דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שכר השוטרים

חברה ועבודה / הלחץ הציבורי עובד: הממשלה תבחן העלאת שכר השוטרים והסוהרים

לאחר חודש של הפגנות ומחאה ציבורית, הודיעה הממשלה שתקים צוות לבחינת השוואת שכר במשטרה ובשב"ס לשכר משרתי הקבע, כפי שמחייבות החלטות ממשלה קודמות | ערעור שהגישה המדינה כנגד החלטת ביה"ד לעבודה להשוואת השכר יוקפא עד להגשת המסקנות

נשות השוטרים בחיפה מפגינות בחיפה (צילום: יחסי ציבור זכות ההתאגדות לשוטרים).
נשות השוטרים בחיפה מפגינות בחיפה (צילום: יחסי ציבור זכות ההתאגדות לשוטרים).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה ביקשה מבית הדין הארצי לעבודה לדחות את ביצוע החלטתו להשוואת שכר השוטרים והסוהרים לשכר אנשי הקבע בצה"ל – כך הודיעה היום (שלישי) הפרקליטות לבית הדין. זאת על מנת להמתין למסקנות של צוות בין משרדי שידון בעניין ויציג את מסקנותיו בתוך חודש וחצי, כלומר בסוף חודש אוקטובר הקרוב. לפי הודעת הממשלה, בצוות ישתתפו מנכ"ל משרד רה"מ אלי גרונר, ראש המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון, מנכ"ל האוצר שי באב"ד, הממונה על השכר ערן יעקב ונציגי המשרד לבטחון פנים, המשטרה, שב"ס, שב"כ והמוסד.

ביוני האחרון קבע בית הדין הארצי לעבודה כי המדינה מפרה את החלטת הממשלה משנת 1979, הקובעת כי יש להשוות את שכר השוטרים והסוהרים לשכרם של חיילי הקבע (החלטה המכונה ש/33). זאת מכיוון שלא העניקה להם תוספת המכונה 'תוספת אי ביטחון תעסוקתי', אשר ניתנה לאנשי הקבע בצה"ל החל משנת 2007. באוגוסט ערער משרד האוצר על ההחלטה לבית הדין הארצי לעבודה, ובמקביל פעל לשינוי החלטת הממשלה ולביטול ההצמדה. בשבועות האחרונים נאבקים נגד המהלך משפחות השוטרים והסוהרים, וגמלאי המשטרה והשב"ס – וכעת, עם כניסת משכורות חודש אוגוסט, התגברה התסיסה גם בקרב השוטרים המשרתים עצמם. בסופו של דבר החל הליך הידברות עם הממשלה שהוריד מסדר היום את החלטת הממשלה לביטול ההצמדה.

החלטה ש/33 התקבלה על רקע חקיקת חוק האוסר על השוטרים להתאגד ולהקים ארגון עובדים אשר ייצג את עמדתם ואת בעיותיהם למול המשטרה והמדינה – ארגון הנחוץ לשוטרים במיוחד נוכח העובדה שנאסרה עליהם בפקודה כל פעילות פוליטית או פעילות מחאה.

לאחר מלחמת לבנון השנייה, החליטה ב-2006 הממשלה על תוספת שכר לנגדים אותה כינתה "תוספת אי ביטחון תעסוקתי". על פי החלטת הממשלה ש'33, התוספת הזו היתה אמורה לחול גם על השוטרים ואנשי השב"ס, אולם בפועל הדבר לא קרה. מספר גמלאי משטרה ושב"ס עתרו בנושא לבית הדין לעבודה, ובסוף חודש יוני קבע שופט ביה"ד האזורי לעבודה בת"א אורן שגב כי על הממשלה לשלם לשוטרים ולאנשי השב"ס את התוספת.

"באשר להיבט התקציבי חרף המשמעות התקציבית כבדת המשקל שיש לקבלת התביעה, ברי, כי שעה שממשלות ישראל השונות, אשר קיבלו את החלטה ש / 33 ושבו ואשררו אותה, הן לקחו בחשבון את ההשלכה הכספית שיש לכך מבחינת תקציב המדינה ותקציבי המשטרה ושירות בתי הסוהר. כך או כך, חברי הוועדה אינם יכולים להביא לביטולה באמצעות אי קבלת החלטה על אופן יישומה" כתב השופט שגב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!