דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מאוגדים / קפה, הפוך: עובדות ועובדי מסעדת 'קפה נואר' ממשיכים להיאבק על זכויותיהם

העובדים לא מוותרים, וממשיכים לדרוש את שמגיע להם בזכות | מאבק עובדי קפה נואר מתעצם - וההפגנות מתרחבות | בתחילת השבוע עתרה הסתדרות הנוער העובד והלומד לבית הדין לעבודה עם טענות חמורות כלפי המנהלים | ההנהלה: "אין ולא הייתה כל פגיעה בזכויות העובדים"

הפגנת עובדי קפה נואר (צילום: אור אביד)
הפגנת עובדי קפה נואר (צילום: אור אביד)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאבק עובדי מסעדת 'קפה נואר' שבתל-אביב נמשך, ולמעלה ממאה מפגינים – עובדים, ופעילי 'הסתדרות הנוער העובד והלומד', הפגינו אמש (חמישי) בשעות הערב מול המסעדה המושבתת. המפגינים דרשו את התנאים הסוציאליים הקבועים בחוק וחתימה על הסכם קיבוצי, ומחו על הפגיעה בהתארגנות מצד ההנהלה – בגינה הוגשה השבוע גם עתירה לבית הדין האזורי לעבודה.

לדברי המפגינים אשר עמדו לצד המסעדה, שאט אט התרוקנה מסועדים – הם זכו לתמיכה הן מצד העוברים ושבים והן מצד לקוחות המסעדה. חלק מלקוחות המסעדה אף פנו להנהלה בקריאה שלא להפנות עורף לעובדיה.

משמרת המחאה מול קפה נואר, מרץ 2017 (צילום: דבר ראשון).
משמרת המחאה מול קפה נואר, מרץ 2017 (צילום: דבר ראשון).

ביום שני השבוע עתרה 'הסתדרות הנוער העובד והלומד' לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בדרישה שיתערב ויעצור את התנהלות ההנהלה הפוגעת, לטענתם, בהתאגדות העובדים ובנציגיהם בניגוד לחוק. על פי כתב הבקשה, זומנו מאז תחילת ההתארגנות חמישה עובדים שהינם פעילים מרכזיים בהתאגדות לשימוע לפני פיטורים, מתוכם שני חברי ועד פעולה, ואחת מהן אף הוצאה לחופשה כפויה ללא תשלום – טרם ביצוע השימוע עצמו. כמו כן טוענים בהסתדרות כי שדרת הניהול במסעדה הפיצה מכתבים ובהם מידע כוזב אודות ההתאגדות, והתבטאה כנגד ההתאגדות בשיחות עם עובדות חדשות שהצטרפו לצוות המסעדה. לאחד מחברי ועד הפעולה שלחה הנהלת המסעדה מכתב המאיים לתבוע אותו בגין הפרה לכאורה של חוק לשון הרע, בסך 200 אלף ש"ח.

כמו כן מציין כתב הבקשה כי הנהלת החברה מנעה מהעובדים ששבתו, את התשר לו הם זכאים, בגין שעות משמרת בהן הם עבדו – ושינתה את סידור המשמרות באופן הפוגע בחברי הוועד. כמו כן נטען כי ההנהלה גייסה עובדים חדשים, ואף עובדים מעסקים אחרים של בעלי המסעדה – במטרה לשבור את שביתת העובדים ולהפעיל את המסעדה בעת שביתת משמרות. ב'הסתדרות הנוער העובד והלומד' טוענים אף כי מנכ"לית הקבוצה משכה בכוח את אחד מחברי הוועד, בשעה שהסביר ללקוחותיו שלא יוסיף לשרתם כיוון שהמשמרת שלו פותחת בשביתה, וכי עובד אחר נדחף אל מחוץ למסעדה על ידי השף.

הפגנת עובדי קפה נואר (צילום: הסתדרות הנוער העובד והלומד)
הפגנת עובדי קפה נואר (צילום: הסתדרות הנוער העובד והלומד)

נואר: אנחנו מקום עבודה יציב, הוגן, מטיב ומתגמל

"עובדי קפה נואר הינם נכס יקר ועיקרי של המסעדה וגורם מרכזי בהצלחתה. העובדים הם פניה של המסעדה,חלק ממשפחת קפה נואר, והם היוצרים את הרוח המיוחדת של קפה נואר" מסרה הנהלת קפה נואר בתגובה להפגנה ולטענות. לדבריה, תנאי ההעסקה הקיימים במסעדה כיום ובמיוחד אלו של המלצרים, הם מהמשופרים ביותר בענף כיום, וקפה נואר הינו "מקום עבודה יציב, הוגן, מטיב ומתגמל".

לטענתם, הכירו בהתאגדות העובדים ב'הסתדרות הנוער העובד והלומ'ד, "למרות אי בהירות", וקיימו דיאלוג ומו"מ ענייני, רציף, הוגן וגלוי עם נציגי הארגון ונציגות העובדים, כולל הצעות לשיפור תנאי העסקתם של כלל מחלקות המסעדה. "לצערנו למרות גמישות ונכונות רבה מצידנו, כל הצעה שעלתה נפסלה על ידי תנועת הנוער, שבחרה לנקוט בקו לעומתי, וסירוב מתמיד לכל הידברות, תוך פרסומים שקריים ביחס למשא ומתן, ולאפשרויות שהוצגו במסגרתו".

"אין ולא הייתה כל פגיעה בזכויות העובדים, ובהתארגנות, וכל הצעה שעלתה כללה שיפור בתנאי השכר של העובדים – כל טענה אחרת איננה אלא שקר גס" הדגישו. "אנחנו מקפידים לנהל באופן אחראי, וענייני את המגעים מול נציגות העובדים והארגון המייצג, ונקווה כי דרישות  לא סבירות או אינטרסים סמויים וגלויים אשר עלולים לסכל סיכום ראוי והוגן לא תהוונה חסם מפני המשך ניהול התהליך. אנו תקווה שהמשך קיום דיאלוג ענייני וסביר יצליח להביא אותנו להסכם קיבוצי הוגן וראוי לכלל עובדי המסעדה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!