דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ספורט / גרמניה: לראשונה שפטה אישה משחק באחת מחמש הליגות הבכירות

ביביאנה שטיינהאוס בת ה-38 נכנסה אמש (א') להיסטוריה ועשתה עבודה טובה ב-1:1 בין הרטה ברלין לורדר ברמן | יו"ר ההתאחדות הגרמנית: "תקוותינו שהשופטת הראשונה בבונדסליגה תשפיע על נערות רבות, שינסו לחקות אותה"

ביביאנה שטיינהאוס שופטת כדורגלהראשונה (צילום: AP Photo/Michael Sohn)
ביביאנה שטיינהאוס שופטת כדורגלהראשונה (צילום: AP Photo/Michael Sohn)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שופטת הכדורגל ביביאנה שטיינהאוס, בת ה-38, עשתה אתמול (ראשון) היסטוריה קטנה, כשניהלה את משחק הבונדסליגה בין הרטה ברלין לורדר ברמן, והייתה לאישה הראשונה לשפוט משחק באחת מחמש הליגות הבכירות באירופה.  שטיינהאוס  הגיעה למעמד הזה אחרי שהצטיינה, במשך חמש עונות, כשופטת בבונדסליגה השנייה, וכצפוי, קיבלה העונה את השדרוג המיוחל. המשחק עצמו, אגב, התנהל תחת שיפוט מצוין והסתיים בתוצאה 1:1.

המשחק הפך לחגיגה של ממש, כשהמארחת – הרטה ברלין – הציעה למכירה 500 כרטיסי "ביביאנה שטיינהאוס", בחצי מחיר, לנשים. "אנו רוצים לתת לנשים את ההזדמנות להיות חלק מהרגע ההיסטורי הזה", נמסר בהודעת המועדון. אפילו הרטיניו הדוב – הקמע של הקבוצה – בא לברך את שטיינהאוס לפני שריקת הפתיחה.

בראיון שהעניקה, לקראת המשחק, לאתר של הרטה, תיארה שטיינהאוס את ההתרגשות מהרגע ההיסטורי המתקרב. "הציפייה שלי לשפוט את המשחק הראשון שלי בבונדסליגה היא כמובן גדולה מאוד, זהו אתגר גדול לקבוצה שלי(צוות השופטים כולו, ל.ב.) וזה סוף סוף קורה ביום ראשון, אנחנו כמובן מאוד מוכנים לזה", אמרה. בסיום המשחק, התייחסה להד התקשורתי שיצר, ואמרה כי "יש לי תחושת הקלה שזה נגמר, אני מחכה כבר למחר ושהכל יחזור לשגרה".

את קריירת השיפוט שלה, התחילה שטיינהאוס, כשהייתה בת 20, בליגת הנשים. בשנת 2001, בגיל 23 בלבד, החליטה לחרוג מהגבולות המוכרים והתחילה לשפוט גם כדורגל גברים. תחילה ניהלה משחקים בליגה הרביעית, במקביל לניהול משחקים בליגת הנשים, והפכה לאחת השופטות המובילות בגרמניה ובעולם. שטיינהאוס נבחרה חמש שנים ברציפות, בין 2007 ל-2011, לשופטת המצטיינת בבונדסליגה לנשים. ב-2008, ההצטיינות שלה הפכה לבינלאומית, כששפטה משחק באליפות אירופה לנשים.

שטיינהאוס המשיכה להתקדם, וההערכה הרבה לה זכתה באה לידי ביטוי בשנת 2011, כשנבחרה לשפוט את גמר אליפות העולם לנשים בין יפן לארה"ב. שנה מאוחר יותר, שפטה את הגמר האולימפי בלונדון, שוב בין יפן לארה"ב. לפני כחודשיים, ניהלה שטיינהאוס את את משחק הגמר של ליגת האלופות לנשים, ובמהלך הקיץ שפטה את רבע גמר יורו 2017 בין הולנד המארחת לשבדיה.

במקביל, הצטיינה שטיינהאוס גם בליגה השנייה לגברים, שם נתקלה ביחס מזלזל ובניסיון לדחוק את רגליה מהמקום אליו הגיעה בזכות כישוריה.

שטיינהאוס צריכה להוכיח את עצמה בכל שריקה או כרטיס, כאשר אלו יכולים להגיע תמיד עם אמירה סקסיסטית. כמו, לדוגמה, בנובמבר 2015, כשכרם דמירבאי, שחקנה הטורקי-גרמני של פורטונה דיסלדורף, הורחק על ידי שטיינהאוס בצהוב שני וצעק לעברה: "לנשים אין מה לחפש בכדורגל גברים!".

בהתאחדות הגרמנית החליטו לפעול נגד השחקן ביד קשה, והוא הורחק לחמישה משחקים נוספים בגין העלבת שופטת המשחק. העונש והתנצלותו הפומבית לא הספיקה לקבוצתו, שבחרה להעניש אותו באופן חינוכי, ושלחה אותו לשפוט משחק בליגת נערות מקומית.

יו"ר התאחדות הכדורגל הגרמני, ראינהרד גרינדל, אמר אחרי המשחק ביום ראשון כי "תקוותינו שהשופטת הראשונה בבונדסליגה תשפיע על נערות רבות, שינסו לחקות אותה".  נותר רק להצטרף לתקווה, ואולי בעוד עשר או עשרים שנה, נראה עשרות נשים שותפות למעמדים מסוג זה כשופטות מן המניין בליגות הבכירות בכדורגל הגברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!