דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רעידת אדמה

כשהאדמה רעדה / רעידת האדמה במקסיקו - הסיכויים לחלץ ניצולים הולכים ופוחתים

עד כה דווח על 225 הרוגים ברעידת האדמה במרכז המדינה, אך המספר צפוי לעלות למרבה הצער | המשלחת הישראלית, לצד משלחות נוספות מהעולם, נחתה הבוקר במקסיקו וסייע בכל שידרש | 52 בני אדם חולצו בחיים עד כה

מבצע החילוץ במקסיקו סיטי (צילום: AP Photo/Anthony Vazquez).
מבצע החילוץ במקסיקו סיטי (צילום: AP Photo/Anthony Vazquez).
יונתן קירשנבאום

צוותי החילוץ ומתנדבים ממשיכים בניסיונות לחלץ את האנשים התקועים תחת ההריסות במקסיקו, לאחר שרעידת אדמה בדרגה 7.1 בסולם ריכטר פגעה בדרום המדינה שלשום. רעידת האדמה פגעה באזורים מאוכלים בצפיפות במקסיקו סיטי וסביבתה, וכרגע ידוע על 225 הרוגים ויותר מ-2,000 פצועים. מספרם, למרבה הצער, צפוי לעלות ככל שמסע החילוץ ימשיך.

רעידת האדמה היא הקטלנית ביותר במקסיקו, מאז רעידת האדמה של 1985 שהתרחשה למרבה הזוועה באותו תאריך. הממשלה הפדרלית הכריזה על מצב אסון במקסיקו סיטי, ושיחררה כספי חירום בכדי לסייע לניצולים. הנשיא, אנריקה פנה נייטו, אמר כי הורה לכל בתי החולים לפתוח את דלתותיהם לפצועים.

מחלצים מבקשים שקט מקהל צופים בעודם מחפשים ניצולים בין הריסות בניין מגורים במקסיקו סיטי לאחר רעידת אדמה בעוצמת 7.1 בסולם ריכטר (AP Photo/Gustavo Martinez Contreras)
מחלצים מבקשים שקט מקהל צופים בעודם מחפשים ניצולים בין הריסות בניין מגורים במקסיקו סיטי לאחר רעידת אדמה בעוצמת 7.1 בסולם ריכטר (AP Photo/Gustavo Martinez Contreras)

רעידת האדמה התרחשה כשבועיים אחרי רעידת אדמה ברמה 8.4 בסולם ריכטר, אשר פגעה בחופה המערבי של המדינה. גם רעידת אדמה זו גבתה מחיר אנושי כבד- כמעט 100 בני אדם נהרגו, ואלפים נותרו ללא בית.

נשיא מקסיקו, אנריקה פנה נייטו, הכריז על שלושה ימי אבל לזכר הרוגים, וצייץ כי "מקסיקו חולקת את כאבכם". צוותי החילוץ, יחד עם מספר גדול של מתנדבים, עוסקים כעת בניסיון לפנות את ההריסות ולהציל את האנשים הלכודים שעוד נותרו בחיים. ראש עיריית מקסיקו סיטי, מיגל אנחל מנצ'רה, אמר כי עד כה חולצו מההריסות 52 בני אדם חיים.

עם זאת, ככל שהזמן חולף, קטנים הסיכויים למציאת ניצולים נוספים. כשנשאל אחד המתנדבים אם קיים עוד סיכוי למצוא ניצולים חיים הוא ענה, "אנחנו שומעים רחשים, אבל אנחנו לא יודעים אם הם מגיעים מלמעלה או למטה. אנחנו לא יודעים אם זה הקירות שקורסים לאט או מישהו קורא לעזרה מלמטה".

המתנדב סיפר כי רבים מהמחלצים נאלצים לפעול ללא ציוד וחופרים בהריסות בעזרת ידיהם, "חפרנו בהריסות וזחלנו לתוכם" הוא מספר. "הצלחנו להגיע לתוך כיתה שקרסה. ראינו כמה כסאות ושולחנות מעץ. הדבר הבא שראינו היה רגל, ואז כשהתחלנו להזיז את ההריסות גילינו ילדה ושני מבוגרים".

סגן שר החינוך של מקסיקו, חוויאר טרויניו, אמר ש-21 ילדים ו-4 מורים נהרגו בקריסת בית ספר, כש 30 תלמידים עדיין נמצאים תחת ההריסות, וצוותי חילוץ עושים מאמצים לחלץ את השורדים. פרידה סופיה, אשר חולצה לאחר שידה נחשפה במאמצי פינוי ההריסות, אמרה כי תלמידים נוספים נלכדו בסביבתה, אך היא איננה יודעת אם הם עוד בחיים.

המשלחת הישראלית נוחתת במקסיקו (צילום: משרד החוץ)
המשלחת הישראלית נוחתת במקסיקו (צילום: משרד החוץ)

צוותי חילוץ מארבע מדינות הגיעו לסייע במאמצים במקסיקו, ביניהם משלחת ישראלית. המשלחת הישראלית יצאה אתמול לכיוון מקסיקו סיטי ונחתה היום ב-12:30 שעון ישראל. שגריר ישראל במקסיקו, יוני פלד, וסמנכ"ל משרד החוץ המקסיקני פגשו את המשלחת בשדה התעופה. המשלחת הישראלית הייתה הרביעית להגיע למדינה, אחרי משלחות מהונדורס אלסלבדור ופנמה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!