשם כבד הגיעה לאיי הקיז התחתונים של פלורידה. איי הקיז הם קבוצת איים בקצה הדרום-מזרחי של ארה"ב. כבר בשעות שלפני כן, כשהסופה הייתה מול חופי האיים, פקד אותם מזג אוויר סוער, אבל כעת היא מכה בהם במלוא עוזה.

רוחבה של הסופה הוא 563 קילומטר והעובדה הזו צפויה לגרום לכך שכל שטחי המדינה, לרבות מיאמי, יסבלו מנזקים קשים. לקראת הגעתה של הסופה, החלו סופות טורנדו לנשב באזור חופי פלורידה, שבה עד כה נותקו כ-400 אלף בתים מחשמל. הרוחות במוקד ההוריקן, לפי חזאים במדינה, נושבות במהירות של יותר מ-200 קילומטרים לשעה.

עם התגברות הגשמים והחשש מהצפות, המשרד לבריאות הציבור פרסם אזהרה לנהגים וביקש מהם שלא לנהוג אל תוך כבישים מוצפים. עד כה, נפתחו כ-390 מקלטים ברחבי המדינה, בהם שוהים יותר מ-50 אלף איש. יותר משבעה מיליון בני אדם קיבלו הוראה להתפנות מבתיהם, מתוכם כ-6.3 מיליון בפלורידה ומאות אלפים בג'ורג'יה השכנה.

מושל המדינה ריק סקוט הזהיר הלילה כי המספר עלול לעלות ככל שהסופה תתקרב לפלורידה, וביקש מן התושבים: "הטעינו את המכשירים הסלולריים שלכם כעת כדי שתהיה לכם סוללה למקרה שתצטרכו להשתמש בטלפון". בכדי להימנע משריפת, הורו הרשויות לתושבים לנתק את כל מכשירי החשמל מהשקעים, דבר שיכול להביא לקצר חשמלי, וגם הורו להימנע מהפעלת גנרטורים הפועלים על דלק בתוך בנייני מגורים.

https://twitter.com/angelinarosy3/status/906864291831271424

הבוקר, עם התקרבות עין הסערה לאיי הקיז, התקבצו בני משפחתה של קרול וולטרסון סטראוד, בת ה-60, בקומה השלישית של במרכז גמלאים בקי ווסט. "נכון לעכשיו, אנחנו בסדר", אמרה לסוכנות הידיעות איי.פי, "הרוח נושבת מאוד חזק".

היא סיפרה שהיא מתכוונת לצאת לרחוב אחרי שעין הסערה תחלוף. לדבריה, היא עמדה כבר בעין הסערה בעבר, וזו חוויה "לגמרי רגועה ושקטה". למרות זאת, משטרת קי ווסט קראה לכל מי שנשאר בעיר "להילחם בדחף" לצאת החוצה בזמן עין הסערה. "רוחות מסוכנות יגיעו מיד אחרי", נכתב בדף הפייסבוק של המשטרה.

 

Posted by Alyson Crean on Sunday, September 10, 2017

בנקודה מסוימת במהלכה, הייתה אירמה הסופה העוצמתית שתועדה אי פעם באוקיינוס האטלנטי, עם רוחות שהגיעו למהירות של 300 קמ"ש. יותר מ-20 בני אדם, באיים הקריביים, נהרגו כשהסופה נעה צפונה מעל למפרץ מקסיקו.

שינוי המסלול של אירמה הפתיע רבים, וגרר שורה של פינויים המוניים ופתאומיים באזור טמפה. עסקים רבים לא הספיקו למגן את חלונותיהם. מספר תושבים התלוננו על התחזית, למרות החוף המערבי של פלורידה נכלל באזור הסכנה כבר תקופה ארוכה.

"במשך חמישה ימים אמרו לנו שזה הולך לפגוע בחוף המזרחי, ואז, 24 שעות לפני שזה מכה בנו, אומרים לנו שזה מגיע לחוף המערבי" אמר ג'ף בירבוהם, בן ה-52, תושב סנט פטרסבורג, "כרגיל, החזאים האלה, לא יודע למה משלמים להם כסף".

קו החוף של פלורידה נותר, כמעט כולו, תחת מעקב ואזהרות הוריקן, והתחזיות האחרונות עשויות להשתנות שוב ולבשר על מכות קשות באזורים אחרים של המדינה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!