דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

משפט ופלילים / כתב אישום שני הוגש נגד צעיר שתקף מינית קטינים באופן שיטתי

הצעיר נעצר לאחר שהוריהן של ילדות שתקף פנו למשטרה | הם לא ידעו כי אותו אדם ביצע מעשים שכאלה בילדים רבים אחרים, וכי לפני שנה הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות דומות | למרות זאת, קבע ביהמ"ש כי הוא ישוחרר בתנאים מגבילים, החלטה שלעת עתה חל עליה עיכוב ביצוע

מעצר (צילום אילוסטרציה: אביר סולטן / פלאש 90)
מעצר (צילום אילוסטרציה: אביר סולטן / פלאש 90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

צהרי יום שבת בפתח תקווה, ושתי אחיות בנות 6 ו-8 יוצאות לשחק בגינה הציבורית הקרובה לביתן. גבר בן 19, אליו נתייחס מעתה כאל י', מגיע גם הוא למקום. הוא יושב ומחכה עד שהגינה תתרוקן מאנשים, ורק אז ניגש לילדות ושואל האם הן רוצות לשחק איתו מחבואים. הן מסכימות, ו-י' תוקף את השתיים ומבצע בהן מעשים מגונים.

הורי האחיות שפנו לפני כשבועיים למשטרה, לא ידעו כי המקרה בו בוצעו המעשים המגונים בבנותיהן לא היה המקרה הראשון בו י' תקף מינית ילדות וילדים. חוקרי המשטרה שתחקרו את י', גילו שמזה חודשים י' מטריד ותוקף מינית קטינים. ל-י' הייתה שיטת עבודה. הוא ידע באילו אפליקציות ילדות נמצאות ומשחקות, וכיצד ניתן לפנות אליהן ולגרום להן לתת לו את מספרי הטלפון שלהן – לא פעם על ידי התחזות לבן גילן. מהרגע שבו השיג את פרטי הקשר של הילדות, י' החל להטריד אותן מינית ולבצע בהן מעשים מגונים. באפריל השנה למשל, י' פנה בוואטסאפ לילדה בת 10 וביקש ממנה לשלוח לו תמונה שלה. לאחר ששלחה תמונה וגילה הצעיר היה ברור, הוא המשיך וביקש ממנה לשלוח לו תמונה שלה ללא בגדים. במאי, י' התכתב עם קטין בן 14.5, ושאל אותו אם הוא רואה פורנו. לאחר שהקטין אמר שהדבר מגעיל אותו, י' אמר לו שהוא תכף יצטרך לעשות את הדברים האלה עם חברתו, וסיפר לו איך ניתן למצוא באפליקציות שונות קבוצות משחק בהן יש רק ילדות. בהמשך, י' שלח לקטין תמונות וסרטונים פורנוגרפיים, וביקש ממנו לשלוח לו בחזרה סרטון שלו מאונן. הקטין סירב וניתק את הקשר עם י'. באותו חודש י' הטריד מינית ילד נוסף, בן 10 בלבד.

מקרה נוסף המתואר בכתב האישום התרחש במהלך התכתבות וואטסאפ אותה ניהל י' עם קטין בן 12. במהלך ההתכתבות י' תיאר את איבר מינו, ביקש מהקטין להזמין לשיחתם קטינה נוספת בת 12, ושאל את הקטין שאלות חודרניות הנוגעות לאיבר מינה של הילדה. בהמשך, י' שלח לקטין תמונות פורנוגרפיות, ואמר לו כי הוא מתכנן לשלוח לו סרטון של ילדה מאוננת. הקטין ביקש מ-י' שלא לעשות זאת. י' לא חדל, אלא המשיך להתכתב עם הקטין כשהוא מתחזה לילדה בת 11 והציע לו הצעות מיניות.

מסכת מעשי ההטרדות המיניות והמעשים המגונים בהם י' מואשם אינה נגמרת כאן. היא נמשכת ונמשכת לאורך חודשים ארוכים, וכיום י' מואשם בתקיפת שבעה ילדים וילדות, הצעירה בהם בת 6 בלבד.

שאלה שיכולה להישאל בשלב זה, היא האם כל מעשי התקיפה האלה יכלו להימנע. על מנת לענות על שאלה זו, צריך לקפוץ קדימה, לשבוע הזה ממש, בו הגישה הפרקליטות את כתב האישום שלה נגד י', ובנוסף אליו – בקשה למעצר עד תום הליכים. לבקשת המעצר הוסף פרט שלא ניתן להפריז בחשיבותו. מסתבר כי נגד י' כבר הוגש כתב אישום אחר לפני למעלה משנה. גם בו, י' מואשם בביצוע מעשה מגונה בילדה בת 7, בגן משחקים – עבירה כמעט זהה לעבירה אותה ביצע בתחילת החודש.

לפי המתואר בבקשה, לפני למעלה משנה י' פנה לילדה בת 7 בגן משחקים, ביקש ממנה להוריד את תחתוניה, נגע באיבר מינה, התפשט וגרם לה לגעת באיבר מינו. נגד י' הוגש אז כתב אישום, והוא הודה בביצוע המעשה המגונה במהלך הכרעת הדין בעניינו. בשלב הבא, י' שולב בהליך טיפולי, ושירות המבחן לנוער המליץ להקל בתנאיו שוב ושוב, עד למצב בו י' שהה במעצר ביתי לילי בלבד. יש לציין כי בעת הגשת כתב האישום הראשון נגדו, י' היה קטין ונשפט בבית משפט לנוער.

מדובר למעשה באדם שתקף בצורה קשה וחמורה ילדה בת 7, נתפס, הוגש נגדו כתב אישום, הוא הודה במעשיו – ולמרות זאת המשיך לשוטט ברחובות בחופשיות, והתאפשר לו להמשיך ולפגוע בשורה ארוכה של ילדים וילדות נוספים.

כאמור, השבוע הוגש כתב אישום חדש, שני במספרו, נגד י'. בנוסף, הוגשה לבית משפט השלום בפתח תקווה בקשה לעצור את י' עד תום הליכים. בקשת המעצר כללה שישה סעיפי אישום הגוללים את ששת המקרים בהם תקף י' קטינים וקטינות בשנה האחרונה. הבקשה גם מאזכרת את כתב האישום הראשון, בטענה כי כבר כיום י' נמצא בהליך שיקומי, ולמרות זאת ממשיך ומבצע עבירות. זאת, כמו גם הנגישות הגדולה למדיה הקיימת היום, והעובדה כי חלק מעבירותיו של י' דורשות אך ורק נגישות לאינטרנט, הן ביסוס לכך שאין חלופה למעצרו.

בבקשת המעצר של י' נכתב כי "קיים יסוד סביר לחשש ששחרורו יפגע בביטחון הציבור כולו ובביטחונן של קטינות בפרט, וזאת לאור טיב העבירות ואפשרות ביצוען הקלה והנגישה". למרות כל הטיעונים הללו, ולמרות אופי עבירותיו של י' ומה שתואר בכתב האישום כ"דפוס פעולה שיטתי ואובססיבי", בקשת המעצר עד תום הליכים לא התקבלה על ידי בית המשפט, אלא נקבע כי י' ישוחרר בתנאים מגבילים. כרגע על החלטה זו ניתן עיכוב ביצוע, והפרקליטות שוקלת להגיש עליה ערר.

בקשת המעצר של י' מלמדת גם כי י' מודה בביצוע רוב העבירות המיוחסות לו, ובחלק מהמקרים טוען כי לא היה מודע לגילאי הקטינים. זו למעשה הפעם השנייה בה י' מודה בביצוע עבירות מין נגד קטינים. בפעם הראשונה הוא היה קטין, דבר שזיכה אותו ביחס מקל מצד בית המשפט. הפעם הוא בגיר, שנתפס לאחר ביצוע שורה ארוכה של עבירות מין קשות בקטינים, ופעולותיו מתוארות על ידי התביעה כשיטתיות, אובססיביות, ומסוכנות לציבור. האם גם הפעם יזכה ליחס שכזה?

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!