דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

מינוי חינוכי / בעקבות מחאה: אורנה שמחון מונתה למנכ"לית החינוכית במקום קובלנץ

שמחון, מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, מונתה לתפקיד לאחר מחאת העובדים על ניגוד האינטרסים בו מצוי קובלנץ שהיה במקביל מנכ"ל התאגיד והחינוכית | נכון לעכשיו אמורה החינוכית להסגר באוגוסט 2018 לפי חוק השידור הציבורי

שער הכניסה למתחם הטלוויזיה החינוכית ברחוב קלאוזנר 14, תל אביב. ארכיון (צילום: Itzuvit / ויקימדיה קומונס).
שער הכניסה למתחם הטלוויזיה החינוכית ברחוב קלאוזנר 14, תל אביב. ארכיון (צילום: Itzuvit / ויקימדיה קומונס).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר מחאה ממושכת מצד ועדי העובדים בחינוכית, הודיע משרד החינוך אתמול (ראשון) על מינויה של ממלאת מקום למנכ"ל הטלוויזיה החינוכית – ד"ר אורנה שמחון, אשר תמשיך במקביל גם בתפקידה כמנהלת מחוז הצפון מטעם משרד החינוך. זאת לאחר יציאתו של המנכ"ל אלדד קובלנץ לחופשה ללא תשלום, על רקע טענות הוועדים כי תפקידו הכפול כמנכ"ל הזמני של תאגיד השידור הציבורי כאן מזה כשנתיים מהווה ניגוד אינטרסים לתפקידו בחינוכית. בוועדים מקווים כי ד"ר שמחון תיאבק על עתידה של הטלוויזיה החינוכית הצפויה להסגר על פי חוק השידור הציבורי באוגוסט 2018.

"לנוכח בקשתך לצאת לחל"ת, החלטתי לאייש את המשרה במינוי בפועל מקרב עובדי משרד החינוך" כתב מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב לקובלנץ, "למינוי זה חשיבות רבה בעיקר לנוכח תחושת אי הוודאות בה נתונים ציבור עובדי החינוכית. עובדים אלה ראויים להערכה גדולה, לאור תרומתם רבת השנים לשידור החינוכי ציבורי ולדורות רבים של ילדי ישראל. אני בטוח שלאור כישוריה, ד"ר שמחון תוביל את הטלוויזיה החינוכית באופן מקצועי, בטוח וראוי".

שקופית מחאה (ועד עובדי החינוכית).
שקופית מחאה (ועד עובדי החינוכית).

הועדים התייחסו למינוי החדש ומסרו: "ועדי העובדים בחינוכית מקבלים בברכה את מינויה של הד״ר אורנה שמחון למ״מ המנכ"ל בתחנה. הבחירה בעובדת בכירה ועתירת ניסיון לתפקיד מעידה על החשיבות שמייחסים השר נפתלי בנט ומנכ״ל משרד החינוך מר שמואל אבואב, עמו נפגשו הוועדים זה לא מכבר, למצבה של החינוכית ולתפקיד שהתחנה ממלאת בשידור הציבורי ובמערכת החינוך. יחד עם המנכ״לית הנבחרת עובדי החינוכית ומנהליה ימשיכו לפעול כדי להביא לשינוי החוק ולהבטיח את המשך פעילותה של החינוכית".

ד"ר שמחון מכהנת בתפקיד מנהלת מחוז צפון של המשרד מזה כעשור, ולפני כן כיהנה כמנהלת מחוז צפון של רשת אורט כשבע שנים, וכמנהלת בית הספר אורט ע"ש הורוביץ בכרמיאל כשש שנים. לשמחון תואר שלישי בפדגוגיה מטעם אוניברסיטת אטוש לורנד בהונגריה, תואר שני במנהל מערכות חינוך מטעם אוניברסיטת קלרק בארה"ב ותואר ראשון במדע המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה. במהלך השנה האחרונה למדה ד"ר שמחון במסגרת תכנית וקסנר למנהלים בכירים בשירות הציבורי, School Kennedy, הרווארד, שבארה"ב. במהלך שלוש השנים האחרונות היא כיהנה בתפקיד יו"ר וועדת החינוך של הוועד הישראלי לאונסק"ו, ובשנת 2014 היא עמדה בראש הוועדה לפיתוח ההון האנושי בשירות המדינה, מטעם נציב שירות המדינה.

כמו כן  זכתה שמחון במספר פרסי הצטיינות ביניהם הפרס הלאומי לאיכות ומצוינות במגזר הציבורי ע"ש יצחק רבין ז"ל, מטעם נציבות שירות המדינה ב-2017, ופרס מצוינות בינלאומי לאיכות ולמצוינות מטעם הארגון האירופאי למצוינות EFQM ב-2016.

במקביל מתקיימות שיחות בין ועדי העובדים בחינוכית לבין קובלנץ באשר לחזרת שידורי החינוכית לתאגיד השידור הציבורי כאן. כזכור, לפני כחודש הורה קובלנץ להפסיק את שידורי החינוכית בתאגיד לאחר שהעובדים העלו שקופית במחאה על פריצה חד צדדית של תאגיד השידור הציבורי כאן לזמן השידור שהוקצה להם. וועדי העובדים הודיעו כי הם מוכנים לשוב ולהשתלב בשידורי התאגיד בערוץ 11, אולם תבעו לעגן זאת בהסכם שיקבע את מסגרות השידור של החינוכית בתאגיד ואת התנאים לכך.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!