דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הוריקן אירמה

ספורט וקהילה / טים דאנקן התגייס לשיקום נזקי הוריקן "אירמה" באיי הבתולה

כדורסלן העבר האמריקאי, יליד אחד האיים, הקים קרן לשיקום האיים, תרם מיליון דולר משלו וגייס, בתוך שבוע, 1.5 מיליון נוספים במימון המונים | היום, הגיע כבר לאיים, יחד עם 9,000 ק"ג מזון, וקרא לתושבי ארה"ב להצטרף למאמץ

טים דאנקן בטקס תליית גופיית המשחק שלו בסן אנטוניו, דצמבר 2016. (צילום: AP Photo/Darren Abate)
טים דאנקן בטקס תליית גופיית המשחק שלו בסן אנטוניו, דצמבר 2016. (צילום: AP Photo/Darren Abate)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הוריקן אירמה היכה קשות באיי הבתולה של ארה"ב, קבוצת איים בים הקריבי תחת חסות אמריקאית. טים דאנקן, כוכב העבר של סן אנטוניו ספרס מליגת ה-NBA, יליד אחד האיים, לא שכח מאיפה בה והחל בגיוס המונים שיסייע בשיקום הקהילה המקומית, ויעניק לה סיוע ראשוני של מוצרי מזון כדי למנוע החרפה של האסון ההומניטרי.

דאנקן, שהיה ידוע כמנהיג שקט שאינו פונה לתקשורת, הקים קרן סיוע בשם 21 US Virgin Island Relief Fund,  ופנה לתושבי ארה"ב לעזור לו לסייע לתושבי איי הבתולה. שחקן העבר הוא פנה במכתב פשוט דרך האתר The Players' Tribune. והתחיל את העבודה הקשה לגייס את הכסף ולהביא בעצמו ביחד עם מתנדבים נוספים את המזון הדרוש לתושבים.

תוך שבוע אינטנסיבי של עבודה הצליחה הקרן לגייס כ-2.5 מיליון דולר, מ1,600 תורמים שונים, בנוסף לדאנקן שהוסיף מיליון דולר משלו. היום (שבת) הגיע דאנקן, יחד עם מספר מתנדבים נוספים, עם 9,000 ק"ג מזון שחולק לתושבים המקומיים.

בראיון שהעניק ל-CNN מאאי הבתולה, תיאר דאנקן את המצב הקשה אותו פגש במקום. "יש הרבה עצים שבורים, יש הרבה בתים ללא קורת גג ורבים מהם פשוט עפו לגמרי" סיפר, "יש הרבה הרס שם, אבל יש גם הרבה אנשים בחוץ שעובדים בלנקות ולבנות מחדש, האנשים פה בעלי גישה חיובית עם תחילת התהליך של בנייה מחדש".

בתשובה לשאלה על המסר שהיה להעביר לאזראחי ארה"ב, ענה דאנקן בפשטות אופיינית כי "אני רק רוצה שאנשים יהיו מודעים, שלא ישכחו מהאיים. הם צריכים להבין שהם צריכים עזרה עכשיו ושיהיה פה תהליך ארוך של בנייה מחדש".

טים דאנקן, כמובן, לא לבד. ממשלת ארה"ב הגיעה לעזור לתושבי האיים שבשליטתה ובאחריותה, אבל דאנקן יודע שהעזרה הראשונית היא רק תחילת הדרך הארוכה, ושתושבי ארה"ב צריכים להיות חלק בשיקום הארוך יותר של איי הבתולה.

נזקי הסופות לא זרים לדאנקן, שחייב חלק מקריירת הכדורסל שלו לאחד מההוריקנים שהיכו באי הולדתו. כנער הצטיין דאנקן בשחייה ובלט במיוחד במשחים בסגנון חופשי. הוא שאף להשתתף באולימפיאדת ברצלונה ב-1992 כחלק מנבחרת השחייה של ארצות הברית. סופת ההוריקן "הוגו", שהיכתה ב-1989 באיים הקאריביים ובארצות הברית, הרסה את בריכת השחייה האולימפית היחידה באי, ודאנקן נאלץ להתאמן בשחייה באוקיינוס. השחייה באוקיינוס לא הייתה נוחה והתלהבותו מהשחייה פחתה. דאנקן לא שב לשחייה תחרותית לאחר מכן, אך השתכנע לשוב לפעילות ספורטיבית ולהתנסות בכדורסל.

מאוחר יותר הפך לאחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה. דאנקן נבחר ראשון בדראפט 1997 ע"י סן אנטוניו ספרס והפך במשך 19 העונות שלו בקבוצה לאחד הפאור פורוורדים הטובים בהיסטוריה. הוא הוביל את סן אנטוניו לחמש אליפויות והפך אותה לאחת הגדולות אי פעם.

דאנקן היה שחקן מושלם, מבחינה התקפית בשיאו הוא היה בלתי ניתן לעצירה בפוסט ובהגנה הוא היה כמעט בלתי אוויר מנווט בצורה נהדרת את הגנת הספרס. הוא שיחק 15 פעמים במשחק האולסטארס ונבחר 15 פעמים לאחת משת קבוצות ההגנה של העונה וכמובן גם 15 פעמים לאחת משלושת קבוצות שחקני העונה. הוא סיים את הקרירה המקצוענית שלו עם מספרים היסטוריים 31,668 נקודות, 17,950 כדורים חוזרים, ו-3588 חסימות

בניגוד לרב כוכבי הליגה, הידועים בהתנהלות המוקצנת על המגרש ומחוצה לו, דאנקן היה תמיד הכוכב השקט, זה שלא מתייחס באמת לתקשורת והדבר היחיד ששינה לו זה להיות המנהיג השקט של קבוצתו. בדומה לקארים עבדול ג'אבר, דאנקן ידע בשקט המופתי שלו להשרות רוגע ולהוביל את שחקני קבוצתו אחריו לעבר כל מטרה שהקבוצה תציב, הנהגה מרגיע ומפזרת ביטחון שגם אחרי נפילות אדירות כמו ההפסד האליפות למיאמי ב2013 עם השלשה של ריי אלן בסוף המשחק השישי, דאנקן ידע לאסוף שוב את חבריו לקבוצה ובמקום להתפרק, להצליח להעמיד עונה גדולה יותר בדרך לניצחון מתוק בשחזור הגמר מול מאימי. ואליפות חמישית בלתי נתפסת לקבוצה, למרות שאף אחד לא האמין שהם מסוגלים לזה.

דאנקן שידוע כאיש של מעשים גדולים, בחר לקחת אחראיות כשהבין שתושבי איי הבתולה צריכים אותו הפעם כאדם גדול ולא כשחקן כדורסל. דאנקן בחר להשתמש בפרסום שלו כדי לקדם את המטרה המידית – לגייס תרומות בשווי 2.5 מיליון דולר תוך שבוע ימים ולהפוך לפנים והנפש החיה בבנייה מחדש של איי הבתולה.

דאנקן מגלם במעשיו מנהיג אמיתי, ללא הרבה מילים ופרסום אישי. מוביל חבורה אמיצה של אנשים בדרך חדשה לשיקום החיים שלהם לאחר האסון האנושי הכבד שפקד אותם, מוביל במעשים, גיוס תרומות ,קניית המזון, הטסה שלו לעבר איי הבתולה, חלוקה שלו, גיוס מתנדבים צעירים ואפילו את השנוא עליו ביותר, דיבור עם התקשורת, הכל אבל הכל למען מי שבאמת צריך אותו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!