דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ש"ס

פוליטי / ח"כ גואטה הודיע על התפטרותו בעקבות הסערה סביב חתונת אחיינו

ח"כ גואטה שלח את מכתב ההתפטרות שלו ליו"ר ש"ס דרעי בו הודה לו על האמון והביע תמיכה בהנהגתו | יו"ר ש"ס דרעי אמר כי לגואטה עוד נכונו תפקידים בתנועה | חבר הכנסת התפטר לאחר לחץ של רבנים בכירים

יגאל גואטה בכנסת (צילום: יצחק הררי / פלאש 90).
יגאל גואטה בכנסת (צילום: יצחק הררי / פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ח"כ יגאל גואטה הודיע הבוקר ליו"ר תנועת ש"ס, אריה דרעי על התפטרותו מהכנסת. זאת בעקבות תגובות זועמות שקיבל גואטה לאחר שהשתתף בחתונת אחיינו ההומו. לטענת גורמים שונים, היה יכול גואטה להשאר בכנסת אם היה מתנצל על ההשתתפות בחתונה, אך סירב לעשות זאת כי זה היה בבחינת עשיית שקר בנפשו.

ח"כ גואטה התראיין בשבוע שעבר לתוכניתו של רזי ברקאי בגלי צה"ל וסיפר כי השתתף בחתונה של אחיינו בו התחתן האחיין עם גבר אחר. "הוא אמר לי שהוא הומו והוא מתחתן עם גבר. אמרתי שאני עוד יותר לא מבין בזה. הלכנו כל המשפחה, אני, אשתי והילדים. בדרך כלל אני לא אומר לילדים שלי לאיזה אירועים ללכת, אבל באירוע הזה אמרתי להם שההתייצבות היא חובה. הלכנו כולנו שימחנו אותו שמחה גדולה, אבל יחד עם זה אמרתי לילדים שלי לפני שיצאנו: 'דעו שאנחנו הולכים לשמח אותו כי הוא הבן של אחותי וזו אחותי ואני רוצה לחבק אותה, אבל התורה אומרת שזה אסור ותועבה'."

במכתב ההתפטרות שלו כתב ח״כ גואטה לשר אריה דרעי כי הוא מודה לו על האמון שאיפשר את צירופו לסיעת ש״ס בכנסת אולם החליט להתפטר מהכנסת. ח״כ גואטה הוסיף ואמר לשר דרעי כי הוא מאמין בהנהגתו וימשיך לפעול למענו ולמען תנועת ש״ס ככל שיידרש.

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי, שוחח בדקות האחרונות עם ח״כ יגאל גואטה ושמע ממנו כי החליט להתפטר מהכנסת. השר דרעי אמר לח״כ גואטה כי הוא מכבד את החלטתו, הביע את הערכתו אליו והודה לו על פעילותו המבורכת ועל הרוח החדשה והנמרצת שהכניס לסיעת ש״ס. השר דרעי אמר לח״כ גואטה כי עוד לו נכונו לו תפקידים בתנועה וכי הוא משוכנע כי כישוריו יבואו לידי ביטוי.

ח"כ יעל כהן פארן, אמרה בעקבות ההתפטרות, "צר לי מאד שהכנסת מפסידה היום חבר כנסת בעל עשייה חברתית רק בגלל עמדות חשוכות. לפני מספר חודשים ח״כ גואטה סיפר לי את הסיפור על חתונת אחיינו. חשבתי אז- כל הכבוד, לא כולם חשוכים… אז כנראה שטעיתי.  גואטה במעשהו הראה שהוא מבין את החשיבות של השמירה על אחדות המשפחה, למרות המחלוקות. עצוב שש"ס מרחיקים לכת עם ההסתה ועכשיו גם מפלגים משפחות."

ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני אמרה בתגובה, "אני קוראת לח"כ יגאל גואטה לחזור בו מהתפטרותו מהכנסת כי השתתף בחתונת אחיינו ההומו. ולשר אריה דרעי אני קוראת לא לקבל את ההתפטרות. זמן טוב להיזכר שכל אדם נולד בצלם."

ח"כ יעל גרמן אמרה, "התפטרותו של ח"כ הכנסת גואטה היא מצערת ומבישה. שוב אנו עדים שחברי כנסת לא מקבלים החלטות על פי צו מצפונם אלא על פי לחץ פוליטי. גואטה השתתף באירוע משפחתי אישי ובחר לקדש את הערכים היהודים העליונים ביותר בינהם "ואהבת לרעך כמוך", הייתה זו הזדמנות של שותפיו הפוליטיים והאידיאולוגיים לתת שיעור בגדולה ואהבת חינם במקום בשנאת חינם, הזדמנות שפספסו בגדול והוא נאלץ לשלם את המחיר המחפיר".

ח״כ יאיר לפיד אמר בתגובה, "גואטה ח״כ מצוין וחבר. עצוב שבישראל 2017 ח״כ נאלץ לסיים את תפקידו בגלל שהשתתף בחתונה של שני אנשים שאוהבים אחד את השני."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!