דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / פלורידה: מימדי ההרס מתחילים להיחשף; 12.5 מיליון תושבים ללא חשמל

לרשויות ידוע כרגע על לפחות שישה הרוגים עקב הסופה | בג'ורג'יה דווח על שלושה הרוגים | קבוצת האיים קיז נפגעה באופן קשה במיוחד והרשויות מעריכות שיעברו שבועות עד שהתושבים יוכלו לחזור לבתיהם

תושבי פלורידה שבים אל בתיהם ורכושם שניזוקו בהוריקן אירמה (AP Photo)
תושבי פלורידה שבים אל בתיהם ורכושם שניזוקו בהוריקן אירמה (AP Photo)

מימדי הסופה אירמה, שנחלשה ומוגדרת עתה כסופה טרופית, החלו להיראות בשעה שאור הבוקר עלה מעל פלורידה: לרשויות ידוע לעת עתה על שישה הרוגים עקב הסופה ועל 12.5 מיליון תושבים שנותקו מחשמל. בג'ורג'יה, אליה הסופה הגיעה בלילה לאחר שנחלשה והפכה לסופה טרופית, דווח על שלושה הרוגים, ובדרום קרוליינה ידוע על הרוג אחד שנהרג כתוצאה מקריסת עץ שעה שניקה הריסות מחוץ לביתו.

אזור נוסף שנפגע קשה ביוחד הוא קבוצת האיים קיז, בהם מתכוונים צוותי החילוץ לעבור בכל הבתים במקומות שנפגעו. נושאת מטוסים תעגון לחופי קי ווסט כמרכז חירום, מל"טים יישלחו על מנת להעריך את מימדי הנזק, והיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן העריך כי התושבים החיים באזור, שהרשויות הגדירו את מצבו כ"משבר הומניטרי", יוכלו לחזור לבתיהם רק בעוד מספר שבועות.

תושבי פלורידה שבים אל בתיהם ורכושם שניזוקו בהוריקן אירמה (AP Photo)
תושבי פלורידה שבים אל בתיהם ורכושם שניזוקו בהוריקן אירמה (AP Photo)

במסע ההרס שלה בחוף המערבי של פלורידה, העיפה הסופה בתים, עצים, והותירה רחובות מוצפים, חוטי חשמל קרועים ועוד נזקים רבים אחרים. "אני רק מקווה שכולם שרדו", אמר מושל המדינה ריק סקוט שהוסיף כי סירות נסחפו לחופים, אני לא חושב שראיתי חניון אחד שבו לא כמעט כל המכוניות היו הפוכות".

בשל הניתוק של מרבית התשתיות, לרשויות אינם יודעים עדיין מימדי האסון, ולתושבים נמסרה הודעה כי השבת החשמל לכל הבתים עשויה לקחת שבועות מספר. סקוט הוסיף, כי לא ניתן כרגע להעריך את גודל הנזק גם מבחינה כלכלית.

"איך נצליח לשרוד כאן?" שאלה גוון בוש, אזרחית המדינה, בשעה שחיכתה מחוץ לביתה למחלצים שיובילו אותה לחוף מבטחים. "מה הולך לקרות עכשיו? אני פשוט לא יודעת".

הקלה מסויימת חשים תושבי טמפה, בה הסופה אמנם הציפה רחובות ופגעה ברשת החשמל, אך הנזק לבתים בה נחשב קל יחסית. ראש העיר בוב בקהורן אמר כי המצב לא נורא כפי שחשש. "חשבנו שנחטוף אגרוף בפרצוף", אמר בהקלה.

המשטרה במחוז מיאמי דייד מסרה כי עצרה 29 אנשים החשודים בגניבה. המשטרה בפורט לודרייל עצרה 19 אנשים שבזזו רכוש בזמן הסופה.

תושבי פלורידה שבים אל בתיהם ורכושם שניזוקו בהוריקן אירמה (AP Photo)
תושבי פלורידה שבים אל בתיהם ורכושם שניזוקו בהוריקן אירמה (AP Photo)

אמש (שני) דיווח מרכז ההוריקנים הלאומי בארה"ב כי הסופה, שהגיעה הלילה לג'ורג'יה עם רוחות במהירות של כ-85 קמ"ש, ממשיכה להיחלש. סופת טורנדו אחת לפחות דווחה על קו החוף, והן רוחות חזקות וגשמים עזים. הסופה צפויה להגיע בהמשך לאלבמה.

כבאים בג'ורג'יה חילצו אתמול כמה תושבים שעצים נפלו על בתיהם. באטלנטה פורסמה אזהרה מפני סופה טרופית והלימודים בוטלו. בג'ורג'יה מנותקים יותר מ-570 אלף בני אדם מחשמל, ובדרום קרוליינה עומד המספר על 190 אלף. בקובה דווח אמש על לפחות עשרה הרוגים בסופת ההוריקן, שרובם נמחצו למוות בקריסות בניינים, דבר שמעלה את מספר הקורבנות בקריביים ל-39 בני אדם.

ביומיים הקרובים הסופה אירמה אמורה להתקדם לאיזור אלבמה, מיסיסיפי וטנסי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!