דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / עיצומים באמישראגז: "ההנהלה שמה לה למטרה לשבור את העובדים"

לדברי ועד העובדים החברה, העיצומים באים על רקע מה שהגדירו כ"סחבת במו"מ הקיבוצי" | לטענתם, בחלק מהסניפים הוחלפו מנעולים על מנת למנוע את כניסת עובדים אליהם תוך פרסום הודעה כי הסניפים סגורים על רק עיצומי העובדים

בלוני גז (צילום אילוסטרציה: פלאש90)
בלוני גז (צילום אילוסטרציה: פלאש90)

ועד העובדים הארצי באמישראגז הודיע היום (שני) כי מאות עובדי החברה, אחת הגדולות בענף בישראל, החלו לנקוט פתחו בצעדים ארגוניים בכל תחומי הפעילות של החברה ברחבי הארץ. ברקע לצעדים אלו טענות העובדים למבוי הסתום במשא ומתן להסדרת זכויות העובדים בהסכם קיבוצי חדש. עוד טוענים העובדים לשורה של צעדים חד-צדדיים של הנהלת אמישראגז, הפוגעים ביחסי העבודה בחברה.

במסגרת הצעדים הארגוניים שהחלו היום, לא יהיה מענה טלפוני במרכזי החברה, יחולו שיבושים קשים במתן השירות בסניפים, לא תהיה מכירה או אספקה של גרילים או מיכלי גז, ולא יינתנו שירותי הרכבה. הטכנאים יעבדו במתכונת חירום בלבד ויטפלו רק במקרי דליפות ונזילות.

המשא ומתן בין נציגות העובדים להנהלת החברה מתנהל קרוב לעשרה חודשים, אך לטענת העובדים לא הושגה בו, עד כה, התקדמות של ממש והוא היה רצוף בניסיונות שיטתיים של החברה לפגוע בכוחם הארגוני של העובדים.

לדברי ועד העובדים, המשבר במערכת יחסי העבודה באמישראגז הגיע לשיאו הבוקר כשהנהלת החברה החליפה את מנעולי הדלתות בסניפי החברה בראשון לציון, באר שבע ורמלה על מנת למנוע את כניסת העובדים, תוך פרסום הודעה כי הסניפים סגורים על רק עיצומי העובדים. עוד טענו כי החברה הרחיקה לכת, ותגברה את הסניפים שנותרו פתוחים באמצעות מערך שירות קבלני החוץ.

במכתב ששלח הבוקר למנכ"ל החברה, עידן בן ארי, בו הודיע על הפתיחה בעיצומים, התייחס עוזר יו"ר הסתדרות המעו"ף ומחזיק תיק הגז בהסתדרות, עדי זמיר, גם לצעדים אלו של ההנהלה.

"את כל גבולות ההגינות הבסיסיים במערכת יחסי עבודה פרצה היום הנהלת אמישראגז, כאשר באישון לילה הוחלפו הצילינדרים בסניפי באר שבע, ראשון לציון ורמלה, על מנת שעובדות ועובדי הסניפים לא יוכלו להיכנס למקום עבודתם" כתב זמיר, "אין מילה אחרת לתאר סיטואציה זו, שבה עובדים המועסקים בחברה מזה עשרות שנים מגיעים למקום עבודה סגור מבלי לקבל כל התראה על כך – מלבד 'בושה'. ולא, אין עסקינן ב'שביתת מגן', פעולות ההנהלה מאמש ומהיום אינן עומדות בכללי הפסיקה וכל טענה בדבר 'שביתת מגן' לא תחזקנה מים".

מודעה על דלת סניף באר שבע (צילום: דוברות ההסתדרות)
מודעה על דלת סניף באר שבע (צילום: דוברות ההסתדרות)

.יו"ר ועד העובדים הארצי באמישראגז, אלי חזות, אמר היום כי "החברה משקיעה משאבי עתק בעורכי דין על מנת לרפות את ידי העובדים ולהחליש את כוחנו הארגוני. הניסיון לרמוס את החלשים ביותר, על גב העובדים ותוך פגיעה בלקוחות החברה, חושף התנהלות בעייתית ושיטתית של ההנהלה ששמה לה למטרה לשבור את העובדים ולכרסם בהתארגנות תוך מסע איומים של הנהלת החברה על העובדים".

"הדבר כואב שבעתיים, כי אנו יודעים שאפשר גם אחרת" הוסיף, "במקביל למאבק שלנו, ראינו איך נוהגת ההנהלה של המתחרים, כאשר סופרגז דאגה לחתום מול עובדיה על הסכם קיבוצי שמכבד את שני הצדדים וזאת ללא אף יום אחד של שביתה או עיצומים. המאבק שלנו הוא לא רק מאבק על תנאים הוגנים יותר אלא מאבק על צדק חברתי, מאבק שבא להעביר מסר, כי אף מעסיק לא נמצא מעל החוק".

על פי הוועד, הפערים העמוקים בין הצדדים במסגרת דיוני המשא ומתן, מגיעים על רקע הסחבת שנוקטת הנהלת אמישראגז וסירובה העיקש לשפר את תנאי העסקתם של עובדי החברה, שלטענתם הם מהנמוכים בענף.

לדבריהם, עובדים רבים בחברה משתכרים כיום שכר מינימום בלבד, ולמעלה מעשור שלא היו העלאות שכר בחברה. העובדים דורשים לשפר את שכרם ואת תנאי העסקתם, תוך דגש על צמצום הפערים בין עובדי החברה והרחבת תחולת ההסכמים הקיבוציים על עובדים המועסקים במתכונות העסקה אחרות, כגון עובדים שעתיים.

חברת אמישראגז שמספקת שירות לכ-280 אלף בתי אב במגזר הפרטי ולכ-25 אלף בתי עסק, היא מחברות הגז המובילות בארץ הן בתחומי ההובלה והן בתחומי אספקת הגז.

תגובת אמישראגז לדברים: "אמישראגז ערוכה ופועלת לאספקה סדירה ושוטפת של גז ושרותי טכנאים לקהל לקוחותיה ברחבי הארץ.

החברה מקיימת מזה מספר חודשים משא ומתן ענייני ומקיף עם נציגי העובדים וההסתדרות. למרבה ההפתעה החליט ועד העובדים לנקוט בעיצומים דווקא בערב ראש השנה ולנסות ולשבש את אספקת הגז ללקוחות החברה, תוך נסיון להפעלת לחץ על ידי עיצומים. לצערנו, במקום להמשיך ולנהל מו"מ בוחר ועד העובדים לנקוט בצעדים לפגיעה בתהליך ולפעול בדרך של פגיעה בצרכנים.

לאור עיצומים אלו, ובלית ברירה, נאלצה החברה להעביר את הפעילות של מספר קטן ביותר של סניפים שובתים והכל כדי להמשיך ולתת שרות ללקוחות החברה ועל מנת לאפשר ללקוחות להמשיך ולקבל שירות מיטבי. נדגיש שוב כי החברה ערוכה לאספקת גז שוטפת, ולא צפויה פגיעה באספקה ושרותים בעקבות העיצומים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!