דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / מנהיג קוריאה הצפונית: טראמפ "ישלם ביוקר" על איומיו

בפנייה ישירה, ויוצאת דופן, הגיב הלילה (ו') קים ג'ונג און לנאום הלוחמני של נשיא ארה"ב באו"ם, בו איים להשמיד את המדינה | קים אמר כי טראמפ "לא ראוי להיות המפקד העליון של מדינתו" ואיים "לאלף אותו באש"

נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא קוריאה הצפונית קים ג'ונג און (צילום: AP).
נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא קוריאה הצפונית קים ג'ונג און (צילום: AP).

בנאום תוגבה ישיר ויוצא דופן שנשא הלילה (שישי), כינה מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, את נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, "לוקה בנפשו" ואמר כי "ישלם ביוקר" על איומיו, רמז אפשרי לניסויי טילים עוצמתיים יותר בעתיד הקרוב. עוד אמר קים כי טראמפ "לא ראוי להיות המפקד העליון של מדינה". הוא אף תיאר את הנשיא האמריקאי כ"נבל וגנגסטר שאוהב לשחק באש".

שעות מאוחר יותר, דווח כי שר החוץ של קוריאה הצפונית אמר שמדינתו עשויה לבחון פצצת מימן באוקיינוס השקט, כדי למלא את התחייבותו ל קים לפעול "ברמה הגבוהה ביותר" כנגד ארה"ב.

קים ג'ונג און צופה בפצצת מימן שקוריאה הצפונית טוענת שיש בידה יכולת להרכיב על טיל בליסטי (צילום: Korean Central News Agency/Korea News Service via AP)
קים ג'ונג און צופה בפצצת מימן שקוריאה הצפונית טוענת שיש בידה יכולת להרכיב על טיל בליסטי (צילום: Korean Central News Agency/Korea News Service via AP)

הצהרתו של קים הייתה יוצאת דופן גם בכך שנכתבה בגוף ראשון. על פי ממשלת קוריאה הדרומית, הייתה זו הפעם הראשונה בהיסטוריה בה פנה מנהיג מקוריאה הצפונית אל העולם באופן ישיר כל כך. מספר מומחים ראו בדבר סימן ברור לכך שקוריאה הצפונית עומדת להגביר את הקצב, המהיר גם כך, של ניסויי הטילים שלה, שכוללים גם טילים המיועדים לפגיעה במטרות בשטח ארה"ב וברחבי אסיה.

"אגרום לאיש שמחזיק בזכות הפיקוד העליון בארה"ב לשלם ביוקר על על הנאום בו קרא  להשמדה המוחלטת של הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה", צוטט בהצהרה שפרסמה הבוקר סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה.

שר החוץ של קוריאה הצפונית, רי יונג הו, אמר לכתבים בעצרת הכללית של האו"ם, כי תגובת ארצו "יכולה להיות הפיצוץ החזק ביותר של פצצת מימן באוקיינוס השקט", כך על פי סוכנות הידיעות יונהאפ מקוריאה הדרומית. על פי הדיווח, רי הוסיף כי "אין לנו מושג באיזו פעולה ננקוט, שכן הפקודה תבוא מהמנהיג קים ג'ונג און".

הצהרתו של קים  באה בתגובה לנאום הלוחמני שנשא טראמפ בעצרת הכללית של האו"ם מוקדם יותר השבוע, בוא לעג למנהיג קוריאה הצפונית ואמר כי "אם נידחף לכך על מנת להגן על עצמנו או על בנות בריתנו, לא תהיה לנו ברירה אלא להשמיד את קוריאה הצפונית לחלוטין".

נאום נשיא ארה"ב דונלד טראמפ באסיפת הכללית של האו"ם (צילום: AP Photo/Evan Vucci)
נאום נשיא ארה"ב דונלד טראמפ באסיפת הכללית של האו"ם (צילום: AP Photo/Evan Vucci)

בהצהרתו  הלילה, אמר קים כי דבריו של טראמפ "שכנעו אותי, ולא הפחידו או עצרו אותי, שהנתיב בו בחרתי הוא נכון והוא זה שצריך לצעוד בו עד הסוף". קים אמר כי הוא "חושב רבות" על תגובתו וכי הוא "יאלף בעזרת אש את הטיפש, המופרע נפשית, בארה"ב".

אמש הכריז טראמפ כי חתם על צו נשיאותי חדש נגד קוריאה הצפונית שיאפשר פעולה נגד אזרחים פרטיים וחברות מסחריות שיקיימו קשרים עסקיים עמה. זאת, בשל תכנית הגרעין שלה וניסויי הטילים הבליסטיים שהיא עורכת מאז תחילת השנה.

בדברים שנשא בפני עיתונאים בטרם כניסתו לפגישה משולשת עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין ועם ראש ממשלת יפן שינזו אבה הוסיף טראמפ כי הצו החדש נועד לעצור הזרמת כספים לפיונגיאנג שמאפשרת את פיתוח תכנית הגרעין שלה. בדבריו הודה טראמפ לנשיא סין שי ג'ינפינג שהבנק המרכזי בארצו הורה על הפסקת קשרים עסקיים בין בנקים במדינה לבין קוריאה הצפונית. "המטרה שלנו הוא פירוז מוחלט של קוריאה הצפונית מנשק גרעיני", הוסיף.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!