דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

מדיני / פגישת נתניהו טראמפ: השלום בין ישראל לפלסטינים הוא מטרה

עוד בפגישתם בניו-יורק הצהירו השניים הצהרות משותפות בהן התייחסו ל'הסכם הגרעין הנורא' עם איראן, כפי שמכנה אותו טראמפ | היום (ג') צפויים השניים לנאום בפתיחת עצרת האו"ם | לאחר הפגישה: מעטפה חשודה נוספת בקונסוליה הישראלית בעיר

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 18 בספטמבר 2017 (צילום: אבי אוחיון/ לע"מ)
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 18 בספטמבר 2017 (צילום: אבי אוחיון/ לע"מ)
שי ניר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגשו אתמול (שני) בעיר ניו-יורק. היום צפויים לנאום שני המנהיגים בפתיחה השנתית של המושב ה-72 של העצרת הכללית של האומות המאוחדות. ניו יורק היא התחנה האחרונה בנסיעת העבודה של נתניהו לאחר שביקר במדינות אמריקה הלטינית. בפתח פגישתם מסרו נתניהו וטראמפ הצהרות לתקשורת.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/909823695299981313?s=08

"אני רוצה לומר שתחת מנהיגותך, הברית בין אמריקה וישראל מעולם לא הייתה חזקה יותר, מעולם לא הייתה עמוקה יותר. זה בא לידי ביטוי גם בדרכים שאנשים יכולים לראות וגם בדרכים שהם לא יכולים לראות, אז אני רוצה להודות לך על כך" אמר נתניהו לנשיא טראמפ. ביחס לנושא הסכם הגרעין האיראני הדגיש נתניהו כי טראמפ הצהיר כי הוא מתנגד להסכם, "אני מצפה לדון איתך במה שאתה מכנה בצדק 'הסכם הגרעין הנורא' עם איראן ובאופן שבו ניתן לבלום את תוקפנותה ההולכת וגדלה של איראן באזור, בייחוד בסוריה". ביחס לנושא הסכסוך הישראלי פלסטיני ויחסי ישראל והעולם הערבי אמר נתניהו כי, "אנו נדון בדרכים בהן נוכל לממש את ההזדמנויות לשלום בין ישראל לפלסטינים ובין ישראל והעולם הערבי. אני חושב שהדברים הללו הולכים יחד, ואנו מצפים לדון באופן שנוכל לקדם את שניהם".

נתניהו הודה לטראמפ "שתחת הנהגתו" עמדתה של ארה"ב כלפי ישראל באו"ם, "היא חד משמעית, חזקה, ברורה וחדורת אמונה, ואני רוצה להודות לך, בשם עם ישראל ובשם ידידיה הרבים של ישראל ברחבי העולם".

טראמפ אמר בדבריו כי בשיחתו עם נתניהו הם ישוחחו "על דברים רבים" אך הדגיש את נושא השלום עם הפלסטינים ואמר, "זה יהיה הישג פנטסטי. אנחנו שמים את זה כמטרה. אני חושב שיש לזה סיכוי טוב לקרות". טראמפ הוסיף כי, "אנשים רבים יאמרו שאין שום סיכוי. אני חושב שעם היכולת של ביבי ולמען האמת, גם של הצד השני, אני באמת חושב שיש לנו סיכוי. אני חושב שישראל תרצה לראות זאת וכך גם הפלסטינים וגם הממשל האמריקני ירצה לראות זאת. אנחנו עובדים על זה חזק מאוד. ההיסטוריה אומרת שזה בלתי אפשרי – לדעתי זה אפשרי".

מאוחר יותר קיים נתניהו שורה של פגישות מדיניות עם מנהיגי פנמה, יפן ורואנדה. בהודעת לשכת נתניהו נמסר כי בפגישה עם נשיא פנמה חואן קרלוס ורלה, דנו השניים בחשיבות חיזוק שיתופי הפעולה בין המדינות. שני המנהיגים הזמינו "איש את רעהו" לביקור. בפגישה עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה, נדונו חיזוק שיתופי הפעולה הכלכליים בדגש על הגנת סייבר, פתיחת קו תעופה ישיר ועוד. אבה הזמין את נתניהו לביקור בטוקיו. בפגישה עם נשיא רואנדה פול קגמה נדונו העמקת שיתוף הפעולה יחד עם מדינה שלישית.

זמן קצר לאחר שהסתיימה ישיבת המנהיגים דווח כי אל הקונסוליה הישראלית בניו-יורק הגיעה בפעם השניה השבוע מעטפה חשודה המכילה אבקה לבנה. יחידת סילוק פצצות של משטרת ניו-יורק הגיעה למקום לחקור את המקרה. ביום שישי בשבוע שעבר הגיעה לקונסוליה מעטפה עם חומר חשוד ולצידה איום ישיר על חייו של נתניהו. הקונסוליה נסגרה לזמן מה עד שהסתיים הליך החקירה במקום.

היום ינאם נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם. עפ"י הצהרותיו מהימים האחרונים נאומו צפוי להתמקד בנושא תכנית הגרעין האיראני לאור איומי מנהיגיה להשמיד את מדינת ישראל, איראן כמספקת תשתית ומימון לטרור האיסלמי הפוגע באוכלוסיה אזרחית ברחבי העולם והצורך להתאחד במלחמה בטרור וקריאה לביטולו של הסכם הגרעין. בשבוע שעבר בפגישתו עם נשיא ארגנטינה מאוריסיו מקרי, בבואנו איירס, אמר נתניהו על הסכם הגרעין כי, "עמדתנו ברורה, זוהי עסקה רעה. יש לתקן אותה או לבטל אותה. זוהי עמדתה של ישראל". כזכור הסכם הגרעין האיראני מוערך על ידי הגורמים הבינלאומיים השונים כהסכם אשר מקויים ומשיג מטרותיו, בכך שהוא מרסן את שאיפותיה הגרעיניות של איראן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!