דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

כדורגל / רגע של תקווה: משחק כדורגל ראשון באצטדיון בבירת סומליה

שלושים שנה חלפו מאז הפעם האחרונה בה התקיים במדינה השסועה משחק כדורגל מסודר באצטדיון הבירה | בשבוע שעבר נפגשו קבוצות הנוער למשחק סמלי באצטדיון שהוקם מחדש בסיוע פיפ"א | את ההתרגשות הגדולה לווה חשש שגורמי טרור ינסו לחבל באירוע

אצטדיון בנדיר במוגדישו (צילום מתוך ויקיפדיה).
אצטדיון בנדיר במוגדישו (צילום מתוך ויקיפדיה).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מאז 1988 במשך כמעט 30 שנים לא התקיימו במדינה סומליה שבמזרח אפריקה משחקי כדורגל באצטדיון עם תאורה לילית, קהל אוהדים ודשא ראוי לשמו. ביום שישי האחרון התקיים לראשונה משחק לילי חגיגי בין שתי קבוצות נוער, משחק שניסה לתת תקווה חדשה למדינה הקרועה בין מלחמות האזרחים כבר 30 שנה רצופות.

את המשחק החגיגי אירגנה התאחדות הכדורגל פיפ"א שבעזרת קרן מיוחדת בנתה מחדש את האצטדיון הוותיק במדינה, האצטדיון באנדיר, בבירת סומליה מוגדישו. האצטדיון שנחנך ב-1956 ונהנה מכמה רגעיה היפים של סומליה בזירה המקומית והבינלאומית, נהרס במהלך שנות ה-80. ב-2009 החליטה פיפ"א לשפץ את האצטדיון הלאומי, ובשבוע שעבר יצא לדרך, בעזרת התאחדות הכדורגל הסומלית, טורניר של כ400 נערים בין הגילאים 16-18.

ההכנות למשחק הגמר אותו כינה ראש העיר "אירוע היסטורי" היו קפדניות, מלוות בהתרגשות גדולה מהולה בפחד. תחת אבטחה כבדה וחשש מפיגועים של ארגונים איסלמים קיצונים, אלפי אוהדים בחרו להגיע לצפות במשחק. מספר רשתות טלוויזיה שידרו את המשחק החגיגי, שהצליח לייצר רגע של שגרה במדינה רווית המלחמות. לצד ההתרגשות, מארגני וצופי הטורניר ציפו לסיום המשחק, בתקווה שיגמר בשלום, ושאסון לא יפגע בחגיגה הצנועה הזאת, זכר למאבק הפנימיים הבלתי נגמרים במדינה המדממת.

ראש העיר טאבי אבו מוחמד אמר לתקשורת המקומית עם סיום המשחק החגיגי כי "היום זהו משחק היסטורי, שאנשים חיכו לו יותר מ-30 שנה. אני אומר לכם שמוגדישו מאובטחת ולתושביה מגיע יותר מי זה. יש פה אלפי בני אדם שצופים במשחק ואנחנו נמשיך לעשות היסטוריה" ראש העיר והתאחדות הכדורגל המקומית מקווה שהמשחק יפתח פתח לאירוח עוד משחקים בעתיד הקרוב , כאשר ברקע ישנה גם תקווה להחזיר את המשחקים הבינלאומיים לאירוח מקומי, כאשר כרגע הנבחרת המקומית החלשה נודדת ומארחת במדינות אחרות.

המשחק התקיים תחת חסות התאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א, שמגדילה מאז 2015 את ההשקעה שלה בכדורגל הסומלי, בנוסף לבנייה מחדש של המגרש באנדיר. פיפ"א לקחה תחת חסותה את הליגה המקומית , פתחה ומפתחת את כדורגל הנשים במדינה ומקיימת השתלמויות של תוכנית Grassroots במהלכה מכשירה מאמנים מקומיים ומקיימת טורנירים לילדים ונעריים מרחבי המדינה. אולריק מאתיות שניהל מטעם פיפ"א את התכנית הייחודית לפיתוח כדורגל במדינות לא מפותחות, אמר לאתר פיפ"א "ראיתי פה עבודה צוות נהדרת וזה דבר טוב לפיתוח הכדורגל. פה בסומליה, אני רואה את האנשים עובדים ביחד וזה תמיד דבר טוב כדי לקדם את הכדורגל. הכדורגל בסומליה בגדילה, סומליה עושה התקדמות גדולה ופיפ"א מחויבת בהמשך פיתוח הכדורגל בסומליה"

https://twitter.com/bedjosessien/status/906317862549250048

 

לפיתוח הכדורגל בסומליה יש עוד דרך ארוכה. הנבחרת המקומית היא מהחלשות בעולם, כאשר הניצחון האחרון שלה היה במשחק ידידות ב-2009 מול טנזניה 1:0. את המשחק אירחה סומליה בקמפלה, בירת אוגנדה. כעט בסומליה מקווים שאחרי אירוע השיא בשבוע שעבר, ההתאחדות המקומית ופיפ"א יצליחו להמשיך לקדם את הכדורגל המקומי לעתיד טוב יותר, שאולי ייתן עוד טיפה של תקווה ואור במציאות החיים הקשה אתה מתמודדים אזרחי המדינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!