דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

בארץ / המפכ"ל על אלימות השוטרים בהפגנת החרדים: "על פניו, לא מוצדקת"

אלשיך התייחס לאלימות מצד השוטרים אתמול בירושלים, ואמר כי "הרגשתי רע כשראיתי את הסרטונים" | על החקירות נגד ראש הממשלה: "אנחנו הולכים לשנה מורכבת בעניין הציבורי. הופכים כל אבן כדי להגיע לחקר האמת"

המפכ"ל לשעבר  רוני אלשייך. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
המפכ"ל לשעבר רוני אלשייך. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, התייחס הבוקר (שני) לאלימות השוטרים בהפגנת החרדים אתמול בירושלים. "הרגשתי רע כשראיתי את הסרטונים" אמר המפכ"ל באירוע הרמת כוסית במטה הארצי, "אם שוטר איבד שליטה – הוא ישלם על זה". מוקדם יותר, הודיעה המשטרה כי תבדוק את הטענות ותעביר אותן במידת הצורך למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש).

"אני לא מצדיק את זה, אולי יש שוטרים שצריכים להעמיד לדין" הוסיף אלשיך, "הייתה אלימות קשה של החרדים. הפעלת הכוח מולם, על פניו, לא מוצדקת. לאחר סיום חקירת מח"ש נערוך בדיקה משלנו".

הפגנת חרדים בירושלים (יונתן זינדל / פלאש90).
הפגנת חרדים בירושלים (יונתן זינדל / פלאש90).

מפכ"ל המשטרה התייחס גם לחקירות כנגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר כי "אנחנו הולכים לשנה מורכבת בעניין הציבורי. הופכים כל אבן כדי להגיע לחקר האמת".

הרב הראשי לישראל, דוד לאו, הגיע גם הוא לטקס הרמת הכוסית המטה המרכזי של המשטרה, שהתקיים בנוכחות השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. בדבריו הזכיר הרב לאו את הפעלת האלימות החריגה נגד מפגינים. "למרות החריגה שהייתה אתמול הדבר איננו מאפיין את המשטרה" אמר, "על כל השוטרים לזכור כי ברור שהדרך היא לתת כבוד לכל אחד ואחת, כמו שהתרגשנו לפני שבוע לראות את השוטרת מגישה מים למפגינה הנכה, כי בצלם אלוקים ברא את האדם".

חרדים שהפגינו אתמול בירושלים מחו על מעצרו של נכדו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, שנחת בארץ לאחרונה ונעצר מאחר ולא התגייס לצה"ל. המפגינים יצאו מכיכר השבת לכיוון לשכת הגיוס, עד שבשלב מסוים קרא קצין משטרה למפגינים להתפזר. רבים מהמפגינים לא התפזרו, וחלקם אף יידו אבנים לעבר המשטרה ושכבו על הכביש כדי לעצור את התנועה. המשטרה החלה בשימוש באמצעים לפיזור הפגנות. בעימותים שנוצרו במקום נעצרו שמונה אנשים, ושניים נפגעו באורח קל ובינוני, ופונו לקבלת טיפול.

חסימת כביש במהלך הפגנת חרדים בירושלים (יונתן זינדל / פלאש90).
חסימת כביש במהלך הפגנת חרדים בירושלים (יונתן זינדל / פלאש90).

ההפגנות הסתיימו כשח"כ משה גפני (יהדות התורה) עדכן כי הגיע להבנות עם שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כי נכד האדמו"ר שנעצר ישוחרר לביתו עד ראש השנה, כדי להיות עם בני משפחתו בחגים. בעקבות כך ההפגנה הסתיימה, האדמו"ר הורה לתלמידיו לשוב ללמוד והודיע שיצאו ידי חובת מחאה.

בתמונות ובסרטונים שצולמו בהפגה נראה כי המשטרה השתמשה בכוח רב לפיזור ההפגנה, ורבים מהמשתתפים התלוננו על שימוש מופרז בכוח מצד המשטרה. בסרטון מעורר מחלוקת נראה שוטר כשהוא דוחף בחוזקה גבר חרדי ומפיל אותו על הכביש.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!